חיפוש באינדקס עסקים

לנשנש בריא בזמן צפייה במשחקי המונדיאל

פורסם מאת: בתאריך: 23 יוני 2014

בואו נודה, המונדיאל זה לא רק כדורגל, זה גם אוכל והרבה ממנו. אם אתם מאלה שמארגנים ערבי חברותא שכוללים המון כדורגל, בירה ופיצוחים, כדאי להשקיע קצת מחשבה ולשלב גם מאכלים בריאים שיסייעו לאיזון הצריכה הקלורית ואף לאיזון צריכת המלח והנתרן. מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית ויועצת מדעית למועצת הצמחים ממליצה על 5 נשנושים בריאים:

1. נשנושי ירקות – אין כמו מגש ירקות חתוכים ב-5 צבעים או מגש עץ יפה, שפשוט מפזרים עליו כמה סוגים של ירקות מיני שטופים. לדוגמה: עגבניות שרי בצבעים שונים, צנוניות קטנות, מיני מלפפון ומיני גזר. אפשר להוסיף גם כמה עלי חסה. הירקות דלים בקלוריות ותכולת הנתרן בהם אפסית. אין צורך להוסיף מלח פשוט ליהנות מהטעם הטבעי.

2. נשנושי פירות – אבטיח אדום, מלון כתום, משמשים צהובים וענבים ושזיפים בצבעים שונים – כדאי לבחור 3-2 סוגי פירות ולהגיש אותם כמקור אנרגיה טבעי וטרי. הפירות עשירים בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון וגם בהם תכולת נתרן אפסית. הפירות עשירים במים ובסיבים תזונתיים ותכולת השומן שבהם נמוכה, לכן צפיפות האנרגיה (קלוריות) שלהם נמוכה יחסית למקורות אנרגיה אחרים.

3. נשנושי אגוזים וגרעינים – אגוזים, שקדים וגרעינים בצורתם הטבעית, הם מזונות בריאים ומומלצים. יחד עם זאת תכולת המלח והנתרן באלה המומלחים, לרוב גבוהה ביותר.
אם מגישים אגוזים וגרעינים כדאי לשלב גם כאלה ללא תוספת מלח. כן מומלץ להעדיף פיצוחים במליחות עדינה. אם קונים פיצוחים ארוזים מראש, מומלץ לעיין בטבלאות הסימון התזונתי ולבחור בפיצוחים בהם תכולת הנתרן היא הנמוכה ביותר. בכל אופן מומלץ להגיש ולצרוך פיצוחים במתינות לאור צפיפות האנרגיה הגבוהה.

4. נשנושי יוגורט קר ומטבלי גבינה – כדאי להגיש מרק יוגורט קר מתובל בירקות ומטבלי גבינה לבנה וירקות. מרק יוגורט דל שומן ועשיר בירקות יסייע לאיזון צריכת האנרגיה בארוחה הקלה, ויעשיר אותה בחלבונים. גם מטבלי הגבינה יספקו חלבונים ויעשירו את טעמי הירקות החתוכים.

5. ולסיפוק התשוקה למתוק – תמרים טבעיים. לתמר טעם עשיר ומרקם "טופי" מפנק והוא עונה על הצורך במתיקות ובפחמימות באופן טבעי, תוך שהוא מספק שפע סיבים תזונתיים, מינרלים ונוגדי חמצון. בתמר פחות מחצי אחוז שומן. לכן תכולת הקלוריות בתמרים יבשים היא רק כמחצית מתכולת הקלוריות בשוקולד. קיימים בשוק מגוון זנים של תמרים בעלי טעמים ומרקמים שונים, כך שכל אחד יכול לבחור את הזן המועדף עליו. מג’הול –עסיסי ומתוק, חלאווי – בטעם טופי קרמל, דקל נור – בטעם דבש, דרי – שוקולדי, אמרי – מעט יבש ומתקתק, חדראווי – ארומתי, תמר לח (חיאני) – גלידתי ומרענן. כדאי גם לדעת שהתמר מתייבש על העץ, באופן טבעי וללא כל תוספת חומרים משמרים.



עמוד זה נצפה: 366 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור