חיפוש באינדקס עסקים

השפעת המזון על עור הפנים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 19 ינואר 2010

הזדקנות העור הינו תהליך המשלב גורמים גופניים פנימיים, גורמים סביבתיים כמו חשיפה לשמש ואורח חיים כמו עישון סיגריות, ורזון. הגורמים המשפיעים ביותר הם חשיפה לשמש ועישון. הזדקנות העור מתבטאת במראה ובתפקוד של העור. השינויים במראה הם המשמעותיים ביותר והם כוללים קמטים, פיגמנטציה, דלדול העור, והרחבת נימי דם.
עד היום ההתמודדות עם הזדקנות העור נעשית בעיקר באמצעות תכשירים כימיים, או ניתוחים פלסטיים. בתקופה האחרונה מצטרפים למאבק מוצרים טבעיים כחלק מגישת האנטי-אייג’ינג. מושגים חדשים מצטרפים ללקסיקון השפעת המזון על עור הפניםכמו "מזון יופי" או "תזונה קוסמטית". הכוונה היא לסוגי מזונות או תוספי תזונה שנמכרים ומשווקים למטרות שמירה על מראה. מוצרים אלה כוללים סוגי צמחים שונים, אנזימים, חלבונים, נוגדי חמצון וויטמינים.
אם מסתכלים על  ההיסטוריה של היופי
אין כאן שום בשורה חדשה. תרבויות עתיקות רבות השתמשו במזונות וצמחים שונים לשמירה על בריאות ולמטרות קוסמטיות. קליאופטרה התפרסמה באמבטיות חלב נאקות ודבש. שיטת האיורוודה משתמשת בעיסוי של צמחים ושמנים. בתהליך ההזדקנות יצור הקולגן והאלסטין מופחת אלו הם חומרים אשר נותנים לעור את מוצקותו ואת הגמישות שבו. כתוצאה מכך העור הופך לרפוי יותר, יבש יותר ופחות אלסטי. כאשר רפידות השומן מתחת לעור מתחילות להעלם נוצרים קמטים והעור מתחיל להתדלדל. גורמים גנטיים, נזק מצטבר של השמש, והשפעה של עישון סיגריות גובים מחיר מהעור.
אנחנו יודעים זה מכבר שלתזונה נכונה יש
השפעה על בריאות העור, אך מחקרים נעשו עד היום כדי לבדוק מה השפעת התזונה על הזדקנות העור. יחד עם זה  לאט לאט מטפטפים נתונים אשר יכולים להאיר את הקשר בין תזונה להזדקנות העור. במספר מחקרים נצא שויטמינים משתתפים בהגנה על העור בעיקר כאשר ראו חסרים של הויטמינים הללו. למשל ויטמין C חשוב לבניית הקולגן. ויטמין C משמש גם כמגן מפני נזקי השמש יחד עם ויטמין E, קרטנואידים (בטא קרוטן וליקופן) וחומצות שומן רב בלתי רוויות. בדרך כלל מקרים אלו מוגבלים ביכולתם להוכיח את ההשערה חד משמעית מכיוון שהויטמינים המדוברים ניטלים כמולטי ויטמין ויתכן שבתכשיר ישנם עוד מרכיבים שמשפיעים לטובה או לרעה ואין אפשרות לבודדם. מחקרים אחרים בדקו את השפעת המזון הנאכל בהגנת העור. נמצא שלאכילת פירות, ירקות ושמן זית יש השפעה מגנה על העור. במחקר שפורסם בשנת 2007 השתמשו בנתוני סקר הבריאות והתזונה האמריקאי (NHANES) .
במחקר נבדק הקשר בין אכילת אבות מזון שונים מהמזון להזדקנות העור בקרב
4000 נשים בגיל 40-74. לאחר ניתוח התוצאות מצאו שככל שצריכת מזונות מכילי ויטמין C וחומצת שומן אלפא לינולנית  גבוהה יותר יש פחות הופעה של קמטים והתייבשות העור. צריכה גבוהה מהמומלץ לגיל של שומן ופחמימות עלולה לגרום להופעת קמטים ודלדול העור. כל הממצאים בודדו מגורמים אחרים כמו גיל, חשיפה לשמש, עישון, גיל המעבר, ומוצא אתני. השפעת  הדיאטה הבריאה כמובן עדיפה על נטילת תוספי תזונה בודדים. מקורו של ויטמין Cבמזון הינו בעיקר מירקות ופירות וכן ממזונות מועשרים בוויטמין C .
את חומצת
השומן האלפא לינולנית אפשר למצוא בשמן קנולה, שמן סויה, ירקות עליים ואגוזים. על פי האגודה האמריקאית של רופאי העור רכיבי תזונה נוספים שעשויים לעזור בהגנה מפני הזדקנות העור  הינם רכיבים ממשפחת ויטמין A הטרטינואין שנמצא כעוזר בהפחתת ההתקמטות, פיגמנטציה, נזקי שמש והרטינול. החומצה האלפא הידרוקסית הנמצאת בפירות וחלב וכן נוגדי חמצון כמו ויטמין C וויטמין E אשר עוזרים לתאים להתגונן מפני הנזקים בנוצרים מהקרינה האולטרא סגולית של השמש ומנזקי העישון. לכל הגורמים ביחד המשתלבים בדיאטה נכונה המורכבת מפירות, ירקות, דגנים מלאים, דגי מים קרים, בשר רזה, מוצרי חלב רזים, קטניות, אגוזים יש אפקט חזק יותר מאשר נטילת כל תוסף מזון בנפרד.

השפעת המזון על עור הפנים
השפעת המזון על עור הפנים



עמוד זה נצפה: 555 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור