חיפוש באינדקס עסקים

הנעליים שעושות את הקיץ

פורסם מאת: בתאריך: 29 יוני 2014

הקיץ הנוכחי מציע טרנדים בועטים חפים מגינונים עדינים וקלאסיים בגזרת הנעליים. סוליות משוננות הידועות בשמן הפופולרי סוליות "טרקטור", ניגודיות של צבעי שחור ולבן, סנדלי רצועות ואפילו סניקרס עם פלטפורמה שתהפוך אתכן לגבוהות יותר. במיוחד עבורן ריכזנו לקראת הקיץ את כל הטרנדים הלוהטים שיעזרו לכן להישאר עם הרגליים על הקרקע.

כן כן, קצת קשה להתעלם מההצהרה הנוחה שניצחה הקיץ, ברוב מוחץ כל עקב סטליטו גבוה ומחודד לטובת סוליות נוחות ורפידות מפנקות. נתון זה מתיישב היטב גם עם קולקציות
נעליים בעקבים קטנים ונמוכים או לחלופין פלפורמות רחבות ויציבות יותר או נעליים בעקבים קטנים שזכו לכינוי עקבי "פיקולו".

את יריית הפתיחה חולל המעצב האגדי מארק גייקובס אשר הציג העונה דגמי נעליים קלאסיות בעלי סוליות קלות ומפנקות המזכירות בצורתן את נעלי מותג הנוחות "בירקנשטוק" המתאפיינות בסוליות וברפידות הייחודיות בצורתן רק להן. אם בעבר, נדמה היה כי קטגוריית הנוחות נותרה מחוץ לזירה האופנתית שהרי הקיץ מסתמן כי דווקא סנדלים עם סוליות נוחות הן הכי קוטור שיש.

את ה"קריפרס" כבר הכרתן ובכן, מדובר בנעליים הדומות לנעלי סניקרס אלא שאלו קיבלו הקיץ תפנית מעניינת בדמות סולייה מוגבהת המזכירה בצורתה נעלי פלטפורמה עם טאץ’ של רטרו מתבקש משנות ה-90. הסוליה המוגבהת היא הדבר הכי לוהט בגזרת הנעליים. הן פומפוזיות, נוכחות ובעלות לוק אוונגרדי שאומץ על ידי אושיות מוזיקליות בועטות כמו ריאנה ומיילי סיירוס.

מוטיב ה"ניגודים משלימים" הוא כידוע, תורה שלמה. הקיץ זלגו פרקים נרחבים מהספר הכללים גם אל מגירת הנעליים. "הדפסים גיאומטריים ושילובים של שחור ולבן בסנדלים ובנעליים הם בבחינת חובה", מסביר משה שהרבני הבעלים של רשת ’סכו עור’. "שילוב של עורות בצבעים של שחור ולבן בהרכבים ובמיזוגים שונים יוצרים קלאסיקה אלגנטית בלתי מעורערת". ואכן, גם מעצבי הענק אימפריו ארמאני וכריסטיאן דיור הפליאו בהצעות הגשה של דגמי סנדלים בשילובים מנוגדים של שחור ולבן כפי שבאו לידי ביטוי גם בקולקציות של גם מותגי היוקרה האיטלקיים: "זוקאל", "נושקה", "וולטאן" ו-"דה – רוברט".

"חושפי השיניים" – בעלי המראה החד, הגס והמשונן שזכו לכינוי "סוליית טרקטור" נחשפו הקיץ על רגליהן של דוגמניות שצעדו על במות האופנה כשהן לבושות באאוטיפיטים נקיים וסולידים.  אותן סוליות מאסיביות וארכיטקטוניות הן אלה שיצרו ניגודיות צורמת יש לומר, כשהוצמדו לפריטי לבוש בקווים נקיים ומינימליסטים.

למרות כל הטרנדים שפורטו, הבשורה האמיתית לקיץ היא שטוחה לגמרי. סנדלים ונעליים נטולי עקבים זוכים השנה לקבל מקום של כבוד בתצוגות האופנה אפילו בקולקציות האלגנטיות שנועדו לערב. סנדלים נטולי עקבים הם בבחינת הצעה ברורה ומוכרת, אך אפילו נעלי הבובה השטוחות עוברות טוויסט מעניין כשאת החזית העגולה החליפה אחרת – מחודדת במיוחד. 

גם נעלי האצבע המזוהים כל כך עם חוף הים ואופנת הרחוב נרשמו הקיץ לביה"ס למטאמורפוזה. כך, צצו פתאום שלל סליפרס בשדרוגים מרהיבים, מתוכשטים, ומפונפנים שבהחלט עשוים להלום כף רגל גם לצד פריטי אופנה קלאסים בעלי קריצה אלגנטית ולא רק בתפקידם המסורתי כפריט אופנת ים. 

פלטת הגוונים לעונה הנוכחית טומנת בחובה נעליים פריטים רבים בצבעי לילך לבנדר אותו גוון רגוע ונינוח שכיכב אצל מעצבי העל ’מיסוני’ ו’ג’ורג’יו ארמני’. לצידו מככבים השנה גם הצהוב אננס שבלט במסלול התצוגה של ’הרמס’  והאדום הלוהט של ’פנדי’ שהוצג לצד נעליים בצבעים פסטלים קרירים וצוננים ממש כמו גלידה מתוקה.

בשורה התחתונה נוכל לקבוע נחרצות כי הנוחות היא הטרנד החדש. אי לכל כל פשאניסטה המחשיבה עצמה – מתבקשת להתאבזר הקיץ בדגמים שטוחים, זאת כמובן במידה וחשוב לה להישאר מעודכנת ועכשווית.
 
בתמונה: ראלף לורן, פיילס, סקופ, גלי, וולטן של סכו עור


בתמונה: ראלף לורן, ריפליי, סכו עור


בתמונה: ראלף לורן, נעלי גזית, ליידי קומפורט, בי יוניק, סכו עור



עמוד זה נצפה: 508 פעמים

כתבות אופנה סטיילינג

אני מאשר/ת קבלת דיוור