חיפוש באינדקס עסקים

אכילה בריאה בזמנים של לחץ ומלחמה

פורסם מאת: RitaB בתאריך: 24 אוקטובר 2023

בתקופה של לחץ ומלחמה,  זה זמן שבו בדרך כלל העניינים יוצאים משיגרה והדאגה למצב הנפשי והפיזי הופכת להיות בחשיבות עליונה. כולנו, מפחיתים ביציאות החוצה, הריכוז פוחת וגם הסבלנות. התמקדות באכילה נכונה ובריאה היא לא רק מקיימת את הגוף אלא, גם מזינה את הנשמה.

ד״ר איה בן שלום, מנחה בכירה בחלי ממן, מייסדת רשת המתמחה באורח חיים בריא מסבירה:

מתח וגוף : מתח עלול להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כולל החלשת המערכת החיסונית, בעיות עיכול ועוד.. תזונה מאוזנת יכולה לעזור למתן את ההשפעות הללו על ידי שילוב מרכיבים תזונתיים חיוניים .  לכן, השקיעו בארוחה ביתית ומאוזנת המבוססת על ירקות, פירות, דגנים מלאים ומזונות דלים בשומן תעזור לנו להרגיש טוב עם עצמינו בזמן המלחמה ומיד לאחריה. תכנון מראש של המזווה ושל זמני הארוחות ואיכותם יעזרו לנו לנצח במלחמה הזו!

שימרו על לחות בגוף והקפידו לשתות מספיק מים, תה צמחים ומרקים. התייבשות עלולה להחמיר את המתח.

איכלו בצורה מודעת: מתח ומלחמה משבשים את דפוסי האכילה הקבועים שלנו. שימו לב למה שאתם אוכלים, אכלו בנחת ובלי לחץ, מה שיכול להפחית אכילה רגשית.

החורף בפתח ומרק יכול להיות ארוחה מושלמת ובריאה, הן בגלל מרכיביו וערכיהם התזונתיים והן בשל הכנתו הביתית הקלה והזולה, וכשמכינים אותו עם חשיבה מראש על מה שמכניסים לסיר – מקבלים מרק שהוא מזין ומשביע. הוסיפו לו דגנים, קטניות, חלבונים, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, ותקבלו מרק שיעשה לכם רק טוב.

שלבו מזונות שמשפרים מצב רוח: שוקולד מריר, דגים שומניים ובננות – אלו יכולים לעזור להגביר מצב רוח על ידי שחרור סרוטנין האחראים לתחושה טובה והשפעה חיובית.

הגבילו מזונות מסוכרים ומעובדים: אלו יכולים להוביל להורדת האנרגיה ולשינוי במצב הרוח. בחרו במקורות טבעיים של מתיקות כמו פירות.

לעשבי תיבול רבים יש סגולות רפואיות. לדוגמא, כורכום, ג'ינגר ושום יש איכויות אנטי דלקתיות ואף עוזרים לחיזוק המערכת החיסונית. שלבו את אלו בארוחות ובמשקאות.

 

לא לשכוח לתכנן גם פעילות גופנית. נכון, אלו זמנים שקשה לצאת החוצה לחדר כושר, להליכה ולרכיבה על אופניים. במקום זאת כדאי להקדיש זמן לפעילות ספורטיבית בבית או קרוב אליו. פעילויות רבות ניתן לעשות בבית: אופני כושר ביתיים, פעילות אירובית, יוגה, ריקוד ועוד פעילויות רבות יעזרו לנו לחזק את הגוף ולשפר את מצב הרוח גם בעת הזו.

אכילה בריאה בזמנים של לחץ ומלחמה

ירקות אפויים בתנור או במיקרוגין צילום באדיבות סטודיו חלי ממן



עמוד זה נצפה: 56 פעמים