חיפוש באינדקס עסקים

טיפולי אסתטיקה בחורף – כל מה שצריך לדעת

פורסם מאת: barosh בתאריך: 26 נובמבר 2009

ניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה

עונת החורף בפתח, הטמפרטורות יורדות וזהו הזמן האידיאלי בו גובר הביקוש לניתוחים פלסטיים וטיפולי אסתטיקה דרמטולוגיים. מדוע דווקא בחורף?
גוף האדם מושפע משמעותית מהחום והקור בסביבה החיצונית. ניתוחים בהם נפוצות תופעות לוואי כגון שטפי דם ובצקות, קלים יותר להתמודדות כאשר הטמפרטורות יורדות ומזג האוויר קריר יותר. מזג אוויר קר מקטין את הכאב, את הסיכויים להישנות מקרים של בצקות, ומסייע לריפוי מהיר יותר. בעונה החמה מוגברת זרימת הדם ל"פריפריות" בגוף – עור, רקמות חיצוניות וגידים. במזג אוויר קר יותר, מתכווצים כלי הדם בפריפריה וכמות הדם הזורמת באיברים אלה קטנה משמעותית. עובדה זו מסייעת להקטנת תופעות טיפולי אסתטיקה בחורף - כל מה שצריך לדעתהלוואי, להעלמת שטפי הדם, ואפילו להקלה בכאב ובתחושה הכללית. בנוסף לשינויי הטמפרטורה, גם לחשיפה של העור לקרינת השמש יש השפעה על ניתוחים פלסטיים שונים. החשיפה המוגברת לשמש הישראלית, בעיקר בחודשי הקיץ החמים, גורמת לנזקים שונים ומעלה את הסיכוי להופעת פיגמנטים. הדבר מקבל משמעות גדולה יותר בניתוחי פילינג (קילופי עור) למיניהם.
הניתוחים המומלצים לתקופות הקרירות של השנה מגוונים וכוללים ניתוחי הקשורים למראה הפנים: ניתוח להצרת עפעפיים, ניתוחים למתיחת פנים וצוואר וניתוחי אף. כל הניתוחים הללו הם ניתוחים בהם מופיעות לרוב תופעות לוואי (כגון: נפיחות, שטפי דם ובצקות) ולכן, במזג אוויר קר ההחלמה אחרי ניתוחים כאלה היא מהירה וטובה יותר. מדובר בהחלמה של שבועיים בחורף, לעומת הקיץ בה ההחלמה יכולה להמשך כ-4 עד 6 שבועות. בניתוחים אחרים (לדוגמא ניתוח לשאיבת שומן) חייב המטופל ללבוש "מכנסי לחץ" מיוחדים המהדקים את העור. מכנסיים אלו עשויים מחומר סינטטי ובמזג אוויר חם לבישתם הממושכת עלולה לגרום לגירוי ולתחושה לא נעימה בעור. דבר נוסף, מטופל הלובש את המכנסיים חייב לעשות זאת מתחת לבגדים ארוכים וכאשר בחוץ חם מאוד התחושה הנוצרת היא לא נעימה במיוחד, לכן בחורף קל יותר ללבוש את המכנסים מתחת לבגדים ארוכים מבלי לסבול יותר מידי. גם ניתוחים המחייבים חבישה במחוכים, רצוי לעבור אותם בחורף על מנת למנוע היווצרות של גירויים ופצעים על העור.
ניתוח אסתטי רפואי באף
החורף הוא הזמן טוב לבצע ניתוח אף. אחת ההנחיות לאחר ניתוח לתיקון מחיצות האף ועיצוב מחודש של האף הוא להימנע מחשיפה משמעותית לשמש במשך שלושה עד ארבעה חודשים לאחר הניתוח. הניתוח מבוצע בהרדמה מקומית או כללית. ניתוחי אף מבוצעים בשיטה סגורה, ללא חתכים חיצוניים, או בשיטה פתוחה עם חתך חיצוני זעיר בבסיס האף. ניתוחי אף הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בקרב צעירים ובני נוער, וכיום יש גם עלייה ניכרת במספר הגברים שעוברים את ההליך.
ניתוחי הגדלת הקטנת, הרמה ותיקון א-סימטריה.
ניתוחים אידיאליים בעונה הקרה, שכן חשיפה לשמש עלולה לשבש ריפוי של צלקות.
פילינג – קילוף רפואי של העור
עונת החורף הינה העונה האידיאלית לטיפולי פילינג, התחדשות תאי העור בחורף היא איטית יותר וטיפול לקילוף העור מזרז את התחדשות התאים המתים, ההחלמה נעשית ללא חשיפה לשמש (חשיפה לשמש עלולה לשבש ריפוי העור). בחורף יש פחות לחות באוויר ועור הפנים מזיע פחות. בחורף קיימת מגמת עלייה של 50% לפחות בביקוש לטיפולי פילינג של עור הפנים. הטיפול הנפוץ ביותר הוא פילינג בינוני- אשר "מתקן" כתמי פיגמנטציה וקמטים. לבעלות עור בהיר מומלץ לעבור פילינג בינוני דווקא בחורף. טיפולי הסרת שיער, הסרת נגעים וכתמי עור, טיפולי לייזר וצריבות בחנקן להסרת נגעים באזורים בגוף החשופים לשמש, כגון: אזור הפנים, מומלץ לבעלי עור כהה לעבור את הטיפולים בחורף.

ד"ר דין עד אל, מומחה בכירורגיה פלסטית, המנהל הרפואי של רשת מרפאות כללית אסתטיקה, ראש המחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות במרכז הרפואי רבין מקבוצת כללית.



עמוד זה נצפה: 569 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור