חיפוש באינדקס עסקים

עיצוב שיער – שנות העשרים חוזרות

פורסם מאת: בתאריך: 11 יולי 2012

הטרנד התקופתי הפופולארי ביותר לשנת 2012 – היא החזרה לסטיילינג והוינטאז’ של שנות 1920.

כוכבות הוליווד ידועות תמיד בחיבתן לתקופה, והשנה גם אנחנו הצופים הותקפנו במתקפת סרטי קולנוע וטלוויזיה השרים שיר הלל לתקופה: מ"הארטיסט" ועד ל"אימפריית הפשע", מוודי אלן והסרט "חצות בפאריז"- ועד לסדרת המופת הבריטית שהפתיעה וגרפה את מירב פרסי האמי האמריקאיים -" דאונטאון אבי".

אם גם אתן נפלתן לטרנד ומאוהבות באופנת ה-20, ומתכננות מסיבת שנות העשרים או לחליפין סרט סטודנטים תקופתי – מעצבי השיער ל"וולה פרופשיונלס" מסבירים כיצד להגיע לאפקט.

למה דווקא עכשיו נזכרו וויז’ואל של שנות העשרים?

מעצב השיער אורן אור קובי ל"וולה פרופשיונלס" עונה:
אחד הדברים החשובים ביותר שאני תמיד מדגיש בשיחות הייעוץ עם לקוחותיי הוא שהחידוש הכי מהפכני בדרך כלל צומח מתוך להיט מן העבר שנשכח זה כבר, וחוזר ובגדול, בליווי טוויסט חדשני:

טרנדים בנויים על הקשרים ואסוציאציות, ואני מניח שההקבלה למשבר הכלכלי של שנת 2008 בארה"ב – הזכירה להם נשכחות ואת המצב הכלכלי בארה"ב בשנות העשרים. מלבד הקולנוע והטלוויזיה שחוגגים את זיכרונות התקופה – אנחנו יכולים לראות את ההשפעה על תסרוקות 2012 והקארה ששלט בעונות האחרונות באופן מוחלט נעלם מהשטח ובמקומו נכנסות תספורות אסימטריות קצרות ונועזות שיוצרות תדמית צעירה ורעננה ומושכות המון תשומת לב בנועזות שלהן, דוגמת התספורות הקצרות של מישל וויליאמס.

אז אם את נועזת לכי על זה – ואני מבטיח לך הרבה מאוד קרדיט על האומץ ,והשיער יצמח בחזרה דיי מהר כך שזה אפילו לא יספיק להימאס עליך. חשוב לזכור שיש לתספורות קצרות גם מספר מגבלות. כך למשל הן מתאימות לבעלות פנים עגלגלות ולא ארוכות ולבעלות תווי פנים מאוד נכונים. אם את חוששת התייעצי עם מעצב השיער שלך ובאותה ההזדמנות גם בררי עימו כיצד תצטרכי לטפל באופן יום יומי בתספורת החדשה.

מהו המראה המוביל של שנות ה-20?

מעצב השיער אמיר קל ל"וולה פרופשיונלס" משיב:
בכדי לקבל את מראה שנות העשרים – ראשית תצטרכי שמלת פלאפר: הבנות שאימצו את אופנת שנות העשרים- נקראו " פלאפר גירלס" – המסתובבות חופשיות ברחובות לונדון, במסיבות בהן הן רוקדת צ’ארלסטון מעשנות סיגריה בפומית ארוכה, ושותות אלכוהול. 

הפלאפרית לובשת את החידוש הגדול של התקופה – שמלות פלאפר – באורך שמעל לקרסוליים, שנעצר מעט מתחת לגובה הברך, וחושף בפעם הראשונה רגליים. שמלות פלאפר היו אנטי תזה למחוכים, בעלות קו מתאר רפוי, וקו מותן מאוד נמוך- ונראו לעומת המחוכים – כשמלות שק. הן היו נוחות מאוד לריקודים, והיו כל כך מהפכניות – שהמהפכה הגיעה גם לעיצוב השיער – שראשית נאסף נסגר ועוצב בשימוש בניפוחים, ברולים חמים, ובהמשך גם קוצר מאוד לתספורות גליות קצרות מאוד, בשילוב אביזרי שיער.

אילו אביזרי שיער משלבים בתסרוקות שנות העשרים?

מעצב השיער אילן מרגלית ל"וולה פרופשיונלס" משיב:
לתסרוקות הקצרות התבקשו תוספות וקישוטים – ושנות העשרים היו השיא בהתפתחות מבחר אקססוריז לשיער שמלהיבים נשים עד היום: שילובי פנינים בשיער, תחרות, מטפחות, נוצות, סרטים – הכול הולך.

השיא בשילוב התסרוקות הקצרות עם אביזרי השיער- היה בעיצוב שני דגמי כובעים חדשים – כובע הפעמון וכובע ה"קלוש" – שחיבקו את את הראש והקיפו אותו כמו פעמון, החליפו את הכובעים השמרנים רחבי השוליים – והפכו ללהיט עד לימינו. 

לקבלת מראה מנצח של שנות ה-20 מומלץ לבחור את תכשיט השיער לאחר בחירת השמלה. במידה ותבחרי צבע נועז של מסרקה רצוי שהאיפור יהיה תואם בגוון, וכמובן גם התסרוקת שלך.

במידה והשמלה חלקה ונקייה ללא תחרה מומלץ "להאיר" עם תכשיט בולט מאוד. גם אם הוא קלאסי, תכשיט השיער חייב לעורר עניין.
חתיכת תחרה שחורה קשיחה המקופלת בשיער וצמודה לעורף – תעניק לך מראה דרמטי ומרשים, ותיתן את הטאץ’ הסופי לגזרות הרחבות של שמלות שנות העשרים.

איך מעצבים תסרוקות שנות העשרים?

מעצב השיער אמיר אליהו ל"וולה פרופשיונלס" משיב:
את התספורות של שנות העשרים הקפידו שלא לגזור קצר מידי בכדי שניתן יהיה לתת להם אפקטים של גלים ותלתלים. מכיוון שהשיער מתכווץ בתהליך הרולים והגלים – צריך לקחת בחשבון שיער עם אפקט גלים יתכווץ בין 3-10 ס"מ, ותסרוקת  לאחר רולים – תתכווץ עד כ-3 ס"מ, את השיער מקצרים באורך אמצע הצוואר – כמדרגים אותו במבחר זוויות חדות: דירוג בזווית חדה של 45 מעלות – תעניק תספורת של קארה משולש, דירוג בזווית של 60 מעלות – תיצור קארה מדורג ודירוג בזווית של 80 מעלות – תיצור קארה מאורך.

לאחר התספורת מתחילים לפסל את השיער: בשנות העשרים לכל אחת מנשות החברה הייתה משרתת אישית, שתפקדה למעשה כמעצב השיער הפרטי: להשגת מראה הגלים השתמשו כבר בשנות העשרים של המאה הקודמת ברולים, ולקבלת גלים השתמשו בצבתות מתכת שחוממו באש שבערה באח החדר, ועל הצבתות גולגלו קווצות השיער,

עד לקבלת מראה הגלים. כמובן שהיה צורך בזוג ידיים מיומנות שלא ישרפו את השיער…
היום כמובן ניתן להגיע לאותו אפקט בקלות במספרה, ואפילו בבית בשימוש במכשירי הבייבי ליס, ורולים חמים.
בשנות העשרים נהגו להבהיר את השיער לפני עיצוב התסרוקת הקצרה, ונהגו לצבוע אותו בשיטות ביתיות בשטיפה בבירה ולימון, ולעיתים גם בשימוש עם חינה.



עמוד זה נצפה: 541 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור