חיפוש באינדקס עסקים

טיפים לכלות מ – א’ ועד ת’

פורסם מאת: בתאריך: 12 יולי 2012

טיפים לכלות מ – א’ ועד ת’ מאת נטע סקלי, סיניור ארטיסט, מאק
א                                                                                                                                             
טיפים לכלות מ - א’ ועד ת’ איליינר – האייליינר הינו אלמנט המככב באיפורי כלה היות וניתן בעזרתו ליצור מגוון מראות איפור. הוורסטיליות שלו הכניסה את האייליינר לפנתיאון הקלאסיקות.
עבור כלות רבות איליינר קלאסי ומחמיא מייצג את זוהרן ההוליוודי, הרומנטיות והנשיות של
האייקונים מתקופת שנות ה-50 כמו מרלין מונרו, בריז’יט בארדו וסופיהלורן. מראה של עיניים מוארכות ומלוכסנות יותר יוצר מבט סקסי, אך ניתן גם להניח את האיליינר באלגנטיות פשוטה בצמוד לקו הריסים בסגנון נקי וצעיר או ליצור דרמטיות בניחוח רוק-אנד-רול.
למראה קלאסי – אייליינר שחור.
לכלות הנועזות – איליינר צבעוני בטורקיז, סגול, ירוק או כחול.
לכלות הטבעיות – אייליינר בגווני זהב, חום מטאלי או כסף.

אלרגיות – במידה והינך נוטה לתגובות אלרגיות, רצוי להימנע משימוש בתכשירי איפור וקוסמטיקה חדשים ולא מוכרים בשבוע-שבועיים הקודמים ליום החתונה.

ב
ברונזר – הגוון השזוף והזוהר הנקרא בעגת המאפרים "איפור ג’יי לו" מסרב בתוקף להיעלם. מדי פעם מנסה עולם האופנה, בעיקר בתצוגות מעצבים, להחזיר את הגוון הצח לעורנו, אך נראה שלעולם איפור הכלות כללים משלו ותשוקתנו למראה שזוף ומוזהב גוברת על כל טרנד אופנתי רגעי.
גוון עור שזוף יוצר אסוציאציות של חופשה ומנוחה, בריאות, ספורטיביות וסקסיות וניתן ליצור אותו בקלות בעזרת ברונזר.

ג
גבות – הגבות משמעותיות במיוחד למראה הכולל של האיפור ולכן איפור הגבות ויכולות לשדרג את מראך לא פחות מאיפור העיניים. טיפוח ועיצוב הגבות צריך להתחיל זמן מספיק לפני יום החתונה.

הסידור שלהן נעשה לפי פרופורציות הפנים. ליצירת מראה טבעי הקפידי כי גוון מוצר הגבות הנבחר שלך הוא בהיר מעט משיער הראש. אם שיער הגבות בהיר מאוד, הכהי אותו בדרגה אחת או שתיים על מנת ליצור מסגרת לעיניים. במקרים של גוונים בשיער, ניתן להשתמש בגוון הבסיסי הבהיר ביותר. עד כמה להדגיש את הגבות? הכלל הוא להתאים את חוזק הדגש הניתן לגבה לכהות איפור העיניים: איפור כהה, גבה חזקה, איפור רך, גבה מודגשת קלות.

ד
דקולטה
– אזור המחשוף והצוואר (כמו גם כתפיים, גב או רגליים חשופות,) צריכים להיות מטופלים ומאופרים גם על מנת ליצור רצף בין הפנים והגוף ומראה שלם, אחיד ומושלם, על כן הקפידי על שימוש בקרם מתאים גם באזורים אלו. את אזור הדקולטה ניתן לאפר במייקאפ המעורב באבקה מבריקה. את אזור המחשוף ניתן להצליל מעט כדי ליצור מראה חזה מלא יותר וכן לאפר את עצמות הבריח במעט אבקה מבריקה כדי להבליטן החוצה. המהדרין נוהגים לנשוף מעט אבקת יהלומים
ה
הסרה וניקוי הפנים
חשובים מאוד תמיד ובעיקר ביום זה בו את לובשת איפור במשך שעות רבות. אל תשכחי  להצטייד במסיר איפור. מומלץ להסיר קודם את איפור העיניים במסיר איפור ייעודי לעיניים ולאחר מכן לעשות שימוש במגבון להסרת איפור הפנים. לשם הסרה אפקטיבית של איפור עיניים עמיד כמו מסקרה – הספיגי צמר גפן במסיר איפור דו שלבי והצמידי אותו לעינך העצומה למשך מספר שניות. הסירי בתנועות קצרות מלמעלה למטה עם כיוון הריסים במקום בשפשוף מצד לצד.

ו
וותרי
– על אופנות מתחלפות, טרנדים רגעיים בצבעוניות חולפת ויותר מדי מכל דבר שהוא. חשבי על איפור כלה כאיפור המבטא את סגנונך האישי והאישיות שלך. הדגש צריך להיות על עיצוב תווי הפנים שלך באופן מאוזן, משהו שיגרום לך להיראות יפהפייה אך לא מאופרת מדי. את צריכה להיות כוכבת האירוע. לא האיפור שלך.

 ז
זמן – ביום האיפור יש לשמור כשעה עד שעה וחצי לאיפור. גם במידה ועשית איפור ניסיון, קחי בחשבון כי האיפור ביום החתונה עצמו הוא מוקפד יותר ועלול לקחת זמן רב יותר היות והוא כולל גם איפור גוף.

ח
חתן – איפור גברי נהיה מקובל מאוד בשנים האחרונות גם בקרב החתנים. איפור חתן יכלול שימוש במייקאפ קליל וטבעי במידה וגוון העור זקוק לאחידות או שימוש בקונסילר לטשטוש כהויות באזור העיניים ופגמי עור נקודתיים. ניתן להוסיף ולחטב מעט את הפנים או לשזפן בעזרת ברונזר, לטפח את הגבות בעזרת מסקרה שקופה ואת השפתיים בלחות ולפדר כד לשמור על מראה טבעי ולא מיוזע. זהו איפור בסיסי ביותר ומינימאלי. 

 ט
טאצ’-אפ
– זהו המונח המקצועי ל- תיקונים.
עלייך להצטייד תמיד בערכת טאצ’ – אפים לשמירה על מראה האיפור לאורך יום החתונה, כך שאת מרגישה בטוחה לעשות כל דבר לאורך הערב. מומלץ להפקיד ערכה זו בידיה של החברה הטובה ולבקש ממנה לוודא את מצב האיפור.
מוצרי חובה לכלה בערב החתונה – קונסילר או כלי דוגמית קטן עם מעט מייקאפ, פודרה לספיחת שומנים, מוצר השפתיים בו אופרת – ליפסטיק, תוחם או גלוס, עפרון עיניים (ומחדד) במידה ונעשה בו שימוש בפנים העין.

י
יהלומים או נצנצים
– בעד או נגד.
בעד – שימוש במוצר איכותי במינון מדויק ישדרג את מראה האיפור ויצור זוהר מרהיב בכל מקום שיונח. נגיעת נצנוץ מעל איפור העיניים במרכז העפעף מוסיפה ברק לעיניים, וניתן לפזר את אותו נצנוץ עדין גם באזור המחשוף, הזרועות והגב. הנצנצים הרפלקטיביים ייראו נהדר בתאורות שונות. עשי שימוש בגליטר (נצנצים) רפלקטיבי המחזיר ברק שקוף בזהב, כסף, או ורדרד.
נגד – הימנעי משימוש בנצנצים על עור הפנים שכן הדבר עלול ליצור מראה מזיע וכבד. כמו כן הימנעי מנצנצים צבעוניים או כאלו הגרוסים גריסה גסה.

כ
כתמי עור
ניתן להסוות בעזרת איפור מקצועי מוקפד. אפקטיביות הטיפול באמצעות מוצרי טיפוח ואיפור מתאימים יכולה לנוע מפתרון יעיל לבעיה ועד הקלה מסוימת במצב העור – בהתאם לחומרת המצב.
פעמים רבות שימוש משולב בקרם בסיס וקונסילר מתאימים יפתור בעיה זו.

ל
ליפסטיק – ליפגלוס. גוון השפתיים אשר את בוחרת יכול להוות את פוקוס האיפור ביום החתונה או להשתלב עם גווני האיפור האחרים. בין אם את בוחרת בגוון שפתיים דומיננטי ובין עם בגוון רגוע או טבעי.
לפסטיק עמיד דו שלבי – יבטיח עמידות לאורך זמן. זוהי פורמולה דו-שלבית בה יש להניח את הצבע על שפתיים נקיות לשמירה על עמידות ומעליו גלוס לריכוך. התחושה עלולה להיות מעט יבשה ואת הגלוס יש לחדש, אך המוצר מבטיח עמידות לאורך שעות.

מ
מחירים
– כידוע, חתונה היא עניין יקר ואין מחירון אחיד לאיפור כלה. כל מאפרנוקב במחיר כראות עיניו על פי כישוריו, רקורד מקצועי וותק בתחום ומקצועיותו. טווח המחירים יכולים לנועבין 300-1800 ₪ ואף יותר. למלוות הכלה נקבע מחיר בנוסף. ב-M.A.C עלות איפור כלה היא 750 שקלים ומאפרות מנוסות ונבחרות מבצעות את האיפור ומגיעות עד אלייך. מים – לפני היום המיועד הקפידי לשתות מים והרבה! שתיית מים היא מהגורמים המשפיעים ביותר על מצב העור.

נ
ניסיון – איפור ניסיון מוצע על ידי מרבית המאפרים ומטרותיו רבות.
היכרות עם המאפר ותיאום ציפיות לגבי כיצד תרצי להיראות ובהתאם לכך בחירת מוצרים, צבעים וסגנון איפור. חשוב שתרגישי בטוחה ונינוחה במחיצת המאפר ולא תחששי מן התוצאה. איפור הניסיון מאפשר לך לבחון את תוצאת האיפור ולחוש את הכימיה איתו. כמו כן מהווה איפור הניסיון בדיקה כי אינך רגישה לחומרי האיפור.

ס
סטייל
– סגנון. קיימים סגנונות רבים לאיפור כלות, כאשר האיפור משלים את סגנון שמלת הכלולות והשיער ונתמך באביזרים.
סטייל וינטג’, סגנון רומנטי, בובתי, סגנון נועז, סקסי, דרמטי, קלאסי או אדג’י – לכל אלו ניתן להתאים איפור משלים.

ע
עמידות
היא אחת הסוגיות המרכזיות באיפור כלות ונגזרת מכך שהכלה מאופרת בשעות הצהרים והאיפור צריך לשרוד ולהיראות רענן משעת הצילומים ועד תום החגיגות.
על מנת לשמור על עמידות האיפור, משתמשים המאפרים בטכניקות וחומרים ייעודיים המיוחדים לעמידות לשעות ארוכות: מייקאפ עמיד בלחות וזיעה, בסיס קרם עמיד לאיפורהעיניים, המהוות בסיס מצוין לאיפור העיניים, אייליינר וליפסטיק עמידים. אל תשכחי להצטייד במסיר איפור עמיד. עמידות היא אחת
הסוגיות המרכזיות באיפור כלות ונגזרת מכך שהכלה מאופרת בשעות הצהרים והאיפור צריך לשרוד ולהיראות רענן משעת הצילומים ועד תום החגיגות. למקרי נשיקות ובכי – ראי ערך טאצ’-אפ.

פ
פילינג – לפילינג מספר פעולות חיוניותביותר אשר תורמות לבריאות העור ולמראו ומכינות אותו באופן אידיאלי לאיפור. פילינג מחדש את שכבת העור העליונה, מחליק ומשפר את טקסטורת העור, מנקה אותו באופן יסודי, מזרז את התחדשות העור ומוסיף לו זוהר. זהו כלי אפקטיבי ביותר להיטיב את מראה האיפור ביום החתונה.

צ
צבעים
–  קל מאוד להיעזר בתיאורית הצבע וגלגל הצבעים על מנת לעבוד על פי העיקרון המנחה הבא: על מנת ליצור מראה הרמוני ורך, יש לעשות שימוש בגוון מאותה משפחת צבעים של העין (צבעים המונחים זה לצד זה בגלגל הצבעים).
לעומת זאת, על מנת להדגיש ו"להקפיץ" את גוון העיניים יש למסגר אותן בגוון משלים (צבעים הנמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים).
צבע עיניים חום – למראה הרמוני איפור בגווני חום וזהב אם כי נגיעה של גוון כחול באיפור יוסיף חיים וצבע למראה.
צבע עיניים כחול שימוש בכחול, ירוק או סגול אינו אסור כפי שמקובל לחשוב! אם את אוהבת מראה איפור רק והרמוני, תוכלי להתנסות עם גוונים אלו. על מנת להדגיש את צבען הכחול של העיניים, הגוונים המשלימים הם כתום, אפרסק עם נגיעת זהב וברונזה, תיראי נהדר גם בחומים ואפורים וכמובן שחור.
צבע עיניים
ירוק או חום-ירוקהגוונים ההרמוניים הם כאלו הדומים לצבע העיניים, כמו יפים יהיו גם ירוק מוזהב, חומים, אפורים, ושחור.  ידגישו את הגוון הירוק בעיניים סגולים-עם נגיעה אדמדמה וכן סגול בורדו וחציל או וורוד עמוק.

ק
קלאסיקות איפור
הינם סגנונות איפור נצחיים – יפים ומתאימים תמיד.
קיימים שלוש קלאסיקות של מראות איפור בסיסיים:
המראה הטבעי והזוהר בו ניתנת הדגשה מתונה על העיניים והשפתיים בגוונים רכים וניטרליים, ללא צבעוניות אך עם הרבה זוהר, לדוגמה – גווני חום, בייג’, מוזהב, אפור בהיר ופסטל.
שפתיים מודגשות – פוקוס האיפור הן שפתיים מודגשות בצבע החוזר על עצמו גם בגוון הסומק, בעוד איפור העיניים הוא מתון ושקט יותר. צבע איפור השפתיים הקלאסי הוא כמובן האדום וגווניו אליו מתלווה אייליינר מלוכסן והרבה מסקרה.
עיניים מודגשות – פוקוס האיפור הן העיניים בעוד השפתיים מאופרות בגוון ניטרלי, טבעי או שקוף. אם בחרת להדגיש את העיניים, ניתן לעשות זאת בכל גוון שתבחרי בכהות בינונית או כהה (היות וכהות בהירה לא תמשוך את הפוקוס לעיניים), בצבעים ניטרליים (חום-זהוב-אפור-שחור) או צבעוניים.

ר
ריסים – אל תחששי כי השימוש בריסים מלאכותיים ייצור מראה מלאכותי. אנחנו בדעה
כי הוא ייצור מראה מלכותי. זו דרךמצוינת לשדרוג האיפור למראה כלתי ומרהיב במיוחד. הריסים יוצרים שלמות ומרמזים על סקסיות. ריסים המודבקים כהלכה יכולים לפתוח את חלל העיניים, לתחום אותן, להעלות ולהוסיף גובה לזווית של עין נפולה ובאופן כללי להחמיא למראה העין, אבל הכי חשוב, הם יכולים להשפיע לחיוב על בטחונה העצמי של כלה והתחושה המיוחדת של המראה שלך ביום זה.

ש
שיזוף ושמש
– שמלה לבנה נראית נהדר על גוף שזוף. לרשותך מגוון אופציות לשזף את גופך : מיטת שיזוף, שיזוףבהתזה, מגבוני או תרסיסי שיזוף וכמובן – חוף הים.
שזפי את גופך בהדרגתיות זמן מספיק לפני האירוע על מנת להגיע לגוון הרצוי ולבחון את התוצאה והקפידי כי השיזוף מתאים לצורת מחשוף השמלה ביום החתונה כך שאין קווי שיזוף הבולטים לעין. 

ת
תזונה

 



עמוד זה נצפה: 459 פעמים

כתבות איפור

אני מאשר/ת קבלת דיוור