חיפוש באינדקס עסקים

עליית המע"מ והמספרה שלך

פורסם מאת: barosh בתאריך: 1 יולי 2009

 

בשקט בשקט ובחסות הרעש שנוצר מהרצון לגבות מע"מ על ירקות ופירות, הגדילה הממשלה את המע"מ הכללי במשק ל-16.5%. עליית המע"מ החדשה נכנסה לתוקפה היום (01/07/09). מעבר לשינויים וההתאמות אותם צריך לעשות במספרה (עדכון התוכנות, שינוי פנקסי החשבוניות וכדומה) עולה השאלה האם בעקבות עליית המע"מ, עלי להעלות מחירים?
כאשר בודקים את השפעת המע"מ על כל פעולה במספרה התשובה אינה חד משמעית. לדוגמא, עבור טיפול שעלותו 100 ש"ח משמעות עליית המע"מ היא 1 ש"ח. סביר להניח כי לא נחייב את הלקוחה ב-101 ש"ח, ונספוג את העלייה.
התמונה משתנה לגמרי כאשר בוחנים את השפעת עליית המע"מ לאורך כל השנה. לדוגמא, מספרה עם מחזור של כ-75,000-100,000 ש"ח לחודש תשלם תוספת של 9000-12000 ש"ח לשנה במיסי מע"מ. כמובן ככל שמחזור העסקים גדול יותר נטל המיסים גדל יותר.
כאשר עושים את החישוב בסכומים קטנים (פן, תספורת, צבע וכולי) השינוי אינו משמעותי ואף זניח, אך כאשר עושים חישוב שנתי התמונה משתנה לגמרי.
ניהול מספרה היא משימה קשה ותובענית מאוד ובתקופה האחרונה המשימה נהייתה קשה אף יותר. על כל מעצב שיער ובעל מספרה לבדוק ולבחון את השינויים האחרונים ולבצע את ההתאמות בכדי להימנע מלהגיע למצב של הפסדים וחובות שאין הוא יכול לעמוד בהם.
מוגש כחומר למחשבה ע"י אמיר זהבי – רבקה זהבי פאות ותוספות שיער

 



עמוד זה נצפה: 427 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור