חיפוש באינדקס עסקים

מה ההבדל בין מטפל סיעודי ישראלים לעובדים זרים?

פורסם מאת: barosh בתאריך: 26 יוני 2019

נכון שהגירת העובדים הזרים לישראל התרחשה בעיקר כי העובדים הזרים היו מוכנים לעבוד בכל עבודה שהישראלים סירבו לעשות, אבל דווקא בתחום הסיעוד ניתן לראות מגמה מעורבת. גם ישראלים רבים בוחרים לבצע עבודה עם מסירות ושליחות שיש בה ערך גבוה של תרומה. אז מה בכל זאת מפריד בין השניים? אתר Inursing לאיתור שירותי אחיות וסיעוד פרטיים עונה:

אנשים רבים שואלים את עצמם האם הדבר הנכון ביותר ליקיריהם הוא מתן טיפול סיעודי מטעם ישראלי או מטעם עובד זר. משפחות רבות מוצאות את עצמן במצב מורכב שבו עליהם לקבל החלטות לגבי אדם קרוב שהפך לסיעודי. האם יזדקק לטיפול על בסיס קבוע? האם עדיף שתהיה לו השגחה לילית צמודה? האם יצטרך מישהו "אחר", לא בן משפחה, שיעזור במקלחת? ובהחלט שאלות נוספות לגבי את מי בכלל להעסיק – האם אדם ישראלי או עובד זר?

ככלל יש לציין שמומלץ לקבל החלטות שמטיבות עם כל ביצוע פעולה טבעית ומוכרת שיכול דרכה האדם הסיעודי לנהל שגרה יומית מסודרת מבלי להתנתק מחייו המוכרים או קרוביו.

העובד הזר הוא גבר או אישה שהגיעו ממדינה אחרת לטובת עבודה בישראל בסיעוד, כאשר רובם עובדים במתכונת של סיעוד 24/7 הכולל שהות מלאה ולינה. העובד מסייע בכל פעולה נדרשת ומשמש כגורם מפיג בדידות וכמי שבדרך כלל מבצע בביתו של החולה או הקשיש בישול וניקיון. ההעסקה של כל עובד זר כרוכה באישור מטעם משרד התמ"ת. ייבוא העובדים הזרים לעבודה מתבצע על ידי רישיון מיוחד בלבד ותחת פיקוח לגבי קבלת אשרת העבודה בישראל. חברות סיעוד וחברות כוח אדם יספקו בדרך כלל את המטפלים לאחר שעברו הדרכה צמודה ולמדו היטב ולעומק את התחום הטיפולי ואת השפה העברית (גם אם באופן לא מושלם). כמו כן הם ביצעו כחלק מהתהליך גם בדיקות רפואיות מקיפות.

מטפלים סיעודיים שהינם אזרחים ישראליים הם אנשים שרכשו הכשרה והשכלה מתאימה לתחום הסיעוד והם לרוב ישהו עם המטופלים בצורה מוגדרת יותר למשך שעות וימים קבועים ולא על בסיס 24 שעות ביממה.

ההבדל הגדול ביותר נמצא בסוגיית השכר. אם נמצא המטופל כזכאי מטעם הביטוח הלאומי לסיוע סיעודי הוא ישלם חלק יחסי בלבד מעלות השכר של העובד ללא קשר למוצא. אם השירות ניתן באופן פרטי, הרי שיש לשלם את משכורתו החודשית המלאה של העובד הזר לרבות ביטוח לאומי, כיסוי רפואי, מחלות, חופשות, נסיעות, הבראה, דמי פיטורין ועוד.

אם אתם מתלבטים באילו משני הסוגים כדי לבחור, דרך אתר Inursing תוכלו לקבל את התשובה. האתר מספק מאגר חברות ונותני שירותים בתחומי הסיעוד והאחיות, שאליהן תוכלו לפנות במטרה להזמין את השירות. נציגי כל חברה יוכלו לשאול אתכם שאלות מתאימות שינחו את קבלת ההחלטות האישית ויעזרו לכם להתמודד בקלות רבה יותר עם סוגיית הסיעוד וההתלבטות בין העסקת עובדים זרים לישראלים.

אתר Inursing הוקם במטרה לאתר בקלות שירותים חשובים בתחומי הבריאות שלרוב לא מקבלים דגש מספק – שירות אחיות פרטי ומטפלים סיעודיים. סוג השירות שניתן בביתם של קשישים, חולים ומאושפזים איננו נמצא בשיח הבריאות בדרך כלל, מה שגורם לאנשים רבים כלל לא להבין מהם זכויותיהם או אפשרויותיהם מבחינה חוקית. כשאדם יקר ואהוב מגיע למצב סיעודי, הדבר משפיע על כל הסובבים אותו ולכן הודות ל-Inursing אפשר לקבל כיום מקור מסודר וברור לקבלת תשובות והנחיות.

השימוש באתר הינו נוח ופשוט גם לאנשים מבוגרים ללא גישה טכנולוגית. ניתן לבחור את סוג השירות הרצוי גם מתוך כותרות האתר וגם מתוך מערכת החיפוש שבדף הראשי. את כל התוצאות ניתן לסנן על פי אזור מגורים ומאפיינים טיפוליים רלוונטיים. בנוסף ניתן להגדיר למערכת הצגה של חברות המספקות מטפלות ישראליות. אפשרויות החיפושים יוכלו להתבצע גם מתוך החיפוש המתקדם של האתר.

Inursing מכיל מידע רב בנוגע לתהליכים, הזכויות, התנאים והאפשרויות של כל אדם וקרובי משפחתו ליהנות משירותי בריאות עד הבית ובהשגחה צמודה ככל שיידרש. עמודי התוצאות מציגים את החברות המספקות את השירות המבוקש כולל מספר טלפון, סניפים, כתובות, מפת הגעה וטופס יצירת קשר לכל מי שמעוניין בחזרה של נציג מטעם החברה אליו לנייד.

זהו האתר היחידי בישראל המרכז כיום את תחום שירותי האחיות המוסמכות והטיפול הסיעודי, שנוגע באופן ספציפי לעניין העובדים הזרים ואפשרויות ההעסקה הקיימות. בקרו בכתובת האתר  ומצאו את השירות הרלוונטי עבורכם תוך מספר דקות בלבד

מה ההבדל בין מטפלי סיעוד ישראלים לעובדים זרים? Inursing עונים על שאלת המיליון



עמוד זה נצפה: 751 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור