חיפוש באינדקס עסקים

פילינג – כל מה שחשוב לדעת

פורסם מאת: barosh בתאריך: 31 מרץ 2010

 

פילינג או הנשלה בעברית, הינה פעולה המבצעת קילוף של העור מותך כוונה לרעננו, להעניק לו חיות מחודשת ולמחוק סימנים או כתמים לא רצויים. העור שלנו בנוי ממספר שכבות של תאים. התאים הצעירים יותר נמצאים בשכבה התחתונה ביותר הנקראת שכבה יוצרת, ובמשך גידולם עולים למעלה ויוצרים את השכבותפילינג - כל מה שחשוב לדעת העליונות של העור. בדרכם מעלה, מאבדים תאי העור מים, משנים את צורתם ולבסוף יוצרים את שכבת העור העליונה – הקרטין.
פעולת הפילינג מבצעת קילוף של העור ומעודדת את השכבה היוצרת לייצר תאי עור חדשים. כתוצאה מפעולה זו נשיג עור חלק, רענן וצעיר יותר.
באופן נורמאלי בעור צעיר, חידוש התאים בעור מתרחש כל 28 יום. עם הגיל התהליך מתארך ונמשך כ-40 יום או יותר ולכן העור נראה פחות רענן ויותר יבש. הפילינג מתקן מצב זה, מעודד חידוש והתחלקות תאים ועוזר לנו להראות טוב יותר.
ישנם סוגים שונים של פילינג העובדים במספר שיטות שונות ומגיעים לעומקים שונים של העור. יש כאלה העובדים באופן מכני כמו גרגרים מסוגים שונים. אחרים עובדים על בסיס אנזימים אשר מפרקים חלבונים וישנם גם אלה העובדים על בסיס חומצות בריכוזים שונים וממיסים את הדבק הבין תאי. כאמור ישנם סוגים רבים של פילינג, ממש עולם שלם ורצוי מאוד לדעת להשתמש נכון כי שימוש של פילינג לא נכון עלול לגרום לנזק בלתי הפיך. לא כל סוג של פילינג מתאים לכל אחד או אחת. לא כל פילינג מתאים לכל עונה בשנה.
פילינג משמעותו קילוף וקילוף משמעותו פחות הגנה בעור למספר ימים לאחר הטיפול ולכן יש להיזהר ולהתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת לגבאי סוג הפילינג המתאים לעורכם וגם על הטיפול הנחוץ מיידי ובימים שלאחר הטיפול. פילינג עמוק הוא פילינג שמקלף מעבר לשכבת הקרטין של העור, עובד עמוק יותר על תאים חיים ולכן רק רופא עור או פלסטיקאי יכולים לבצע בקליניקה או אפילו בבית החולים. קוסמטיקאיות לא מבצעות פילינג עמוק! מדובר בכוויה עמוקה ומבוקרת של העור. פילינג מסוג זה מתבצע בעיקר בחורף ודורש שהייה של מספר ימים בבית משום שהעור חשוף ללא הגנה מהסביבה בעיקר מהשמש.
לסיכום, בגיל מסוים רצוי מאוד להשתמש בפילינג קוסמטי לצורך חידוש, רעננות העור ומניעת פיגמנטציה. רצוי לבצע את הפילינג אצל הקוסמטיקאית במכון פעם בשלושה שבועות עד חודשיים תלוי בגיל ומצב העור. פעולה זאת חייבת להשתלב עם שימוש של תכשירים בבית לפי ההמלצות של הקוסמטיקאית וזאת כדי להבטיח תוצאות, בדומה לטיפול אצל רופא שיניים שלא יהיה יעיל אם לא נצחצח שניים כל יום בבית. נשים רבות אינן מטפלות בעורן, לא הולכות לקוסמטיקאית ולא יודעות מה זה פילינג, עד שיום אחד מסתכלות במראה, נבהלות ורצות לבצע פילינג עמוק, ניתוחים והזרקות באלפי שקלים. חבל בנות, ההתמדה בחומרים נכונים משתלמת ומאריכה בהרבה את הצורך בפעולות כאלה. וזכרו: אתן וגם אתם יכולים להראות נפלא לאורך זמן אם רק תשקיעו כמה דקות לשבוע. ייעוץ נכון של קוסמטיקאית מוסמכת וחומרים פעילים בריכוזים שבאמת עובדים יעשו בשבילכם את העבודה.

פילינג – כל מה שחשוב לדעת
באדיבות: דוקטור אסתר קורן, הבעלים של רשת מכוני הטיפוח והקוסמטיקה –
מדע וחן.



עמוד זה נצפה: 527 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור