חיפוש באינדקס עסקים

האמבטיה הראשונה של התינוק המלכותי

פורסם מאת: בתאריך: 21 יולי 2013

האמבטיה הראשונה של התינוק המלכותיטיפים יעילים לאמבטיה הראשונה מאת מותג התינוקות המוביל ג’ונסונס בייבי
במותג התינוקות המוביל בעולם Johnson’s baby מברכים את משפחת המלוכה הבריטית על הולדת יורש העצר ומאמינים כי כל תינוק שנולד ראוי לטיפול מלכותי מהרגע הראשון.

שמירה על עור התינוק חיונית לבריאתו ושעת האמבטיה היא חוויה נהדרת , המעצימה את הקשר בין התינוק להוריו. להלן מספר טיפים יעילים שיהפכו את חווית האמבטיה הראשונה לנעימה ובטיחותית במיוחד.
בשבוע הראשון, עד שחבל התבור נושר והאזור מחלים, מומלץ לרחוץ תינוקות במים פושרים עם מטלית רחצה לחה. רחצו את פניו ואת ידיו של התינוק לעתים קרובות, ונקו אותו היטב אחרי כל החלפת חיתול.

אמבטיה
אחרי שחבל התבור התייבש ונפל והאזור החלים, ניתן להתחיל לרחוץ את התינוק באמבטיה. כשהתינוק עדיין קטנטן, הכי הגיוני להשתמש בכיור או באמבט פלסטיק קטן לתינוקות במקום באמבטיה הרגילה. אמנם ישנם הורים שרוחצים את התינוק כל יום כי הם נהנים מכך, אולם עד שהוא מתחיל לזחול ולהתלכלך אין צורך ממשי לרחוץ את התינוק יותר מפעמיים בשבוע. הרחצה הראשונית של התינוק הקטנטן עלולה להיות קצת מפחידה. הטיפול בפצפון בועט, רטוב וחלקלק מסבון דורש תרגול ובטחון, אז הירגעו, והחזיקו אותו היטב. יש תינוקות שמאוד נהנים מהמים החמימים. אם גם התינוק שלכם ביניהם, תנו לו ליהנות. אחרים יבכו לאורך כל הרחצה – פשוט הכניסו אותם למים והוציאו אותם מהר, ודאגו לשמור על חדר אמבט חמים, כי זה יכול לעזור.
האמבטיה הראשונה של התינוק המלכותיבטיחות באמבטיה

  • לעולם אל תשאירו את התינוק ללא השגחה, גם לא לדקה. אם הטלפון מצלצל, או שמישהו מצלצל בדלת ואתם מרגישים חובה לענות, כסו את התינוק במגבת וקחו אותו אתכם. תינוק יכול לטבוע בתוך מים בגובה של פחות מ-3 סנטימטרים – ובפחות משישים שניות!
  • לעולם אל תכניסו את התינוק לאמבט כשהמים זורמים (טמפרטורת המים ועומקם עלולים להשתנות).
  • יש לבדוק את חום המים לפני הכנסתו למים על מנת למנוע כוויות מיותרות מתינוקכם- כוויות מדרגה שלישית עשויות להתקבל בתוך פחות מדקה ועל כן יש להקפיד על טמפרטורה סבירה.
  • דאגו לכך שהאמבט המשפחתי יהיה מקום בטוח: אמבטיות עלולות להיות חלקות מאוד, לכן כדאי להניח בהן שטיחון נגד החלקה. אין חובה לכסות את הברז בכיסוי רך, אבל זה יכול להגן על ראש הילד מפני מכות כואבות. בנוסף, אם יש לכם דלתות זכוכית במקלחון, ודאו שהן עשויות מזכוכית משוריינת.
  • דאגו שמי האמבט יהיו חמימים ונעימים (כ-32 מעלות צלסיוס). תינוקות וילדים קטנים בדרך כלל יעדיפו מים פחות חמים ממבוגרים.
  • מלאו את האמבט ב-5-8 סנטימטרים של מים לתינוקות עד גיל חצי שנה, ולעולם לא יותר ממים עד גובה המותניים (במצב ישיבה) לתינוקות גדולים יותר.
  • אם הילד יכול לשבת לבדו, ניתן להסתייע בתמיכה נוספת, ולהושיב אותו בתוך טבעת מיוחדת למקלחת, הנצמדת לתחתית האמבט. אבל אל תתנו לתמיכה זו לתת לכם תחושת בטיחות מטעה – זה איננו תחליף להשגחה תמידית על הילד.

 

  • שימוש בכמות גדולה של סבונים, שמפו וקצף אמבט עלולים לייבש את עור התינוק ולגרום לו לפריחות, לכן יש להשתמש בכמות מדודה וכן לתת לתינוקך לשבת במים מלאים סבון זמן רב מדי, תנו לו לשחק בתחילת האמבטיה, ושמרו את השמפו והסבון לסופה.
  • אל תרשו לילד לגעת בברזים.

כיצד לרחוץ את התינוק

  1. אספו את כל האביזרים הנחוצים לאמבטיה, ופרסו מגבת, חיתול ובגדים נקיים. מלאו את האמבט ב-5-8 סנטימטר של מים פושרים, אבל לא חמים (כ-32 מעלות צלסיוס).
  2. הביאו את התינוק לאזור האמבט והפשיטו אותו לגמרי. (במידה והתינוק בוכה כל פעם שרוחצים אותו, השאירו לו את החיתול בהתחלה. כך תהיה לו תחושת בטחון רבה יותר במים).
  3. החליקו את התינוק לאמבט בהדרגה, כאשר הרגליים נכנסות למים קודם. תמכו בצוואר ובראש התינוק ביד אחת. שפכו עליו מי אמבט לאורך כל הרחצה, כדי שלא יהיה לו קר מדי.
  4. השתמשו במעט סבון עדין (סבון רב מדי ייבש את עור התינוק) ורחצו את התינוק ביד או באמצעות מטלית רחצה מלמעלה למטה, מקדימה לאחור. רחצו את ראשו במטלית רטובה עם סבון. השתמשו בכדורי צמר גפן לחים (ללא סבון) כדי לנקות את עיניו ופניו. אם הצטברו לו ריריות יבשות בפינות הנחיריים או העיניים, טפחו עליהן בעדינות כדי לרככן לפני שתנגבו אותן. לגבי אברי המין של התינוק, מספיקה להם רחצה יומיומית רגילה.
  5. רחצו את התינוק ביסודיות עם מים רבים ונגבו אותו עם מגבת נקייה. לאחר מכן הוציאו אותו מהאמבט כאשר אתם תומכים בצווארו ובראשו ביד אחת, ובחלקו התחתון בשנייה, כאשר האצבעות שלכם חובקות את אחת הירכיים שלו (תינוקות רטובים הם חלקלקים).
  6. עטפו את התינוק במגבת קפוצ’ון ונגבו אותו בעדינות. (אם עורו עדיין מתקלף לאחר הלידה, ניתן למרוח קרם לחות עדין לתינוקות לאחר המקלחת, אבל זהו עור יבש שבמילא יתקלף מעצמו). חתלו אותו, הלבישו אותו, ונשקו אותו על ראשו המדיף ניחוחות נעימים.

באיזו תדירות מומלץ לרחוץ את התינוק?
ישנם הורים שרוחצים את התינוק כל יום, אולם עד שהוא מתחיל לזחול ולהתלכלך אין צורך ממשי בכך. הורים ותינוקות רבים נהנים מאוד משעת הרחצה, אבל אין כל הוכחות לכך שתינוקות חייבים להתרחץ כל יום. למעשה, זה תלוי בכם ובתינוקכם. שימוש יתר בסבונים חזקים ואפילו במי ברז, עלול לפגוע בעורו המתפתח של התינוק. חפשו סבונים עדינים או נטולי חומציות, המיועדים במיוחד לתינוקות, והשתמשו במעט מאוד סבון בשבועות הראשונים.
בין רחצה לרחצה, מספיק לרחוץ לתינוק את הפנים לעתים קרובות, לנקות את אזור אברי המין שלו אחרי כל החלפת חיתולים, ולנקות לכלוכים אחרים מדי פעם.

כיצד בוחרים באמבטיה מתאימה?
מגוון  האפשרויות בימים אלה רבה- אמבטיות פלסטיק קשיחות, אמבטיות מתקפלות, ואפילו מתנפחות. ישנן אמבטיות עם שכבת ספוג פנימית מרפדת ונוחה.קיימים דגמים רבים בשוק, אינספור סוגי עיצובים ותכונות בעלות ערך מוסף. לפניכם כמה נקודות שכדאי לשקול:

  • חפשו אמבטיות מפלסטיק עבה שלא יתקפל תחת משקל התינוק או המים.
  • אמבטיות מתקפלות נוחות יותר לאחסון ונשיאה, ואילו הסוגים האחרים שאינם מתקפלים הם קשיחים יותר.
  • אמבט המתאים לתינוקות גדולים יותר יוכל לשמש אתכם זמן רב יותר כי הוא מתאים לתינוק המתפתח.
  • פקק באמבטיה יקל את הוצאת המים.
  • ודאו שאין באמבטיה קצוות מחוספסים שעלולים לשרוט את עורו העדין של התינוק.

 צילום: אפרת אשל.



עמוד זה נצפה: 428 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור