חיפוש באינדקס עסקים

שמן זית, נחשב ליהלום שבכתר מבין השמנים הצמחיים לטיפולים חיצוניים כמו עור

פורסם מאת: בתאריך: 2 דצמבר 2011

חג חנוכה קרב ובא. "נס פך השמן" מוזכר כאגדה היסטורית שבה רק פך קטן אחד של שמן טהור, שמר על אור גדול למשך ימיםשמן זית  נחשב ליהלום שבכתר מבין השמנים הצמחיים לטיפולים חיצוניים כמו עור רבים, שמונה במספר. כאמור לשמן הזית סגולות רבות המסייעות גם לעור פנינו וגופינו. מוצרי טיפוח המכילים שמן זה, נהנים מהאיכויות הללו.

שמן זית, נחשב ליהלום שבכתר מבין השמנים הצמחיים לטיפולים חיצוניים כמו עור, קרקפת, שיער וציפורניים, מציינת ורדה שחף, מדריכה ראשית בחברת "לנקסטר". "הוא נמצא בשימוש כבר משחר ההיסטוריה, אפילו כחלק מטיפולים פרא-רפואיים. כמו כן, הוא מועיל בהסדרת עצירות, הורדת רמת כולסטרול ו- LDL, מונע חימצון הכולסטרול, מונע הפרעות לבביות (מרחיב עורקי הלב הכליליים) ומסייע בהורדת לחץ הדם. קיימות אף עדויות כי הוא מסייע בהפחתת הסיכון לסרטן. בטיפול בעור, הוא נחשב כיעיל למקרי סבוריאה וקשקשים, דלקות ואקזמות, הוא מעולה בתערובת של שמנים למסאג’ לעור יבש וכן כפילינג לגוף יחד עם מלח מתאים.
ראוי לציין כי זהו שמן בעל תכונות אנטי-אוקסידנטיות, המכיל מרכיבים החיוניים במיוחד לבניית תאים ובעל יכולת לשמור על איזון רמת הלחות בעור. הוא מכיל ויטמין E המנטרל השפעת ראדיקלים חופשיים ובכך מסייע מפני התחמצנות וכתוצאה מכך מפני הזדקנות מוקדמת של העור.

אחת הסיבות להיותו יעיל כל כך בטיפולים חיצוניים, שחף מוסיפה, היא הודות למבנה המולקולרי שלו הזהה למבנה חלב העור האנושי. על שום מבנה זה הוא משפר את ההגנה הטבעית של העור מפני בריחת נוזלים ומיובש ומסייע בשיפור איכות השכבה ההידר-ליפידית המגנה על העור. בקוסמטיקה טבעית פחות נוטים להשתמש בו בשל צבעו הירקרק וריחו העז ולכן מועדף השימוש בנגזרת של שמן הזית, אשר הינה חסרת גוון כמעט וללא ריח".
רפי הדר, מדריך ראשי בחברת ד"ר פאיו מרחיב, כי שמן הזית מוכר בתכונותיו ובהשפעותיו הבריאותיות. זהו מזון טבעי בעל סגולות רבות אשר מומלץ לצרוך אותו על בסיס יומי. השפעותיו הבריאותיות הוכחו במחקרים רבים והן כוללות, הפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם, הפחתת סיכון לסרטן והגנה מפגעי גיל.
בתחום המזון, שמן הזית מתחלק לרמות שונות של חומציות. החשוב ביותר לבריאותנו הוא שמן זית כתית מעולה ברמת חומציות נמוכה של עד 0.8%. (בסלטים או במאכלים קרים). שמן זית כתית ברמת חומציות בין 1-2% הוא שמן זית כתית שטוב לבישול.שמן זית  נחשב ליהלום שבכתר מבין השמנים הצמחיים לטיפולים חיצוניים כמו עור חשוב להקפיד על צריכת שמן זית כתית מעולה בעל שיעור חומציות נמוך עד כמה שניתן.
שמן הזית בקוסמטיקה:
לדברי הדר, שמן הזית נחשב למשובח לא רק למאכל אלא גם לטיפוח. שמן הזית עשיר בוויטמינים A, E, D ו-K.
ויטמין A – רטינול, מסייע בחיזוק המערכת החיסונית, חיוני לתפקוד העור והרקמות.
ויטמין E – מגן עיקרי נגד רדיקלים חופשיים שאחראים להתחמצנות התאים  ולהזדקנות העור.
ויטמין D – מסייע לאיזון של הסידן  והזרחן (85% מתכולת הזרחן בגוף נמצאת בשלד העצמות).
ויטמין K – נחוץ לאדם לתהליכי קרישת הדם, לבניין העצמות ולבניית כלי הדם.
בנוסף, שמן הזית עשיר בוויטמינים B-1, B-2, C וברזל. בשמן הזית קיים גורם לחות טבעי הנקרא סקוואלין, התורם לאיזון הפרשת החלב ושומר על רמת לחות נאותה לעור הגוף. וכן, כלורופיל, פיגמנט הקיים בצמחים ואצות ומשמש כמרכיב אנטי אייג’ינג להאטת תהליך ההזדקנות ומסייע בריפוי של מחלות עור ופצעים.
מסיבות אלה משמש שמן הזית כמרכיב יעיל לטיפול חיצוני במגוון בעיות עור כמו אקנה, פסוריאזיס, כוויות, פצעים, קשקשים בקרקפת ואקזמות. את סגולות ריפוי אלו גייסה גם תעשיית הקוסמטיקה.
יהודית בלאוואט, המדריכה הראשית של חברת לה פררי מוסיפה כי שמן הזית משמש רכיב חשוב בתעשיית הקוסמטיקה המודרנית שמצליחה לשלב את השמן בטכנולוגיות הכי חדשניות. שמן הזית נמצא בתכשירי ניקוי כמו: חלב פנים, תחליבים המשלבים שלוש פעולות מסיר איפור עיניים, חלב ומי פנים, קרם צוואר ועוד. עצם היותו עשיר בויטמינים A ו- E יחד עם ריכוז גבוה של חומרים המסייעים בהתחדשות העור, הוא משמש כשכבת הגנה ומנטרל רדיקלים חופשיים שאחראים להזדקנותו ומסייעים בהשגת מראה כללי בריא ומבריק.

יערית נחום, מנהלת "פבוניה בוטניקה" ישראל ומדריכה ראשית של החברה, מציינת כי שמן הזית מהווה מקור טבעי לאותם הויטמנים שצוינו קודם לכן (A, E, D, K), שהם למעשה ויטמינים מסיסיםשמן זית  נחשב ליהלום שבכתר מבין השמנים הצמחיים לטיפולים חיצוניים כמו עור בשומן. ויטמינים אלו הינם ויטמינים חיוניים לעורנו לשמירה על עור יפה ובריא וכן חיוניים לתפקוד תקין של תאי עורנו. כאשר מורחים מוצר המכיל שמן זית, העור הופך רך ונעים למגע. ישנה הפחתה של קמטים ושמירה על לחות העור. גם בשימוש על עור הקרקפת שמן הזית חיוני בשמירת הלחות ומניעת קשקשים ע"י עיסוי הקרקפת בשמן זית טרם חפיפת השיער בעת הצורך. במוצרי החברה, מפיקים מן השמן זית את הסקוואלן המהווה מקור טבעי לויטמין A ו-D  והוא נספג בקלות בעור הודות לשיטת המיקרו טכנולוגיה.
ובכל זאת איך אפשר ללא טיפול טבעי בבית:
טיפים באדיבות: ורדה שחף, מדריכה ראשית בחברת "לנקסטר":

1.פילניג לכפות הרגליים: לערבב בחצי כוס שמן זית טהור עם 2 כפות מלח גס ולעסות את כף הרגל כ 2-3 דקות, ולשטוף.
2.פילינג לכף היד: לערבב בחצי כוס שמן זית טהור, עם 2-3 כפות סוכר ולעסות 1-2 דקות. לשטוף.
3.טיפול קרקפת, מומלץ בעיקר לקשקשת:
לערבב כשלשת רבעי כוס שמן זית כתית מכבישה קרה,
עם חצי כוס יין יבש (יין קיאנטי) – מכיל חומצה הטרטרית,
1 כוס יוגורט חלק וטרי – מכיל חומצה לקטית,
ולמרוח על הקרקפת. להמתין כ- 10 דקות, לסרק עם מסרק צפוף, לשטוף ולחפוף את הראש כרגיל.
טיפים באדיבות: רפי הדר, מדריך ראשי בחברת ד"ר פאיו:

1.תחזוקה יומית- שתי כפות שמן זית מידי יום, (מומלץ על קיבה ריקה), יסייעו בשמירת רמת הלחות בעור ולמערכת העיכול.
2.לחות וזוהר הגוף- עיסוי הגוף בשמן זית אחת לשבוע, ישיב חיוניות, זוהר ומראה בריא לעור הגוף.
3.מסכת לחות לפנים- ניתן להשתמש בשמן זית כמסכת לחות לעור בכדי להגביר רכות וגמישות העור הפנים, מאחר והוא מכיל חומצות שומן בריאות. אופן הביצוע: פעם עד פעמיים בשבוע לעור יבש, יש למרוח על עור הפנים ולהסיר לאחר מספר דקות.
4.לכפות רגליים יבשות – יש למרוח אותן בשמן זית ולעטוף בניילון נצמד למשך שעה. טיפול זה יעיל לריכוך העור ולטיפול ביובש.
5.מסיכות לשיער פגום – יש למרוח שמן זית על כל השיער, מהקרקפת החוצה. הדבר מטפל נגד קשקשים ומשיב רכות, גמישות וברק חיוני לשיער.
6.לשיער צבוע בגוון בלונד בהיר, לא מומלץ להשתמש בשמן זית, צבע השמן נקלט לתוך השיער ומשנה את הגוון לבלונד צהוב-ירקרק.

טיפים באדיבות: יהודית בלאוואט, מדריכה ראשית בחברת לה פררי:
1.מסכת הבהרה לפנים- יש לערבב שמן זית עם לימון (כמות מועטה כגודל אפון מכל דבר) – לעסות את העור היבש מס’ דקות. הלימון מבהיר ועשיר בוויטמין c, השמן מרכך ומעדן את העור. להסיר במים (שטיפת פנים או מקלחת).
2.פילינג לפנים- לערבב מעט שמן זית וסוכר ולעסות את הפנים לכמה שניות – פילינג טבעי, מתאים לנשים עם עור עייף. לא מתאים לנשים עם עור רגיש או אקנה. להסיר במים (שטיפת פנים או מקלחת).
מוצרים טיפוח המכילים שמן זית:
ANTI AGING NECK CREAM מבית "לה פררי"- קרם צוואר למניעת הזדקנות העור
חברת הקוסמטיקה היוקרתית La Prairie  משיקה מוצר חדש המתווסף לסדרת ה-  ANTI AGING, ANTI AGING NECK CREM  .  ה- ANTI AGING NECK CREM  הינו קרם המבוסס על קומפלקס התא האקסקלוסיבי וטכנולוגיות חדשניות לשיפור האזור העדין ביותר, אזור הצוואר והמחשוף.
הצוואר נחשב לאויב השקט שלנו, אנו נוטים לטפח את פנינו אולם, אזור הצוואר והמחשוף די נישכח ברוטינה היומית. קרם הצוואר היוקרתי של לה פררי מיועד לטפח אזור זה לייצב, לעצב  למתוח אזור שעם הגיל והשנים הופך לחסר לחות מאבד את גמישותו, מרקמו הופך מחוספס ,כתמי גיל ניכרים בו ולעיתים אף נוצרת בו תופעת  הסנטר כפול.
ANTI AGING NECK CREM  – מכיל נוסחה חדשה במרקם קל המשלבת שמן זית ליצירת אמולסיה ושמן במים עם קריסטלים נוזליים הזהים למבנה הטבעי של העור בצוואר. הקריסטלים הנוזליים המשולבים עם התחליב יוצרים הגנה על מנת לשמר את החדירה של הרכיבים הפעילים לתוך העור.
מחיר: 1200 ₪ ל- 50 מ"ל
להשיג ברשת סופר פארם, ניו פארם, סופר פארם והמשביר לצרכן.
Vitaminic Concentrate ("ויטמיניק קונסנטרט") מבית "פבוניה בוטניקה"-
סרום ויטמינים עשיר להפגת יובש והפחתה של קמטים קמטוטים. המכיל: רטינול, שמן מנדרינה ותפוז  וסקוואלן המופק מזיתים ומהווה מקור טבעי לויטמין A ו –D, נספג בקלות ואינו מותיר מגע שומני.
מחיר:  210 ₪ ל- 15 מ"ל.
להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות, מכוני ספא ובחלק מסניפי הולמס פלייס ובאתר האינטרנט  www.pevonia.co.il
Rejuvenating Dry Skin Cream ("קרם רוג’בינייטינג דריי סקין קרם") מבית "פבוניה בוטניקה"-
קרם לחות והזנה, טבעי לחידוש והחייאת העור לעור הפנים והצוואר. מכיל : רטינול, ויטמין C ויטמין E  וסקוואלן המופק מזיתים, קרם הרגובינייטינג מכיל את כל הויטמינים הדרושים לעורנו, לחידוש, הזנה,החייאה.
מחיר: 268 ₪ ל- 50 מ"ל.
להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות, מכוני ספא ובחלק מסניפי הולמס פלייס:   ובאתר האינטרנט www.pevonia.co.il
"C" Évolutive Eye Gel (אבולוטיב איי ג’ל "C") מבית "פבוניה בוטניקה"-
ג’ל עיניים פעיל להפחתת כהות ונפיחות באיזור העיניים מכיל חומצה היאלורונית ויטמין  C סקוואלן המופק מזיתים וגינקו בילובה, ג’ל העיניים נספג בקלות ומעניק תחושה רעננה ומלאת לחות.
מחיר: 350 ₪ ל- 50 מ"ל.
להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות, מכוני ספא ובחלק מסניפי הולמס פלייס: ובאתר האינטרנט  www.pevonia.co.il

שמן זית  נחשב ליהלום שבכתר מבין השמנים הצמחיים לטיפולים חיצוניים כמו עור

שמן זית  נחשב ליהלום שבכתר מבין השמנים הצמחיים לטיפולים חיצוניים כמו עור



עמוד זה נצפה: 442 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור