חיפוש באינדקס עסקים

נעים מאד, אני סמיילי!!

פורסם מאת: בתאריך: 24 פברואר 2015

הפרצופונים, או בשמם הלועזי –  "אמוטיקונים". או בשמם העברי: "רגשונים" הם שהיווו את ההשראה המרכזית שללקראת פורים - האמוטיקונים המחייכים, הזועפים והקורצים מבקשים להשתלט לכם על הפרצוף. גורו המייקאפ בועז שטיין ליצירת מסיכות פנים מאופרות לפורים המבקשות בדומה לביטויים הגרפיים המקוונים לאפשר למחופש להביע רגשותיו בצורה מתומצתת.

בחלק ניכר מזמננו אנו מתקשרים עם אחרים באופן מקוון – כותבים אי-מייל, שולחים SMS, "משוחחים" בצ’ט של פייסבוק, שואלים חבר "מה ניש?" ב-WhatsApp או בוויבר ועוד ועוד. בחלק לא מבוטל מתקשורת הזו אנו משתמשים כידוע בשפת האמוטיקונים (אמוטיקון פירושו אנימציה כמו סמיילי מחייך) היפנית אימוג’י, שמכילה 722 אייקונים שונים וזאת בכדי להביע את רגשותינו: סמיילי מחייך מפה לאוזן כדי להביע שמחה, סמיילי ה"נקרע מצחוק" כדי שהצד השני יידע שנפלנו מהכיסא מרוב צחוק, פרצוף נרגז כדי להביע כעס או אכזבה, ומה לא…

בועז שטיין: "נכון, יש הסבורים כי האמוטיקונים האלה הורסים את התקשורת המילולית והכתובה ובגללם טינאייג’רים  אינם יודעים לכתוב כראוי.
אחרים העלילו עליהם כי הם אלה שאחראים לכך שילדינו הרכים כבר אינם משחקים האחד עם השני למטה בגינת הבניין ואף האשימו אותם כי הם מצמצמים את הרגשות לשלושה תווים בלבד. אבל האמוטיקונים ניצחו את כולם והשתלטו לכולנו על המרחב האלקטרוני – דיגיטלי.

אז אולי אף אמוטיקון אינו יכול להתחרות בהבעת פנים אמיתית של בן אדם אך תודו שזה כיף, זה נחמד, זה משעשע, וזה בעיקר עושה לכולנו טוב כשהאמוטיקונים הם אלה מוסיפים לשיחה המקוונת שלנו נופך שלא ניתן להביע במילים.

הפרצופונים הפכו לשפה בינלאומית והשימוש בהם כה נפוץ ולכן בדור הסמארטפונים טבעי היה שאבחר בפרצופוני האימוג’י כמקור ההשראה המרכזי למסיכות הפנים המזוהות עם חג פורים. אם בעבר בחרתם מסיכה של מכשפה, מפלצת או חייזר שהרי היום הסמיילי הוא העניין".

איך אהפוך לסמיילי?
כלי עבודה: צבעי איפור לפנים מאושרי משרד הבריאות בצבעים: צהוב שחור אדום לבן,  ספוגית משולשת למריחה, מברשת איפור לשרטוט קווים, מברשת איפור למילוי משטחים ופודרה שקופה

בסיס: ראשית מורחים את הפנים בצבע פנים צהוב ליצירת בסיס.  עתה, מפדרים בפודרה שקופה כדיי לייצור יציבות ומראה מט. כסו עם הצבע הצהוב את הגבות, השפתיים וכל דבר שעשוי לחשוף את זהותכם. יש ליצור מסגרת עגולה בקווי המתאר של הפנים על מנת להדגיש את מראה הסמיילי העגול.        

תווי פנים: כעת בחרו את הסמיילי שתחפצו והעתיקו את תווי הפנים שלו.  מומלץ את העיניים המופיעות כעיגולים שחורים קטנים לעצב דווקא על העפעף העליון, כמו כן סמיילי עם לשון חיצונית יש לצייר אל מחוץ לשפתיים בשפה התחתונה. 

להשלמת המראה: כסו את ראשכם בכובע גרב שחור ולבשו חולצת גולף שחורה
מוצרים ידידותיים ובטוחים למשתמש ניתן להשיג במרכז ההדרכה של "בועז שטיין" דיזנגוף סנטר, ת"א.

דוגמנים: בן שטיין וענבל בוקין
צלם : ניסים פרץ 



עמוד זה נצפה: 636 פעמים

כתבות איפור

אני מאשר/ת קבלת דיוור