חיפוש באינדקס עסקים

גוף מושלם – הצרת היקפים, צלוליט והשיטות להעלמתם

פורסם מאת: barosh בתאריך: 25 מרץ 2009

 

בשנים האחרונות ניתן לחזות בעלייה משמעותית בביקוש לטיפולים אסתטיים בלתי פולשניים בתחום הכירורגיה הפלסטית בקרב נשים וגברים כאחד. שני שליש מהישראלים מסתבר, אינם מרוצים ממראה גופם, והיו מעוניינים להשיל ממשקלם הגופני ולחזור להיקפי גוף משנים עברו. כמחצית מהגברים וכשליש מהנשים לא מסתפקים יותר בדיאטה, ומוכנים לשלם עבור טיפולי הצרת היקפים.
בכל הקשור לנשים נדמה כי יותר ויותר נשים מעדיפות להתנסות תחילה בטיפול אסתטי שאינו פולשני היות והן חוששות מאי הוודאות ומן הכאב הצפוי מניתוח פלסטי. בשנת 1952 פותחה שיטת המזותרפיה ע"י הרופא הצרפתי, מישל פיסטור.
פיסטור פיתח שיטה לטיפול בדלקות פרקים, בכאבי פרקים ובחבלות ספורט, אך עד מהרה התרחבו האינדיקציות וחדרו בעיקר לתחום האסתטי. בשנים האחרונות חלה פריחה בשוק הצרת ההיקפים והטיפול בתופעת הצלוליט. אלא שברוב המקרים מדובר בטיפולים ותכשירים שעלותם גבוהה ותוצאותיהם איטיות מאד ולא ניכרות לאורך זמן.
אם זאת עושה הרושם כי נשות המילניום חפצות להישאר רזות וחטובות ממש כמו בגיל ה-’טיפש-עשרה’, ורצון זה מאפשר לתחום הצרת ההיקפים והטיפול בצלוליט להתפתח מאד, ואכן מעת לעת צצים טיפולים ותכשירים שונים עבור כל המבקשים לעצב את גופם ולהיפטר מעודפי השומן. "הצלוליט מופיע אצל 92 אחוז מהנשים" מספר גיא לוי היועץ לתזונה ופעילות גופנית למטרות אסתטיקה ובריאות ברשת מרפאות "אמריקן לייזר" ומוסיף, "הצלוליט אינו קשור לתופעת הצלוליטיס.
צלוליטיס היא דלקת אקוטית של רקמות החיבור ה-תת-עוריות ואילו הצלוליט הוא מצב של הצטברות תאי שומן מתחת לעור.
תופעת הצלוליט לדבריו אובחנה והוגדרה כבר בשנות ה־20 של המאה הקודמת על ידי הצרפתים. בתקופה ההיא השמלות התקצרו, המודעות לאסתטיקה צמחה וצץ הצורך לטפל באותם השינויים שהופיעו בעור. עוד אומר לוי: "אין תוכנית דיאטה המכוונת ישירות להפחתת הצלוליט, אולם תפריט דל קלוריות יסייע בהפחתת הרקמה השומנית בכל אזורי הגוף, כולל באזורים הבעייתיים של הצלוליט". לוי מדגיש כי ללא  סבלנות זה פשוט לא יעבוד: "עודפי השומן באזורי הצלוליט נוטים להיעלם רק לאחר כל שאר העודפים בגוף" לדבריו כדי להפחית במשקל יש להקטין את הצריכה הקלורית (צריכה ממוצעת לאישה בריאה: 1,200 קלוריות ביום), ולאמץ את כללי התזונה הבריאה הנשענים על תפריט המכיל את כל אבות המזון ביחסים המומלצים (כ-50% מכלל הקלוריות יתבססו על פחמימות מורכבות, כ-30% שומן, וכ-20% חלבון), בשילוב דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות, סויה, מוצרי חלב דלי שומן, כמות מתונה של חלבונים מן החי, ושמנים בכמות מוגבלת. לשם העצמת התוצאות מציע לוי לשלב טיפול עיסוי מקצועי, לדבריו רשת אמריקן לייזר השיקה לאחרונה שירות חדש המיועד להצרת ההיקפים ולטיפול בצלוליט. הרשת רכשה מכשיר חדש ומהפכני בשם וולה שייפ אשר מטפל בצלוליט באמצעות טכנולוגית – elos המשלבת גלי רדיו ואור. מדובר במכשיר הרפואי הראשון בעולם שקיבל את אישור ה – FDA – ואשר הוכח במחקרים קליניים כיעיל בצמצום משמעותי של היקפים עד לטווח של 7.5 ס"מ. המכשיר פועל בטכנולוגיה המשלבת בין אנרגיית חשמל (RF) ואנרגיית אור (אינפרא אדום) המגבירים את הסירקולציה בעור, פותחים את כלי הדם ומקרבים את רקמת השומן העליונה למקור האור וה- RF ורולר המסייע בדחיפה מכאנית של המים שהצטברו בין התאים.
במהלך הטיפול מנוצל אור האינפרא האדום לחימום אזור המטרה והעלאת גמישות העור. בשלב הבא בטיפול מושלך תדר רדיו המחמם את תאי השומן מתחת לפני העור, ולסיום משולב עיסוי המגביר את אספקת הדם לאזור שבו היא פחות טוב, ובמקביל, מעודד את הגוף להשתמש בשומן לצורכי אספקת אנרגיה ובניית כלי דם חדשים באזור הצלוליט.
ננסי ירחי, התועמלנית הרפואית ומנהלת הקשרים הרפואיים של חברת הטיפוח הדרמטולוגית "וישי" מביעה הסכמה עם גישתו של לוי, אולם מוסיפה כי חשוב לשלב במלחמה בצלוליט גם טיפול בתכשירים קוסמטיים ביתיים המיועדים לפירוק השומנים וניקוז הנוזלים. לדבריה "לקבלת תוצאות מקסימאליות, חשוב לשלב לצד הטיפולים במכונים גם טיפול הביתי בתכשירי אנטי-צלוליט יחד עם תזונה נכונה וספורט. "אני לא יכולה להמליץ על דיאטה כי זה משהו מאוד אינדיבידואלי, אבל חשוב לאתגר את הגוף ולגוון בפעילויות, על מנת להגביר את זרימת הדם ואת חילוף החומרים, ובעצם לשמור על חיים בריאים". עוד הוסיפה ירחי ואמרה טוענת כי הצלוליט עלול להתפתח אצל נשים רזות ושמנות כאחד. לדבריה תאי השומן המרכיבים אותו הם אינם אותם תאי שומן המרכיבים את רקמת השומן של אדם שמן. הוא ממוקם בשכבת העור התחתונה לעומת רקמת השומן הממוקמת על השריר. תאי השומן הכלואים בשכבת העור התחתונה, (היפודרמיס), אינם נגישים לצורך יצירת אנרגיה, לכן כשמרזים הצלוליט נשאר.
לחברת וישי תכשיר ייחודי לטיפול בצלוליט ולעיצוב היקפים- ליפו מטריק. תכשיר זה לדברי ירחי משלב פעולה כפולה בסיוע צמצום וכיווץ מעטפת העור. מוצר זה מכיל רכיב בשם ADRENALYSE-S שהוא פרי פיתוח מחקרי של 4 שנות מחקר אשר זיכה אותו ב- 2 פרסי נובל. הפורמולה-מולקולה המנטרלת את הפיכת תאי השומן הרזרביים לתאים בוגרים ומעכבת את שינוי תאי השומן הרזרביים לתאי אגירה פעילים. 
עוד הוסיפה ירחי ואמרה "קרמים מסוגלים לעזור מבחינת מראה העור והמרקם שלו, מבחינת האצת זרימת הדם. מרבית הקרמים לטיפול בצלוליט מכילים קפאין, אשר מנקז נוזלים, מפרק את תאי השומן ומאיץ את חילוף החומרים. לכן, כשהרכיב מופיע בקרם נגד צלוליט, בטוח שתהיה איזושהי הצלחה בטיפול".

  לעוד בנושא  >> הצרת היקפים

 



עמוד זה נצפה: 540 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור