חיפוש באינדקס עסקים

טיפולי שיער טבעיים – SGR

פורסם מאת: barosh בתאריך: 17 יולי 2009

 

סוזי גליק ריטר מחברת SGR מוצרי קוסמטיקה טבעית מסבירה על טיפולי שיער טבעיים.
היסוד העיקרי המרכיב את השיער הוא הקרטין. זהו פרוטאין חזק הבונה גם את הציפורניים. תוך שנתיים עד שבע שנים מיום שבקעה השערה היא נושרת. כאשר זה קורה ניתקת השערה מן הזקיק שלה (גומה קטנה בפני השטח של העור) ושיערה חדשה מתחילה לצמוח במקומה. כתוצאה מבריאות לקויה, תת-תזונה, מתח או לחץ עלולטיפולי שיער טבעיים - SGR להתארך הפרש הזמן בין נשירת שיערה לבין צמיחתה מחדש.
בצידו של כל זקיק ישנה בלוטה חלבית הנחוצה לשיער כשמן סיכה. מצב השיער מושפע ממה שאנו אוכלים ומן החומרים שאנו שמים עליו. אם אספקת הדם אינה שולחת את החומצה האמינית ה-17, המייצרת קרטין, הופך השיער יבש או שמנוני, קצותיו מתפצלים וגמישותו אובדת.
מה שדרוש לנו לטיפול בשיער הוא אותו הדבר הדרוש לעורנו, כאשר גם שכבתו החיצונית עשויה קרטין. מזון טרי, ללא מעוררים כמו: קפה, תה ואלכוהול, מגבירים את כמויות הצריכה של ויטמין B, צורכים שמנים מכבישה קרה, נמנעים מחומצות שומן בלתי-רוויות וישנים מספיק – אתם על הדרך הנכונה לשיער ראש מפואר.
המצרים השתמשו כבר לפני 4,000 שנה בחינה על מנת לצבוע את שיער ראשם והיוונים השתמשו בזעפרן לצביעה לבלונד.
במאה השישית כתב אסף הרופא על שמן זית: "… ויסיר את הסובין (הקשקשים) שיהא בעור הראש כקמח הלבנה".
בקוסמטיקה הטבעית כבימי אבותינו משמש שמן הזית בעיקר כבסיס למסיכת פנים בשילוב פרי, או כחלק מטיפול שיער וקרקפת.
כאמור, ישנם חומרים טבעיים המסייעים לטיפול וטיפוח השיער כמו שמנים אתריים (קמומיל יעיל להדגשת הבלונד, מרווה תורמת לשיער שחור או ברונטי, גזר מחזק שיער ג’ינג’י) אך ברוב המוצרים המיועדים לעיצוב וטיפוח השיער קיימים מרכיבים כימיים מסוכנים:

  • LAURAMIDE DEA
    בחלקו טבעי ובחלקו סינתטי. משמש ליצור קצף ואינו רק מייבש את השיער אלא גם יכול לגורם גירוי בקרקפת ודלקת עור.
  • OLEYL BETAINE
    חומר סינטטי נוסף הנפוץ בשימוש ומיועד להפחתת הסטטיות בשיער, אך גורם לקשקשים וליובש בשיער ובקרקפת. נחשב כרעיל כאשר הוא נקלט דרך העור.
  • רעלנים אחרים שהשימוש בהם נפוץ הם (נגזרות נפט שמשמשות כחומרי הרטבה):
    סודיום C 14-16 OLEFIN SULFATE, SODIUM LAURYL SULFATE, SODIUM CETYL SULFATE, SODIUM LAURETH SULFATE SLS – חומרים סינתטיים שיכולים לגרום לתגובות אלרגיות, איבוד שיער, קרקפת יבשה, קשקשת או פריחות עור.

מנקודת מבט תזונתית, נטילת ויטמינים לטיפוח השיער תסייע גם לטיפול בציפורניים ובטיפוחן. בדרך-כלל הויטמינים תורמים לטיפוח השיער הם הויטמינים מקבוצת B: אינוסיטול, PABA (PARA AMINOBENZOIC ACID), 12B, חומצה פנטוטנית וכולין. כל המזונות ותוספות המזון המכילים ויטמין B קומפלקס חשובים לשיער.

  • B5 (חומצה פנטוטנית) – מצויה בנבט-החיטה, בפולי סויה ובקטניות.
  • B6 (PYRIDOXINE) – מצוי בנבט החיטה, שמן תירס, שמן בוטנים, גרגרי דגנים מלאים, כרוב, סלק, תפוז ובלימון.
  • PABA – מצוי בנבט-חיטה.
  • כולין (CHOLINE) – מצוי בפולי סויה יבשים, לפת, חרדל, ירקות ירוקים, תרד, אפונה, כרוב, נבט-חיטה, אגוזים ופירות.
  • אינוסי טול – מצוי באשכולית, תפוז, נבט-חיטה, קטניות, אפונה יבשה, מלון ואגוזים.
  • ויטמין E – מצוי באורז חום, שעורה, שיפון, נבט-חיטה, נבט-אורז, ירקות ירוקים, אגוזים וקטניות.

ישנם טיפולים אלטרנטיביים אשר עושים שימוש בחומרים טבעיים וניתן לבצע אותם באופן עצמאי בבית.

  • שטיפת חומץ תפוחים
    לאחר החפיפה 1/3 כוס חומץ + 2/3 כוס מים. לקחת חצי כוס מתערובת זו ולהוסיף 2 טיפות שמן ארומטי לימון + 3 טיפות שמן ארומאטי הדס. טובלים את קצות האצבעות בתמיסה ומעסים את הקרקפת. לא לשפוך את התערובת על הראש. טיפול מסוג זה מונע כאבי ראש, לחצים רגשיים לאנשים הסובלים מכאבים בבסיס הגולגולת.
  • שיטה עתיקה לריכוך השיער
    טיפול בשמן חם לפני החפיפה בשמפו. מחממים בסיר כפול ספל של שמן זית טהור ומורחים אותו היטב על השיער. עוטפים את הראש במגבת. משאירים את השמן למשך מספר שעות. אם השיער יבש /שביר משאירים את השמן למשך כל הלילה ושוטפים בבוקר.
  • הענקת ברק מיוחד לשיער
    מערבבים בקערה 100 מ"ל חומץ תפוחים או מיץ לימונים סחוט טרי עם 100 מ"ל מים רגילים ושופכים את התערובת על השיער. שוטפים לאחר דקה.
  • מסיכת שיער ביתית
    מועכים אבוקדו אחד ומוסיפים חלבון של ביצה. מערבבים היטב לעיסה סמיכה. מורחים על השיער ומכסים את הראש בכובע פלסטיק או במגבת ל-10 דקות. שוטפים ומנגבים כרגיל.
  • מסיכת הזנה לשיער
    מסיכת ההזנה מאפשרת להעניק לשיער יותר חיים וברק טבעי לכל אורכו, ומומלץ להשתמש בה לפחות פעם בשבוע. המרכיבים: חצי כוס דבש, וחצי כוס שמן זית. מערבבים ומורחים על השיער, מעסים את הקרקפת ומכסים בכובעפלסטיק, לאחר חצי שעה חופפים את הראש כרגיל.

 



עמוד זה נצפה: 346 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור