חיפוש באינדקס עסקים

ZEN – שייסדו

פורסם מאת: barosh בתאריך: 9 ינואר 2008

ZEN ואומנות הבישום – שייסדו. הבושם החדש הינו למעשה הבושם ה-3 במספר שמשיקה ענקית הקוסמטיקה היפנית לאורך השנים. בשנת 1964 הושק בושם ה-ZEN הראשון בבקבוק שחור מסתורי שהתבסס על ורד בולגרי, וביטא למעשה את המסתורין של תרבות יפן והציג לראשונה את פילוסופיית הזן של המותג. בשנת 2000 הושק בושם ה-ZEN השני בבקבוק לבן בעיצוב מדיטטיבי ששילב את ה-SPACE ROSE, וביטא למעשה את המילניום החדש והחיבור לגוף ולנפש. בושם ה-ZEN החדש שמושק בימים אלה מגיע בבקבוק מוזהב ומרובע בהשראת חדר התה היפני, ומשלב את ניחוח הורד הכחול המיוחד, המבטא את רוחה של יפן המודרנית הצבעונית והחושנית של ימינו, ניחוח המשלב רעננות קלילה וחושניות מושלמת.

ZEN ואומנות הבישום - SHISEIDO

להגדלה,לחצו על התמונה

תווי הבושם
התו העליון רענן – מבוסס על פירות כברגמוט, אשכולית, אפרסק ואננס, המעודדים איכות נפלאה של רעננות יחד עם שקיפות מתוקה של הורד הכחול הגורם לניחוח להיות יוצא דופן ומתוחכם.
התו האמצעי נשי – מתאפיין ברעננות של פריזייה, יחד עם הנשיות האינסופית של הסיגליות וכולל אף גרדניה, תפוח אדום, יקינטון, ורד סיני, שושנת העמקים ופרח הלוטוס.
תו הבסיס חם ומפתה – משלב שרף אוריינטלי ותווים חמים של פצ’ולי, מסק וענבר, המאפשרים איזון עדין בין קלילות לעומק.

מאחורי הניחוח הייחודי עומד מר מיכאל אלמאירק.  מיכאל אלמאירק החל את לימודי הבישום בשנת 1972 בהיותו בן 19 בבית הספר ROURE Perfumery. במהלך שלושת העשורים הבאים יצר בשמים עבור חברות שונות ומאז 1998 עובד עבור חברתROBERTET . שמו יצא לפניו בעולם בזכות דרכו הפשוטה ליצור ניחוחות חדשים ואהבתו הרבה לחמרי גלם מיוחדים. מיכאל אלמאירק ידוע כחוקר לעומק תחומים חדשים וכולל ביצירות שלו תווים מודרניים יחד עם תווים קלאסיים.
מיכאל אלמאירק התחיל את עבודתו על ניחוח ה-ZEN לאחר שקיבל הנחיות דקדקניות ממותג היוקרה שיסיידו, כאשר המחשבה הייתה לענות לכל מאווי הלקוחה ולכן הוא בחר לעשות שימוש בחומרי גלם לא שגרתיים. מיכאל הבין את המסר כרצון של שיסיידו להפתיע את הלקוחה וליצור תדמית בישום חדשה מבלי לשכוח את הקוד היפני. בכדי להביא את הניחוח לרעננות מושלמת, חדשנות וחושניות הייתה נחוצה שנה שלמה של עבודה. כשמיכאל אלמאירק התחיל בשלב של יצירת הריח הוא עבד סביב חזון חדש ל-ZEN, ניחוח דינאמי, כריזמטי, מקורי ואופנתי, אך בהרמוניה מושלמת עם הקוד היפני המסורתי, ולכן הוא חיפש חמרי גלם מיוחדים. בהתאם להנחיות והרצון של שיסיידו ליצור ניחוח יפני במגע ובדרך אירופאית, מיכאל חשב מיד על שני חומרי גלם מיוחדים – הפצ’ולי וה"ורד הכחול".
ה"ורד הכחול", שנוצר בשנות ה-80, והפך למיתוס ולאגדה לאחר שהמגדלים הפסיקו לגדל אותו לאחר זמן קצר, מה שגרם ליצירת עננת מיסתורין סביב הניחוח המיוחד. מאחר ואי אפשר היה לשחזר אותו בשיטה המקובלת של סחיטה עקב מחסור באספקת הפרח הצליחו בכל זאת לשחזר הודות לשיטה הנקראת "HEADSPACE". בנוסף לצבעו המיוחד והמאוד לא שגרתי של "הורד הכחול", הוא מתאפיין בריח מיוחד ושונה לגמרי מהניחוחות של ורדים אחרים בהם משתמשים בתעשיית הבישום. פרחוני, פירותי, לימוני מאוד, מעודן וללא שום נגיעה של תווים ירוקים כמו בוורדים אחרים.
הפצ’ולי הוא שיח השייך לאותה משפחה כמו הלבנדר והמנטה. שמן הפצ’ולי מאינדוזיה בו השתמשו ב-ZEN הינו ייחודי בזכות העובדה שהיצרן ROBERTET הפריד את המולקולות על ידי זיקוק באדים על מנת לשמר את החלקיקים בעלי הניחוח החזק והמייצג ביותר. ניחוח עצי ,מעט תבליני.
 HEADSPACE הינה השיטה החשובה ביותר למיצוי ריחות במקרים הדומים לזה. בשמים מנתחים הרכבים נדירים בתוך מיכל ואקום וכך הם מצליחים ללמוד את הרכב המולקולות. השיטה מהווה תהליך של ניתוח מולקולות הריח והודות לה יש ביכולתנו לזהות מולקולות ריח ולבנות "תעודת זהות" לפרח. שיטה זו עוזרת לבשם לבנות את הניחוחות המתוחכמים והמורכבים ביותר, שהכי קרוב לניחוח הטבעי.
העיצוב
בקבוק הבושם החדש ZEN כהשתקפות מסורתית, ובנוי כקוביה שהיא הצורה הפשוטה והמושלמת ביותר, ומהווה מטאפורה לחדר התה היפני המרובע, כאשר הגוון הזהוב הוא זכר לאגדה המספרת על חדר תה יפני מוזהב שהיה לפני הרבה שנים. הבקבוק עשוי זכוכית במרקמים שונים, השראה מאומנות השכבות ה"קאסאנה ".


עמוד זה נצפה: 142 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור

תגיות: ,