חיפוש באינדקס עסקים

התפתחות עסקית – מאיפה מתחילים?

פורסם מאת: barosh בתאריך: 20 ינואר 2011

התפתחות עסקית - מאיפה מתחילים?באימון שעבר, דיברנו על פריצות דרך ויציאה למציאות חדשה. ברצוני להתייחס לשאלות שחזרו על עצמן מפניותיכם. מאיפה מתחילים? מהו הצעד הראשון הזה ואיך מזהים הזדמנות כהזדמנות שלי? ישנן כמה נקודות ראיה, שלפיהן ניתן לבחון את האופן בו אתה חי את חייך בנקודה זו.

לאחר בדיקה והבחנה ברמת "המה לא עובד לי" ניתן יהיה להתחיל לקחת אחריות עליהם ולעבור לרמת "איך לעשות את זה".

ניהול זמן
יש המכירים את תחושת ההחמצה ואי ניצול הפוטנציאל האישי. הגורם "האשם" בכך הינו מחסור בזמן. זמן, הינו הגורם המשותף ביותר לכל בני האדם, שלא דומה לכל מכנה משותף אחר. הזמן הוא של כולם, באותה הכמות, דקה הינה שישים שניות, ביממה ישנן עשרים וארבע שעות, שלך כשלי. במסגרת הזמן הקצוב ביממה, רבים מאיתנו רוצים להיות, להשיג ולהספיק. תחושת ההחמצה כואבת ומאכזבת.

אתה עובד קשה, בכדי להיות מסופק מהעבודה שלך, אתה מוסיף לעצמך עוד קצת קושי, בעבודה ובתחומים שונים- ספורט, אמנות, לימודים וחיי חברה בכדי להיות יותר מסופק.

החלטת להתחרות בריצה למרחקים קצרים, ריצת מאה מטר. שיא עולם עומד על תשע נקודה חמישים ושמונה שניות ואתה הולך לשבור אותו. עם זאת, אתה קם בבוקר לעבודתך, צופה במשחק כדורסל פעמיים בשבוע עם חברים, בכדי לא להתנתק מהמציאות. קצת זמן פנוי עם המשפחה ואיך לא לצאת לבילוי עם בת זוגתך, אחרת מה הטעם בכל העבודה הקשה. בזמן הנותר…, שינה לא תזיק.

את תחושת "הגיבור" שעושה הכול, אתה מקבל מהסובבים אותך שרואים כמה קשה אתה עובד. בתחרות הריצה, גירדת את שתיים עשר השניות, שהותירו אותך במקום החמישי והלא "מספק". אתה עסוק כל כך בלספק את כולם, חוץ מעצמך. מה הטעם בחיים לא אמיתיים ומספקים?

רובנו מעמידים פנים במהלך חיינו בעשייה, ביצירה, באמפתיה ובהגעה להישגים בשעה שאנחנו בכלל לא רוצים לעשות ועושים בשביל… "לרצות".

אתה אומר כן לאשתך, בכדי שתעזוב אותך או מרצה אותה מחוסר נעימות. אתה בכלל לא מתכוון, אז למה בכלל?
למה הוא מצליח ואני לא? הוא, לא מעמיד פנים של עושה, מספק או מרצה, הוא עושה.

תחייה את רצונותייך האישיים והבא אותם להגשמה וסיפוק במסגרת הזמן הקצוב לך כאחד האדם. ניהול זמן ומיקוד בחיים, מאפשר להגיע לתוצאת חיים מספקים.

לפנייך שאלות בתחומי עניין מרכזיים בחיים, אין מדובר במבחן כך שאין צורך להעתיק.

היה כנה עם עצמך, השאלות באות לשקף את "האני" שלך היום. אין מדובר על האופן בו היית רוצה שיהיו חייך, מדובר בחייך היום. דמיין כי לכל שאלה יש סקאלה מאפס עד מאה, המייצגת את רמת הסיפוק שלך באותו התחום. אם אתה חש לגמרי לא מסופק תשאיר את הסקאלה על אפס. אם אתה מרגיש הגשמה מלאה בתחום מסויים, סמן מאה על הסקאלה או שתבחר באחוז מסויים אשר מיצג את רמת ההגשמה שלך היום. זכור, דבר שאינו בר מדידה אינו בר ניהול. עבודה נוכחית, מקצוע, קריירה – מערכות יחסים אישיות ואינטימיות- משפחה- יחסים עם כסף ועניינים כלכליים- בריאות, תזונה ותוכנית אימונים – בריאות נפשית ורווחה רגשית- חברים וחיי חברה- לימודים, צמיחה אישית ורוחנית- תחביבים, טיולים, בילויים והנאה.

בשבוע הבא נעבד את מרכיבי החיים ונביא כלים להתמודדות וניהול זמן.

אמיתי באשר תהיה ושמח בחלקך, סיפוק ואושר באופק מחכים לך.

שלכם, אלעד מיטל.
ניתן לשלוח שאלות אישיות למייל-
eladmeytal@gmail.com



עמוד זה נצפה: 458 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור