חיפוש באינדקס עסקים

חוסכים מים במספרות

פורסם מאת: barosh בתאריך: 23 יוני 2009

 

תעשיית המספרות ומכוני היופי הינה תעשייה הצורכת כמויות גדולות מאד של מים. המים משמשים אותנו בחפיפת ראשי הלקוחות, בשימוש במכונת הכביסה, במקלחות לכלות, ובחדרי השירותים. לידיעתכם, החל מחודש יולי 2009 יוחל חוק המים החדש אשר מגביל את צריכת המים לצריכה פרטית. משמעותו של חוק זה לענף המספרות הואחוסכים מים במספרות הגדלת חשבונות המים בצורה משמעותית היכולה להגיע עד לסכום של אלפי שקלים בשנה. מעבר לעלות הכספית, צו השעה מחייב אותנו, כמו את כל אזרחי המדינה, לנסות לחסוך בצריכת המים.
"בימים אלו מבצעת חברת רבקה זהבי פאות בדיקת שוק של המערכות הקיימות האמורות לסייע בחסכון במים (מים אפורים). נכון להיום, מדובר במערכות יקרות ואנו בודקים את יעילותן ואת יכולתן להתאים לצרכי המספרה. בנוסף לעלויות הגבוהות של רכישת המערכת ישנם עלויות נוספות הקשורות לעבודות אינסטלציה והפרדת צנרת. על מנת לקבל מידע נוסף יצרנו קשר עם רשות המים על מנת לבדוק את השלכות החוק החדש על ענף המספרות ומכוני היופי ועל פעולות נוספות אותן ניתן לבצע על מנת לחסוך במים" מסר אמיר זהבי מחברת רבקה זהבי פאות ותוספות שיער

בנוסף, סיפק אמיר מספר עצות וטיפים לחיסכון במים במספרה בעלויות נמוכות ובקלות:

  1. התקנת חסכמים על הברזים – מדובר במתקן המתלבש על ראש הברז שעלותו בסביבות 10 ש"ח.
  2. התקנת מכלי הדחה דו כמותיים בתאי השירותים. מומלץ לתלות שלטים המעודדים את הלקוחות והעובדים לעשות שימוש נכון וחסכוני של מים בתאי השירותים.
  3. הדרכת העובדים בכל הקשור לחסכון במים ועל הדרכים לחסכון במים במהלך חפיפת השיער ללקוחות. במקרים רבים בזמן מריחת השמפו והמרכך, ובזמן עיסוי הראש, משאירים את המים זורמים ולמעשה גורמים לבזבוז גדול של מים. יש להנחות את העובדים ולהדריך אותם כיצד לחפוף מבלי לגרום לבזבוז מים מיותר.
  4. שימוש במכונות הכביסה בצורה יעילה. מומלץ להפריד את המגבות המלוכלכות המשמשות את הלקוחות בזמן הצביעה, מהמגבות המשמשות את הלקוחות לחפיפות רגילות. את המגבות המלוכלכות בצבע רצוי לכבס במים בתכנית הארוכה יותר (הצורכת כמות גדולה יותר של מים). את המגבות אשר שימשו לחפיפה (ואינן מלוכלכות בצבע) ניתן לכבס בתכנית כביסה קצרה החוסכת מים רבים.

לסיכום, אנו נמצאים בפתחו של הקיץ וגלי החום אינם מבשרים טובות. כאזרחים במדינה וכבעלי עסקים מחויבים אנו לחסוך במים הן מהזווית העסקית והן מהזווית האזרחית.
חברת רבקה זהבי פאות ותוספות שיער פועלת ועושה על מנת לקבל מידע ודרכי פעולה לחסכון במים. את המידע שייאסף נעביר לעיתונות המקצועית ולאתרים הרלוונטיים על מנת שנוכל לסייע ולו במעט בחסכון במים. אנו מזמינים בעלי מספרות ובעלי עסקים לחלוק את המידע שברשותם עם אנשי התעשייה לטובת הענף ולטובת המדינה.

 



עמוד זה נצפה: 402 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור