חיפוש באינדקס עסקים

ניחוחות קיץ 2010

פורסם מאת: barosh בתאריך: 24 מאי 2010

 

"באביב ובקיץ לא כדאי להיכנס לחדר עם ריח כבד או מעיק, אלא להתאים עצמנו מבעוד מועד לעונה ולנחיריים העדינים של הסביבה" אומרת אלכס דבאן-פרי הבשמית היחידה בישראל ומנהלת מותג בקבוצתניחוחות קיץ 2010 שסטוביץ, המשווקת מותגי בישום מובילים, ומוסיפה "לכן, כל עונה והבשמים שלה, ובתחום הבישום כמו באופנת הלבוש, יש אפנות מתחלפות ויש ניחוח נכון לכל תקופה. זאת כמובן מעבר להתאמה האישית של ניחוח הבושם ומרכיביו לאישיות או לסוג העור של הנושא/ת אותו".
אלכס ממשיכה ומסבירה כי "מהדורות מוגבלות מהדורות קיץ הינן דבר מקובל מאוד בבתי הבישום הגדולים, המעניקים דרור ליצירתיות".

בשונה מהמהדורות לאספנים, שהשוני היחיד שניכר בהן הוא האריזה, במהדורות הקיץ השוני שבהן ניכר במרכיבים ובניחוח.
מהדורות קיץ מושקות לרוב כבר באביב, והן בד"כ נושאות רמת אלכוהול מאוד נמוכה, או ללא אלכוהול בכלל. גם הניחוח מקבל טוויסט קליל ורענן, שמתאים לעונה החמה. הרעיון לבשמי קיץ נולד אצל הצרפתיות (שמכורות לשיזוף הקיצי), כאשר הן הבינו שאי אפשר לרסס בושם רגיל בזמן השיזוף, כיוון שהאלכוהול שבו מחמצן את העור ויוצר כתמים על העור. על כן, יצרני הבשמים הגדולים (לדוגמא: איסי מיאקי, ז’אן פול גוטייה, קלווין קליין ועוד) יצאו עם מהדורות קיץ, הנותנות מענה הולם לבעיית האלכוהול המחמצן. 
 
אילו ניחוחות מומלצים לעונה החמה ולמה כדאי להחליף בושם עם השינוי במזג האוויר?
לאקלים השפעה ישירה על הניחוח שמתקבל על הגוף. לדוגמא, קיימים מקרים בהם רוכשים בושם מסוים בחורף, באירופה הקרירה והמושלגת וכאשר מגיעים איתו לארץ לא מבינים איך יכולנו לטעות כל כך. ניחוחות קיץ 2010אם כן, מזג האוויר (הלחות, הטמפרטורה) משפיע על התפתחות הבושם על העור.
לכן במדינות בעלות אקלים קר וממוזג יש העדפה לבשמים עשירים ומרוכזים יותר (פרפיום ואו דה פרפיום), בעוד במדינות חמות ובעונות האביב והקיץ מומלצות התרכובות הקלילות יותר: או דה טואלט וגרסאות קיץ שונות לבשמים ידועים.
מסתבר כי הסבילות שלנו לריחות משתנה עם ההתחממות ואנו מעדיפים באופן בלתי מודע כמעט ריחות של ים, מים, ניקיון, עלים ירוקים וכל מה שנושא עמו זיכרון של קרירות נעימה. בקיץ הנוכחי, בבישום גברי בולטת מגמה מרעננת של שימוש בניחוחות ימיים. ניחוחות אלה מכונים אקווה (כל בושם שיש בשמו את המילה הלטינית למים ניחן ברעננות ימית: אקווה ו/או אקווה מארין של בולגרי, אקווה ורדה של סלוודור דאלי, זנייה קול העטוי חליפת צלילה ועוד). מרכיבים חדשים בתחום, טבעיים או שמקורם במעבדה, הנם מינרלים ימיים המכונים : פוסידוניה או נפטוניה (על שם אלי הים במיתולוגיה היוונית והרומית) בבשמי גברים או שיפרה (על שם האי קפריסין בו על פי המיתולוגיה עלתה וונוס מן המים).
בבשמים נשיים, המגמות דומות בבישום לנשים ולגברים: בקיץ הזה מתבשמים בריחות נקיים ורעננים של ים המשדרים חופש משולבים בתווים פרחוניים, לימוניים ואפילו פירותיים. משפחת ריחות נוספת המומלצת לעונה החמה היא משפחת הפרוטי: ניחוחות של פירות כגון תפוחים ירוקים, אגסים, פטל, אננס ופרות אקזוטיים נוספים מתאימים מאוד לשמירה על איכות מרעננת וקלילה, כדוגמת מהדורת הקיץ של ז’אן פול גוטייה, העונה להגדרה זו אך עם טוויסט רענן המתאים לקיץ.
דבאן-פרי מציינת כי "מאחר ובשמים טובים ויוקרתיים מיוצרים ברובם ממרכיבים טבעיים כדוגמת עלים, צמחים, פרחים, תבלינים וכו’, הרי שבושם עונתי יורכב לרוב ממרכיבים המאפיינים את העונה".



עמוד זה נצפה: 426 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור