חיפוש באינדקס עסקים

טיפול פנים לגבר

פורסם מאת: barosh בתאריך: 13 ינואר 2008

טיפול פנים לגברבפלח השוק של צרכני קוסמטיקה ואסתטיקה בעלי פוטנציאל גבוה, נהוג היום לשייך גברים, (צעירים ומבוגרים), עם מודעות אסתטית גבוהה, גברים העובדים בחברות הייטק, גברים שעוסקים או נושקים לתחום האסתטיקה, גברים שעובדים בסביבה דינאמית וצעירה וגברים שנשואים לנשים צעירות מהם. בין שאתה (או את שקורא מאמר זה עבור בן זוגך) שייך לאחת הקבוצות ובין שלא, העובדה שאתה מעיין במאמר זה מצביעה על התעניינות וכנראה גם רצון להבין ולטפל כראוי בעור פניך.

אחרי הכול כמאמר הסלוגן שלי, הפנים זה מה שרואים. מאמר זה יציג תוכנית ב-5 שלבים וב-5 דקות ביום לגבר שאוהב את הדרך של עשה זאת בעצמך, עם מעט עזרה, לפחות בהתחלה, מקוסמטיקאית מוסמכת.

שלבים מקדימים

  1. שלב ההחלטה ראשית יש לקבל החלטה שאתה רוצה להראות במיטבך, או כפי שאני מעדיפה להגדיר, טוב לגילך. טבע בני האדם להמשך ולהתחבר ביתר קלות למי שנראה טוב ומטופח.
    יתרה מזאת, כשאתה נראה במיטבך, ביטחונך העצמי גבוה ואתה מתקשר עם סביבתך בקלילות. כדי להראות במיטבך יש בין היתר לטפל בעור הפנים. הסיבות לשיפור ושדרוג עור הפנים רבות ומגוונות: ראיון עבודה, פגישה עסקית או רומנטית, אירוע משפחתי, או החלטה הנובעת מתחושה, שהגיע הזמן לעשות זאת לאחר תקופה של הזנחה וחוסר מודעות ואתה מבין, שאומנם לא ניתן לעצור את הזמן, אך ניתן לעכב אותו ולצמצם נזקים. הטיפול בעור הפנים ישיג שני אפקטים עליהם תקבל משוב גלוי וסמוי מהסביבה: "אתה נראה צעיר יותר", "אתה משדר טיפוח ומודעות עצמית משמע אתה שווה יותר". הבשורה הרעה: זה לא יקרה אם לא תשקיע וכמובן שזה לא יקרה בין לילה. הבשורה הטובה: תופתע עד כמה ניתן להצליח בהשקעה קטנה של כסף וזמן ובעיקר החלטה ומודעות עצמית.
  2. שלב ההבנה נסרוק את ההבדלים בין עור הגבר לעור האישה ונעמוד על המאפיינים הייחודים לעור הגבר. עובי העור: אצל גברים עובי העור יורד בקצב של 1% לשנה. מאידך, אצל רוב הנשים העובי נשאר קבוע עד להפסקת הווסת. לאחר המנופאוזה (הפסקת הווסת) ישנה ירידה, לעתים משמעותית מאד, בעוביו של העור עם התקדמות הגיל. הפסקת הווסת מביאה איתה ירידה בייצור הורמונים המעודדים חידוש הגורמים האחראים ללחות העור והאלסטיות.
    לכן, החל משנות הארבעים – חמישים לחיינו, נשים עלולות להיראות בוגרות יותר מהגברים בני גילן. לרוב, עור הפנים של הגברים הוא עבה יותר ועשיר יותר בטפולות (זקיקי שיער ובלוטות חלב). כתוצאה מכך נערים וגברים צעירים סובלים מפצעי בגרות קשים יותר מהנשים. מאידך, העור העבה מזדקן ומתקמט לאט יותר. יש המייחסים זאת לעובדה שהגברים מתגלחים יום-יום, אך אין הוכחה מדעית לקשר בין גילוח והאטה בהזדקנות העור. גם נשים, בעלות עור עבה ושמן יותר, מזדקנות לאט יותר. לגברים שרירים מסיביים יותר ומכאן שרירי מימיקה (הבעה) פעילים יותר ולכן גברים נוטים לפתח קמטי הבעה עמוקים יותר מהנשים ובגיל צעיר יותר. בעיות ונגעים: גברים כמו נשים סובלים מבעיות של עור שמן, פצעונים, קמטים, כתמים, עור יבש ומדולדל וכמובן אקנה.
    עור הפנים של הגבר כמו של האישה חשוף לנזקי השמש, לזיהומים, לרדיקלים חופשיים ולתהליכי חמצון אחרים המאיצים את תהליכי ההזדקנות וניכרים בו בעיות הנובעות מחסכים של ויטמינים, מינרלים, תזונה לקויה ונזקים הנגרמים מעישון. בעור הגבר יותר נימי דם נראים לעין וצפיפותם גדולה יותר. גם שכיחות שטפי דם גבוהה יותר בעורם. גילוח: גברים נתקלים בבעיות הנובעות כתוצאה מגילוח בכלל ומגילוח לא נכון בפרט: חתכים, גירויים בעור, גרד, עור מדמם, שערות הנשארות תחת העור ועוד.
  3. שלב אבחון העור מומלץ מאד לא לדלג על שלב זה ולהשקיע מעט זמן (כשעה) ומעט כסף (עד 300 ₪ ) בביקור אצל קוסמטיקאית מוסמכת לאבחון עור הפנים וביצוע טיפול. מטרת האבחון, זיהוי סוג העור והבעיות ממנו הוא סובל, על מנת להתאים לו את הטיפול והתכשירים הנכונים. לא מומלץ להיעזר בדיילת יופי שאינה קוסמטיקאית מוסמכת. ויתור על ביצוע אבחון מקצועי עלול להפוך את יתר שלבי התוכנית ללא יעילים. מטרת הטיפול לבצע ניקוי יסודי, הסרת תאים מתים, הוצאת שחורים (קומדונים), רענון, תחילת חידוש עור הפנים וכמובן הדרכה מקצועית להמשך הטיפול במכון ובבית. טיפול מקצועי ובתכשירים מתאימים יהווה נקודת התחלה מצוינת להמשך השיפור והשדרוג. אין הבדל בתכשירים המיועדים לנשים ולגברים. גבר יכול להשתמש באתם מוצרים בדיוק. עם זאת ניתן להשיג מוצרים שאריזתם וניחוחם "גבריים".

חמשת השלבים בחמש דקות ביום:

  1.  גילוח : זו הפעולה הראשונה אותה תבצע וחשוב לבצעה נכון. שלב זה אינו נספר במניין חמש הדקות כי גם כיום אתה מתגלח מדי יום. פעולת הגילוח כשלעצמה איננה מזיקה לעור. להיפך, מדובר בפעולת השלה של תאי עור מתים, מעין פילינג מכאני יומיומי המגלה עור חדש. כיצד נעשה זאת נכון: התגלח בנוחות בבוקר- גילוח מהיר יגרום לנזק ומראה מרושל. יש לשטוף את הפנים במים חמימים על מנת לרכך את השערות ולאחר מכן למרוח קרםג’ל גילוח איכותי ובעל תכונות ריכוך. עדיף להתגלח בסכיני גילוח – הסכין של מכונת הגילוח מרסקת את זיפי השיער. יש להשתמש בסכין חד מאחר וסכין קהה יכול לגרום לשריטות, חתכים ולשפשוף. יש להחליף את הסכין אחת לשבוע.
    עדיף להשתמש בסכינים בעלי מספר להבים העובדים בו זמנית ברטט ע"י סוללה ,המאפשרים התאמה מושלמת למורפולוגיה ולתווי הפנים תוך מניעת חתכים, אפילו באזור הצוואר והגרוגרת. להקפיד להתגלח עם כיוון צמיחת השיער ולא כנגד, במיוחד בצוואר ומתחת לסנטר! אם אתה סובל מפצעונים או אקנה, יש להיזהר לא לגלח מעליהם כדי שלא תיגרם דלקת. תופעה של צמיחת שערות מתחת לעור (שכיחה אצל גברים בעלי שיער נוקשה ומקורזל), נגרמת מחספוס של שיערה במקום שנחתכה, או גילוח כנגד כיוון צמיחת השערה. במצב זה, קצה שערה חדשה איננה מזדקרת מבעד לזקיק, אלא נשארת מתחת לפני העור וכתוצאה עלולה לגרום לדלקת סביב הזקיק ונפיחות אדומה, שיכולה להתפרש בטעות כאקנה.
    גילוח עלול להחמיר את התופעה עד כדי גרימת צלקת. במצב זה יש להשתמש בתכשיר פילינג לשפשוף המקום בעדינות מדי יום להסרת תאים מתים ושחרור השערה התקועה. אם אין שיפור מומלץ להפסיק גילוח באזור הבעייתי לפרק זמן מסוים. למי שמתגלח במכונת גילוח מטעמים הלכתיים ואלה שבכל זאת לא יכולים לוותר על מכונת הגילוח, מומלץ מאד למרוח תכשיר מתאים לפני הגילוח שמרכך את השיער ומקל על הגילוח. תכשיר מתאים יוצע לך במסגרת האבחון.
  2. ניקוי פנים: אני ממליצה לבצע שלב זה לאחר הגילוח ורצוי מאד פעם נוספת בערב. די אם תעבירו צמר גפן לח, או מגבון על הפנים לאחר יום של שהיה בחוץ ומיד תבינו למה צריך לנקות. גברים רבים סובלים מנקבוביות מורחבות באזורי ה-T (מצח, אף, סנטר), משמנוניות יתר הנובעת מפעילות של בלוטות השומן (החלב), ומנקודות שחורות (קומדונים). הקפדה על ניקוי בעזרת תכשיר, שהותאם לעור הפנים ע"י קוסמטיקאית ונשטף במים, תסייע למנוע את כל אלה ולשמור על עור בוהק ומזמין. שטיפה בסבון ומים חמים יוצרת נזק ולא תועלת, כי היא גורמת לייבוש העור. ניתן להשיג את תכשירי הניקוי בצורת מגבונים נוחים וקלים לשימוש יעיל ומהיר.
  3. מריחת קרם עיניים: כיוון שאזור זה הוא בעל העור הדק ביותר וקמטי ההבעה והחיוך באזור זה עמוקים וקשה יותר לטפל בהם, יש למרוח קרם עניים המיועד לאזור זה ושהותאם לך ע"י הקוסמטיקאית. טיפוח יסודי של אזור זה, הנוטה להזדקנות מוקדמת ביחס לאזורי פנים אחרים, ישתלם בטווח הארוך ויוריד מספר שנים מגילך הכרונולוגי. את הקרם יש לפזר מתחת לעיין, מבלי להגיע לשקית הדמע (בכדי לא ליצור גירוי וצריבה). המריחה תעשה בתנועות טפיחה קלות בכריות האצבעות. לא כדאי למשוך את העור העדין באזור זה.
  4. מריחת קרם לחות והגנה: לאחר השלב הקצר של מריחת קרם עניים מגיע השלב של מריחת קרם הלחות וההגנה (משמש). מרבית הנשים עושות זאת דרך קבע ומאחר ואין הבדל מהותי כפי שהוסבר בין גברים לנשים (לפחות בתחום זה), יש למרוח קרם לחות. הלחות היא ההגנה הטובה ביותר של העור מפני הזדקנות מואצת. עור הפנים חשוף תמיד לפגעי הסביבה: קרינת השמש, זיהום אוויר ושינויי אקלים (חום, קור, יובש). נדגיש, שככל שאנו מתבגרים מתקשה עור הפנים לשמר לחות טבעית ויש לסייע לו בכך. יש להשתמש בקרם לחות שהותאם לעור פניך ע"י קוסמטיקאית לאחר ביצוע אבחון.
    בשוק קיימים עשרות סוגים, יקרים וזולים. המותג והמחיר אינם קובעים, אלא ההתאמה לעור פניך. כמו כן מומלץ להתנסות במרקם (אותו קרם מיוצר ביותר ממרקם אחד) איתו אתה חש נוח. האויב מספר 1 של עור פנינו וגורם ההזדקנות העיקרי היא החשיפה לשמש. היות ולא ניתן להימנע מחשיפה זו (יש לצמצמה למינימום ההכרחי) יש למרוח קרם הגנה. ישנם קרמי לחות עם מקדם הגנה (רצוי לפחות SPF15 ). אני ממליצה על קרם הגנה בנפרד, שגם הוא הותאם לעור פניך (פיזיקאלי או כימי בעל SPF מתאים לגוון עורך).
  5. בישום – חשוב לעשות זאת נכון: השלב האחרון בתוכנית. לצערי, גברים רבים טופחים ומורחים בשמים המכילים אלכוהול. אומנם נעים שגבר מריח טוב, אך האלכוהול הרסני לעור הפנים. אלכוהול גורם ליובש (חוסר לחות), רגישות (כדוגמת אודם), פצעים ומפר את איזון העור, המפצה על חוסר הלחות בהגברת הפרשת השומן מבלוטות החלב. את הבושם יש להזליף בנקודות מאחרי הצוואר שאינם חשופות לשמש (שילוב של בושם ושמש יוצר פיגמנטציה). חשוב להדגיש שאינני מתלהבת מקרמים מבושמים להם הוספו חומרים כימיים לבישום ואלה עשויים לגרום לנזקים ורגישות. עד כאן הוצגה תוכנית פשוטה לביצוע, לא יותר מ-5 דקות ביום. אם תבצע את התוכנית בהתאם למוצע, תוך ימים עד שבועות ובתנאי שתתמיד בביצוע, תשדרג באופן משמעותי את עור פניך.

ניתן להרחיב את התוכנית ולהגיע לתוצאות טובות יותר, באמצעות ביקור אחת לרבעון אצל קוסמטיקאית, מסיכה דו שבועית, שימוש בתכשירים עם חומרים פעילים לעיכוב הזדקנות, הזרקות, פילינג ועוד. על סמך ניסיון רב, אני ממליצה ומעדיפה אימוץ של התוכנית הפשוטה שהוצגה לעיל, בדגש ביצוע יומיומי ובהמשך עם השיפור והמשובים שתקבל אני משוכנעת שתרצה להרחיב את הטיפולים. מאמר "קוסמטיקה-טיפול פנים לגבר" נכתב ע"י חגית קמחי, קוסמטיקאית מוסמכת ודרמותרפיסטית (מטפלת בעור).



עמוד זה נצפה: 579 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור