חיפוש באינדקס עסקים

צאי אל החלון

פורסם מאת: בתאריך: 1 ספטמבר 2013

סמלים ומשמעות רבים תלויים כידוע בהקשר של נשים בחלון. אישה העומדת או יושבת ליד החלון יכולה לייצג משמעויות שונות לחלוטין. הפקה הומאז’ לרעיון האישה בחלון כמו מבקשת להלל את אחד משיריו של המשורר הלאומי: חיים נחמן ביאליק.

צאי אל החלוןבמלאת 79 שנה למותו של אחד מגדולי המשוררים העבריים בעת החדשה, חיים נחמן ביאליק, נערכה בבית הספר לאיפור מקצועי ע"ש רוית אסף הפקת הומאז’ לאחד משיריו הנודעים של המשורר "הִיא יוֹשְׁבָה לַחַלּוֹן". הרעיון המרכזי בהפקה הזאת התבסס על המסר הכללי של אישה נחשקת ויפה, המעוררת בקרב אחרות קנאה רבה ("פֶּה יֵשׁ לַבְּרִיּוֹת וְהוֹלְכוֹת הֵן רָכִיל). בביה"ס בחרו להושיב בכל תמונה דמות נשית יפה ונחשקת אל עדן החלון, כאילו נשלפה מתקופה אחרת ומזמן אחר.

במלים ומשמעות רבים תלויים כידוע בהקשר של נשים בחלון. אישה העומדת או יושבת ליד החלון יכולה לייצג משמעויות שונות לחלוטין. כותרת ההפקה של אסף היא כאמור הד לשירו המפורסם של ביאליק המספר על רחלה אשר "יושבה לחלון…"  ועל המשורר שאוהב אותה למרות הכול, אך יש לציין כי קריאה זאת נכונה באמנות החזותית רק כאשר האישה נראית בחלון כשהגבר מתבונן בה מהחוץ פנימה, ונדמה כי במהלך השנים היו רבים שבחרו להציב נשים אל מול חלון, כמו מבקשים להעניק למעמד משמעות אחרת.

בימים אלה הושקה התערוכה במתחם התחנה בירושלים הקבוצתית "מבט נשי"  שנוצרה משיתוף פעולה ישראלי- צרפתי על מנת לתת הכרה בינלאומית לאומנות הישראלית בכלל, ואומנות הנשים בפרט. התערוכה כוללת מיצגי וידאו- ארט, פסלים, ציורים וצילומים, פרי עבודותיהם של שמונה אמנים ישראלים, אשר שמים את האישה במרכז יצירותיהם. בשתי יצירות שונות של האמן יובל יאירי עולה בבירור מוטיב האישה והחלון. 

גם בקמפיין החורף  של רשת האופנה העין השלישית שב וחזר מוטיב החלון. הדוגמנית  בקמפיין זה צולמה כשהיא ניצבת בפתחו של חלון המרפסת, בתצלום המבקש להבליט את היותה אישה נחשקת ויפה, במעמד המעניק לה עוצמה נשית. חברת אקספוז שמה את הדגש בצילומי הקטלוג שלה בין השילוב של פריטי הלבוש לבין קונספט החלון.
צאי אל החלון

צאי אל החלון

צאי אל החלון

צאי אל החלון
צילום: יובל יאירי, ענבר לביא
 

 



עמוד זה נצפה: 518 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור