חיפוש באינדקס עסקים

קשקשים קשקשים לכו הביתה

פורסם מאת: barosh בתאריך: 21 ספטמבר 2009

קשקשים קשקשים לכו הביתה - שוורצקופף.צמיחת שיער בריא, הינה בראש ובראשונה, פעילות מטבולית פעילה ובריאה של התא, מחזור דם תקין ואספקה מאוזנת של חומרים מזינים לשורש השערה.
כיום לנוכח התפתחות המחקר והטכנולוגיה בתחום המוצרים הקוסמטיים לטיפול בשיער, ניתן להתמודד ביעילות, בקלות ובנוחות עם בעיות רבות בעור הקרקפת והשיער הניתנות לפתרון בעזרת טיפול נכון וטיפוח יסודי ומתמיד לאורך זמן.

תופעת הקשקשים מתבטאת בהופעה של תאי עור מתים העשויים קראטין על הקרקפת כאשר לעיתים קרובות מתקיימת גם נשירה של הקשקשים על הבגדים.

יש לציין כי נשירת תאי עור מתים הינה תופעה נורמאלית לחלוטין אך בעת עלייה בהפרשת הסבום, נשירת תאי העור גוברת והקשקשת נעשית גלויה לעין בעיקר אצל בעלי שיער כהה. תופעת הקשקשת נובעת בעקבות מצבי סטרס וחילופי מזג אוויר.

תופעת קשקשת בעונת החורף מטרידה אנשים רבים הן ברמה האסתטית והן מבחינה פיזית, שכן גירוי העור הטורדני גובר כאשר קיים מחסור בלחות.
עם חילופי העונות והכניסה לעונת החורף, המלווה במחסור בלחות שינויי טמפ’ בעת יציאה ממקומות ממוזגים, רבים נתקלים בתופעה בה עור הקרקפת נוטה להתייבש, השיער מאבד מגמישותו ומהברק הטבעי שלו, ומתגברת תופעת הקשקשים.התופעה מתגברת אצל מי שנוטים לאלרגיות ו/או סבוריאה.

מהם הגורמים להופעת הקשקשת?

אבי מלכה – מעצב שיער ואמן תסרוקות כלה – לשוורצקופף: הצצה קלה על עור הקרקפת, השיער והבגדים, בעיקר אם הם כהים, קשקשים קשקשים לכו הביתה - אבי מלכה.תספק לכם מענה ברור לשאלה האם אתם סובלים מקשקשים. 
לקשקשת אין סיכונים, שכן מדובר בבעיה אסתטית. עם זאת, לעתים נלווה אליה גרד מציק, ובמקרים קיצוניים ונדירים, כשהנפגע הוא תינוק שזה עתה נולד, התופעה עלולה להחמיר ולהתפשט והדבר מחייב אשפוז, שכן מדובר בסכנה ממשית לחייו.
חשוב לדעת שאלה מקרים נדירים של סבוראיק דרמטיטיס בילודים.

עוד מוסיף רוני פרנקל לשוורצקופף: קשקשת היא תופעה בעלת רקע גנטי-משפחתי. היא שכיחה יותר במצבי מתח נפשי ואופיינית יותר לעונת החורף, כנראה בגלל התמעטות הלחות באוויר. בניגוד לאמונה הרווחת, שמנוניות יתר ולא עור יבש קשורים בהופעת הקשקשים. עם זאת, מאז שנות ה-70 נעשו מחקרים רבים שניסו למצוא ללא הצלחה את ההרכב המדויק של השומנים התורמים להופעתם.
ההסבר כאמור נותר ללא מענה ברור.
מה שכן ברור הוא שרמות גבוהות של טסטוסטרון, מגבירות מאד את התופעה. זאת משום שבלוטות החלב מושפעות מהפעילות ההורמונאלית בגוף, והקשקשים מופיעים באזורים שבהם מרוכזות בלוטות החלב, בעיקר בתקופות שבהן גוברת הפרשת הטסטוסטרון. קשקשים קשקשים לכו הביתה - רפי חובב.
מרכיב נוסף שיש לו כנראה קשר לתופעה הוא מלסזיה, פטריית שמר המצויה על עורו של כל אדם, באזורים העשירים בבלוטות חלב.
מחקרי חברת שוורצקופף הראו שאצל הסובלים מקשקשת יש עלייה בשכיחות הפטרייה ובריכוזה, וטיפול במלסזיה מסייע להיפטר מהקשקשת.
במקרים מסויימים הגורם לקשקשת הוא מחסור באבץ, בעיה שאפשר לאבחן בבדיקת מעבדה, ובמידת הצורך לקבל תוספת של המינרל במינון מתאים.

שיטות טיפול בקשקשים:

מעצב השיער רפי חובב לשוורצקופף מסביר על שיטות הטיפול בקשקשת: הטיפול בקשקשת תלוי בדרגת חומרתה. במקרים קלים מספיק להשתמש בשמפו נגד קשקשים, המכיל בדרך כלל חומרים אנטי-פטרייתים. הקשר המדויק בין הפטרייה לקשקשת עדיין אינו ברור, אולם נמצא שתכשירים המיועדים לטיפול בפטרייה יעילים בהשגת הפוגה.

חברת שוורצקופף המשווקת צבעים ומוצרים לטיפוח השיער, מציגה סדרה כללית המכילה 3 מוצרים לטיפול בתופעה: שמפו נגד קשקשים, נוזל לאחר חפיפה נגד קשקשים וסרום לעור קרקפת רגיש ומגורה.
מוצרי הסדרה מחיים את הפעילות המטבולית ומגבירים את הפעילות החלבונית של שורשי השיער, מחזקים ומזינים את השיער וממריצים את זרימת הדם בעור הקרקפת. זאת באמצעות מרכיבים טבעיים ייחודיים כמו ויטמין H, גליצרין סויה, פרו ויטמין B5 ושמנים אתריים מצמח הג’ינסנג ומצמח הקמומיל. 
מטרות הסדרה הן: 
♦ שיקום עור הקרקפת
♦ מניעת היווצרות קשקשים
♦ שמירה על עור הקרקפת בריא ושיער נקי לאורך זמן.

טיפים להתמודדות עם התופעה

אבי מלכה לשוורצקופף קשקשים קשקשים לכו הביתה - אנג’לה טטרו.
 

  • מומלץ לתת לשיער להתייבש באופן טבעי. במידה ואינכן מסוגלות לוותר על השימוש במייבש שיער, השתדלו להפחית את עוצמת השימוש, והקפידו למרוח קרם לחות לקרקפת ולשיער, אשר יגן על השיער ואף יסייע לכן לשמר את ההחלקה לאורך זמן.
     
  • הימנעו מחפיפות תכופות, שעלולות לייבש את עור הקרקפת ולהסיר את השומן הטבעי המזין את הקרקפת.יש לחפוף בין שלוש לארבע פעמים בשבוע עם שמפו נגד קשקשים, המיועד לסייע בהרגעת העור ובהעלמת תחושת הגרד.

יאיר מנדל לשוורצקופף

  • השימוש במרכך שיער עלול לחנוק את הזקיק בשכבת השומן הטבעית, דבר שעלול להגביר את הגירוי ואף ולגרום לנשירה. לכן יש להשתמש במרכך רק על שני השליש האחרונים של השיער.
     
  • בעת החפיפה עסו את עור הקרקפת והשהו את השמפו על השיער למשך מספר דקות – פעולה זו תסייע למקסם את הליך הניקוי.
     

אנג’לה טטרו לשוורצקופף

  • רצוי לחפוף את השיער עם מים פושרים, שכן מים חמים יגביר את תחושת היובש והגירוי.
     
  • לאחר החפיפה יש למרוח קרם לחות לקרקפת המכיל ויטמין B5 וסיליקון להעשרת הקרקפת, למניעת גרד ויובש ולשמירה על שיער מטופח.

עופר בן חגי לשוורצקופף קשקשים קשקשים לכו הביתה - עופר בן חגי.

  • יש להימנע מסירוק השיער בעודו רטוב. יבשו את השיער עם מגבת יבשה בצורה של הספגה, כך שהשיער ישמור על הלחות הדרושה לו שספג מהשמפו, ולאחר מכן סרקו אותו בעדינות.
     
  • הקפדה על תזונה נכונה תסייע לשמירה על עור הקרקפת ועל הקלה בתופעת הקשקשת. צמצמו את צריכת הסוכר והשמרים, והגדילו את צריכת המאכלים המכילים ויטמין B כגון: דגנים מלאים, חלמון ביצה, פולי סויה, בננות, אבוקדו, אגוזים וירקות ירוקי עלים.
     
  • חומצות שומן אומגה 3 המצויות בדגי מי מעמקים קרים (כגון: סלמון, מקרל וטונה), מסייעות להתחדשות תאים בגוף ושומרות על בריאות העור והשיער.

טיפים נוספים לטיפול בקשקשים (באדיבות הספר והמדריך של חברת שוורצקופף-יורם רחמנוב)קשקשים קשקשים לכו הביתה - רוני פרנקל.

  • עיסוי תמצית סרפד: לסרפד השפעה מיטיבה על בלוטות השומן בעור, שכן הוא מפחית את הפרשת החלב השומני והופך את הקשקשים לדקים יותר. אפשר להרתיח תמצית מרוכזת של סרפד, אבקה או תמיסה מוכנה, ולעסות בעדינות את האזור הנגוע.
  • שתיית חליטות צמחים: תה סרפד או רוזמרין מסייע לזרימה טובה של כלי הדם הקטנים בקרקפת. זרימה זאת עשויה להפחית את הצטברות השומניות על הקרקפת ואת היווצרות הקשקשים.
  • עיסוי שמן רוזמרין: מורחים את השמן ומעסים במרץ את הקרקפת. העיסוי ושמן הרוזמרין עצמו ממריצים את זרימת הדם לקרקפת ומסייעים בהזנת העור הרגיש. אפשר באותו אופן למרוח במקלחת זרעי פשתן טחונים, המסייעים בסילוק הקשקשים.

את מוצרי שוורצקופף ניתן להשיג במספרות המובחרות



עמוד זה נצפה: 441 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור