חיפוש באינדקס עסקים

לקראת הפסח – ניקיון העור

פורסם מאת: barosh בתאריך: 25 מרץ 2010

 

דוקטור אסתר קורן מסבירה לקראת הפסח על החשיבות בשמירה על ניקיון האיבר הגדול ביותר בגופנו – העור.
ניקוי העור הינה הפעולה הראשונה והבסיסית ביותר בתהליך שמירה על בריאות ויופי עור לקראת הפסח - ניקיון העורבגוף כולו. העור הינו איבר מדהים והינו היחיד שנמצא קשור לפנימיות הגוף ולסביבה החיצונית.
העור שלנו נפגע מתהליכים ואו מחלות פנימיות וגם מהסביבה: לכלוך, חום, קור ושמש הם חלק מהגורמים החיצוניים שהכי פוגעים בו ועלולים לגרום לתהליכים של הזדקנות מוקדמת.
עור הפנים והצוואר חשופים במהלך כל היום למפגעי הסביבה ונוטים לסבול יותר מיתר חלקי העור בגוף מיובש ונזקים בנוסף להצטברות הלכלוך. אצל גברים המתגלחים כל יום הלכלוך מצטבר פחות מאשר אצל נשים.
באופן טבעי, לעור מספר מנגנוני הגנה משלו ואחד מהם הינו נוכחות של שומנים חיוניים בשכבה העליונה המונעים התאדות יתר של מים ושומרים בכך על לחות תקינה של העור.
עובי השכבה השומנית משתנה מאדם לאדם: השכבה תהיה דקה יותר אצל אנשים בעלי עור יבש ועבה יותר אצל אנשים עם עור שמן, אך היא קיימת אצל כולנו. הלכלוך החיצוני והאבק שוקעים בשכבה זאת ועלולים לסתום את נקבוביות העור ולכן חשוב כל כך לנקות את העור מידי יום גם אם לא התאפרנו. יש לציין שסתימת הנקבוביות עלולה לגרום לפצעים ומראה עור "עייף" ולא מטופח.
ניקוי העור חייב להיעשות יום-יום כאשר החומר המנקה חייב להיות על בסיס מים ושומן כדי להצליחלקראת הפסח - ניקיון העור בתפקיד הניקיון. חומרים על בסיס מים בלבד לא יצליח לנקות היטב כי ידחו על ידי השומן הטבעי של העור.
החומר האידיאלי למטרה זאת חייב להיות גם עדין מספיק כדי לא לפגוע וגם מספיק פעיל כדי לאפשר ניקוי יעיל. בשוק ניתן למצוא מבחר עצום של מוצרים למטרת ניקוי העור אך יש לבחור את התכשיר לפי עונת השנה, שימוש בתכשירי איפור בפנים ואו בעיניים וסוג העור.
סבונים הם החומרים המועדפים למטרה זאת. היום יש סוגים שונים של סבונים בטעם ובריח, בצורה ובצבע, עם תוספת לחות ועוד. בעבר המבחר היה מצומצם יותר. הסבון הקלאסי או הראשוני היה מעט חזק לסוגים מסוימים של עור וגרם ליובש וגירוד. בכדי לפתור את הבעיה, הופיעו לפני מספר שנים סבונים "ללא סבון" עם מרכיב עדין יותר שמנקה ולא מייבש. זה הסבון שבשימוש היום בתכשירים קוסמטיים.
חשוב ביותר להתאים את סוג הסבון לסוג העור שלנו: עור רגיש יצטרך סבון פחות מגרה עם תוספת של חומר מרגיע כמו למשל קמומיל, עור יבש דורש סבון עדין בעל לחות מוגברת יותר ועור שמן סבון עם תוספת של חומר מחטא ומייבש.
קרמים לניקוי, חלב פנים ומי פנים מומלצים רק לעור רגיל או יבש, מעניקים הרגשה טובה בגלל השומנים הנמצאים בחלב הפנים. יש להשתמש במי פנים מרגיע ללא אלכוהול. מי פנים עם אלכוהול מתאים רק לעור שמן כי מחטא ומייבש אותו.
לסיכום, ניקוי העור הינו הצד הראשון בשמירה על בריאות ויופי של עורכם. התייעצו עם קוסמטיקאית מוסמכת לגבי סוג הסבון או תכשיר הניקוי המתאים לכם ותשתמשו בו כל יום, כל השנה. וזכרו: ניקוי העור כולל הורדת האיפור גם אם אתן עייפות לאחר האירוע.

באדיבות: דוקטור אסתר קורן, הבעלים של רשת מכוני הטיפוח והקוסמטיקה – מדע וחן.



עמוד זה נצפה: 411 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור