חיפוש באינדקס עסקים

"שפם" פיגמנטציה – איך לטפל בו

פורסם מאת: RitaB בתאריך: 25 אוקטובר 2022

"שפם" פיגמנטציה – איך לטפל בו

יום יפה, יצאנו עם השמש בערוב יום זהוב וזה…. חזרנו הביתה, הבטנו במראה – ואבוי! שפמפם לא חינני בכלל מעל השפה העליונה, והפעם – שעווה לא תעזור. הוא על העור – פיגמנטציה!

אז דבר ראשון – לנשום. התופעה מוכרת ביותר, ונפוצה מאוד במחוזותינו במזרח התיכון.

זוהי תוצאתם של חוסר זהירות בחשיפה לשמש, יציאה החוצה ללא מקדם הגנה, ופתאום בבת אחת שנים של התעלמות מאזהרות מופיעות בצורת כתם מעל השפה…

"שפם" פיגמנטציה

אז מה זה בעצם? כתם על העור המכונה "שפם שמש". ובשפה מקצועית: "קלאוזמה". מצב זה נגרם מסיבות שונות, בין היתר חשיפה לשמש – קרני UV אולטרה סגולות יוצרות קרינה אשר מעודדת ייצור עודף של מלנין בעור. מלנין הוא הפיגמנט שנותן צבע לעור ומגן על העור מכוויות שמש. ייצור המלנין העודף עולה לשטח העור ונראה בצורת כתם צבע, גורם הורמונלי – עודף של הורמון האסטרוגן (כמו בזמן הריון למשל) גם הוא גורם לייצור תאי מלנוציטים שבהם נוצר מלנין שעולה לשטח העור ויוצר כתם נראה לעין.

 

אז מה עושים?

 

ד"ר סילבי פואניונק, מומחית לרפואה אסתטית ופלסטיקה ויועצת רפואית בכירה למותג ליראק פריז: "טיפול בכתם השפם מתבצע  בשני שלבים, תכשירים לטיפול בפיגמנטציה חייבים לעבוד במקביל בשני ערוצים אלו: הראשונה- דיכוי ייצור המלנין. המלנין חייב להפסיק לעבוד כדי למנוע את חיזוק הכתם. הפעולה השנייה – פילינג עדין אך אינטנסיבי ומתמשך באזור הכתם – מומלץ פילינג לשימוש בשעות הלילה, בהן לא נחשף העור לשמש בזמן הפעולה.

 

רצוי ומומלץ לנצל את השבועות הקרובים של תחילת הסתיו לטיפול בפיגמנטציה היות ושעות השמש מועטות וכך גם החשיפה שלנו לשמש. חשוב לנקוט תמיד אמצעי זהירות ומניעה, בראשם מקדם הגנה 30 SPF לפחות. הימנעות מחשיפה לשמש, נוחה וקלה יותר בסתיו ובחורף ומונעת ייצור המלנין העודף מקרינת ה UV  כך שהטיפול בפיגמנטציה קל ואפקטיבי בהרבה".

 

לדברי פואניונק: " חשיפה בלתי מוגנת לשמש הינה פעולה מיידית שאולי מזכה אותך בצבע יפה לכמה שעות, אך הנזק המצטבר הוא אדיר, בריאותית ואסתטית, יש לזכור שגם בימי הסתיו והחורף חובה להשתמש  במקדמי הגנה, אחרי הכל – אנחנו במזרח התיכון, השמש נעימה אך גם מסוכנת."

ליראק פריז- סדרת לומילוג'י לטיפול בפיגמנטציה צילום אסף לוי

 



עמוד זה נצפה: 265 פעמים

כתבות קוסמטיקה טיפוח

אני מאשר/ת קבלת דיוור