חיפוש באינדקס עסקים

בדם, יזע ודמעות!

פורסם מאת: בתאריך: 2 אוגוסט 2015

חשבתם שרק פשוטי העם נתפסים עם עיגולי זיעה מתחת לבית השחי? תחשבו שוב. גם כוכבי הוליווד הזוהרים מזיעים מדי פעם משל היו ישראלי ממוצע באוטובוס. רק שבמקרה שלהם מדובר בפדיחת-על. לכבוד מזג האוויר הקיצי, קבלו את טיפות הזיעה שהביכו את הסלבס, ואת מגוו הפתרונות שהיו יכולים למנוע אותן.

קמרון דיאז (41) הגיעה לפרמיירה של סרט חדש אותו השיקה בניו יורק כשהיא לבושה במכנסיים רחבים שחורים וחולצה מחויטת לבנה. אלא שהבחירה בחולצה סינטטית, לא הייתה בחירה חכמה במיוחד. השקה של סרט חדש, הידיעה שהבזקי הפלאשים יכוונו אלייך ושכנראה תתקלי בכמה אנשים חשובים, עשו את שלהם וכבר על השטיח האדום ניכר היה שקמרון נלחצה "מעט" ושני עיגולי זיעה לא מחמיאים נקוו מתחת לבתי השחי שלה.. רגע מביך עבור כל אחת, ובייחוד כשמדובר בכוכבת הוליוודית במעמד שכזה.
 
קמרון דיאז ברגע של העזת יתר
 
הזעה בבית השחי מופיעה בדרך כלל לאחר עליה בטמפרטורת הגוף או במצבי סטרס, אשר גורמים להפעלת בלוטות הזיעה ולהזעה מוגברת.
 
חרדה ומצבי לחץ יכולים לגרום לגוף שלנו להזיע יותר ממה שצריך. לחץ וחרדה גורמים לחום הגוף לעלות, ללב לפעום מהר יותר, לדם לזרום בלחץ גדול יותר ולכן הגוף מזיע יותר כדי לקרר את עצמו. טיפול בחרדה יכול לטפל לא רק בהזעת יתר אלא גם למנוע מחלות שונות שעלולות להיגרם כתוצאה מסטרס ממושך.
 
קמרון דיאז לא לבד, גם ניקול קידמן הידועה בכינויה "מלכת הקרח" נתפסה בעדשת המצלמה כשהיא מזיעה בצורה מוגברת בבית השחי , טום קרוז, וודי אלן, דיוויד האסלהוף, ג’וד לאו, ראיין גוסלינג ועוד רבים מבכירי הסלבס נתפסו לא פעם עם חולצות רטובות ללא כל קשר למזג האוויר או ללחץ דם גבוה. 
 
הזעת יתר היא לא עוד אמירה על מישהו שיותר מדי חם לו באוגוסט, אלא בעיה בריאותית שמשפיעה על כל היבטי החיים של הסובלים ממנה. מחקרים מראים כי 3% עד 10% מהאוכלוסייה סובלים מהזעת יתר ממוקדת שמופיעה בדרך כלל באיבר מסוים או במספר אזורים במקומות כגון: בתי השחי (השכיח ביותר) , כפות ידיים, כפות רגליים, פנים או מפשעות.   
 
האלי ברי - הזעת יתר
 
מיצג שכזה מתחת לזרועות הסלבס יכול להיות מצב מביך במיוחד עבור אותם ידוענים, אך לא תמיד. האלי ברי, הגיעה להתארח אצל אלן דג’נרס והתיישבה על כיסא המרואיינים כשעיגולי זיעה מבצבצים מתחת לזרועותיה. במקום להתבייש, להיות נבוכה ולהסתיר אותם, היא הרימה את ידיה בגאווה והתוודתה קבל עם ועדה שהיא הייתה לחוצה מעט. 
 
לצערנו, לא כולנו מלאי ביטחון כמו האלי ברי וממחקר שנעשה לאחרונה עלה כי השפעתה של בעיית ההזעה המוגברת בקרב אנשים הסובלים ממנה על חייהם, חמורה יותר מאשר השפעת בעיות עור קשות כמו פסוריאזיס ואקנה.
"כאשר אדם חייב להחליף את בגדיו מספר פעמים ביום, או מתקשה ללחוץ ידיים בכניסה ויציאה מראיון עבודה, להרים יד בכיתה ולהביע דעה ואפילו לחבק את בן הזוג וכל זאת בגלל בעיית הזיעה המוגברת שלהם, איכות החיים נפגעת מן הייסוד וההשפעה היא לא קלה". 
 
ד"ר צחי וידר מסביר לנו מהם הפתרונות?
 
הזעת יתר בבתי השחי: טיפול טכנולוגי חדש ולטווח ארוך– שנים רבות של ציפייה לבשורה בתחום הטיפול בהזעת יתר, הגיעו לסיומן עם הפיתוח הטכנולוגי החדשני שפותח על ידי חברה אמריקאית "מעבדות Miramar", והחל דרכו כבר לפני שלוש שנים בארה"ב, כאשר קיבל את אישור FDA.  בקיץ אשתקד הגיע המכשיר המהפכני   miradry – גם לישראל, והוא מציע פתרון לא פולשני וארוך טווח  לטיפול בהזעת היתר הממוקדת בבתי השחי. 
פעילות המכשיר באמצעות אנרגיה אלקטרו-מגנטית, המשמשת את מכשירי המיקרוגל, גורמת להרס בלוטות הזיעה בבית השחי, באמצעות חימום סלקטיבי בממשק שבין העור ושכבת השומן 
בה נמצאות בלוטות הזיעה. החימום גורם להרס הבלוטות בעוד העור החיצוני והשכבות הפנימיות אינם נפגעים. בלוטות הזיעה שנהרסו בטיפול לא יגדלו בחזרה לאחר הטיפול.
 
הטיפול ב-miradry  בישראל מתבצע במרפאת O-R לטיפול בהזעת יתר, ע"י ד"ר צחי וידר, מומחה בכירורגיה כללית, שנבחר להיות הרופא הראשון והיחיד בישראל שיציע את הטיפול. על פי התחזיות יחליף הטיפול במכשור החדש את שני הטיפולים היחידים שהוצעו לסובלים מהזעת יתר בבתי השחי: הזרקת בוטוקס וניתוח.  
 
יתרונות עיקריים: טיפול חד פעמי, תוצאות לתמיד. קל, יעיל, לא כואב:
 
הזעת יתר בבתי השחי וכפות ידיים: טיפול באמצעות זריקת בוטוקס (בוטוליניום טוקסין): פתרון נוסף מוכר מאוד בתחום הזעת יתר ממוקדת, הוא הטיפול באמצעות הזרקת בוטוקס למקום בו ההזעה מורגשת באופן חריג (בית שחי או כפות ידיים). בוטוליניום טוקסין הוא רעלן הגורם לשיתוק זמני של בלוטות הזיעה. כשמזריקים אותו אל תוך השריר האחראי לכיווץ בלוטות הזיעה. הוא מפסיק את ההזעה במקום למשך כחצי שנה עד עשרה חודשים והשפעתו פגה בהדרגה. הוא אחד הטיפולים העיקריים באזור בתי השחי, מאוד קל לביצוע ולא נדרשת החלמה מרובה. הזרקת בוטוקס הפכה לטיפול הפופולרי בעשור האחרון, כאשר לאורך השנים הללו הורגש החיסרון העיקרי של הטיפול, בהיותו זמני. עלות הטיפול בבוטוקס גם נחשבת גבוהה במיוחד, שכן, הטיפול מחייב שימוש בכמות חומר גדולה פי 3 לפחות, מזו הנדרשת לטיפול אסתטי.
 
 
יתרונות עיקריים– טיפול קל ויעיל: 
 
הזעת יתר בכפות הידיים והרגליים: מכשור ביתי –   מכשירי "יונטופורזיס" לטיפול בהזעת יתר בידיים וברגליים. כלומר טיפול בעזרת יונים(אטום טעון). טיפולים של פעמיים שלושה בשבוע למשך כ 20 דקות כל טיפול, ישאירו את המטופל יבש. 
 
המכשיר מורכב משני מגשים שמחוברות אליהם אלקטרודות המייצרות זרם חשמלי. כשהמטופל מניח את כפות ידיו או רגליו במגשים שמולאו במי ברז, המים מעבירים זרם חשמלי המשבש את פעילותן של בלוטות הזיעה וגורם לייבושן. 
הטיפול במכשיר יעיל, אך מחייב התמדה, והיעילות תישמר כל זמן שמתמידים בטיפול. לא מתאים לנשים הרות, ללוקים באפילפסיה או לבעלי הפרעות קצב לב או שתלים מתכתיים בגפיים.
יתרונות: יעילות גבוהה בכפות ידיים ורגליים. נדרשת התמדה ללא פשרות בטיפול.
 
הזעת יתר בכפות הידיים – סימפטקטומיה –  ניתוח לייבוש כפות הידיים מדובר בניתוח ותיק שבמהלכו יוצרים חתך בבית השחי ומנתקים דרכו את העצבים שמפעילים את בלוטות הזיעה בכפות הידיים (אך נמצאות בבית החזה). הניתוח הזה רשם בעשור האחרון ירידה חדה בפופולאריות שלו, מהסיבה העיקרית של התפתחות תופעת ’הזעה מפצה’ באזורים אחרים בגוף. 
 
הניתוח כלול בסל הבריאות, הוא מלווה באשפוז לילה, ובימי החלמה לא מעטים.
יתרונות: פותר את הזעת יתר בכפות ידיים לתמיד, אך קיים הסיכון לתופעת הזעה מפצה.

.



עמוד זה נצפה: 487 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור