חיפוש באינדקס עסקים

המדריך המלא על חומצה היאלורונית

פורסם מאת: RitaB בתאריך: 15 פברואר 2022

המדריך המלא על חומצה היאלורונית

באדיבות: ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת העור ויועצת מדעית למותג

הדרמו-קוסמטיקה VICHY.

 

החומצה היאלורונית  הפכה בשנה האחרונה לפופולרית לא רק בהזרקות למילוי קמטים, גם  בתכשירי קוסמטיקה וטיפוח.  לחומצה ההיאלורונית יתרונות רבים, הנחוצים לכולם- בכל הגילאים- גם כטיפול מתחזק מונע וגם כטיפול משמר בגילאים בוגרים יותר. החומצה מסייעת לעור להראות חיוני, מלא ברק וגמיש יותר.

 

ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור ויועצת מדעית למותג הדרמו-קוסמטיקה VICHY מסבירה: "תהליך ההזדקנות הינו תהליך רב סיבתי, אשר מושפע מתהליכים רבים במקביל. נהוג לחלק את ההזדקנות לתהליכים פנימיים ותהליכים חיצוניים- כלומר גורמים חיצוניים. בעוד שעל התהליכים הפנימיים אין לנו כמעט יכולת להשפיע והם תלויים ככל הנראה, במטען הגנטי שלנו- על הגורמים החיצוניים סביבתיים יש לנו הרבה איך להשפיע לשפר ולמנוע. נזקי שמש, עישון, רעלים מהסביבה, תזונה, אורח חיים בריא- אלה רק חלק מהגורמים הסביבתיים אשר ביכולתנו לשפר ואשר יכולים לשפר את מצב העור שלנו לאורך זמן."

 

לדברי אקרמן: "אקספוזום: סביבתיות, התנהגותיות, הורמונליות. ומעל הכול: ההשפעה המצטברת של אקספוזום היא זו שיכולה לשבש את התפקודים הביולוגיים של העור ולהאיץ את הזדקנותו.  וכמו כן, גם עולה כי גורמים סביבתיים כגון נזקי שמש, סביבה, עישון וכו' הם מגדילים את ייצור הרדיקלים החופשיים, אשר פוגעים בחומצה ההיאלורונית של העור. הנזק הופך במהירות להיות ברור וניכר לעין. העור מאבד מגמישותו, הוא פחות מוצק, וקמטים מופיעים."

 

מהי חומצה היאלורונית ולמה היא משמשת?

מומחי ויועצי המותג וישי מסבירים:

 

חומצה היאלורונית היא חומר המיוצר באופן טבעי על ידי הגוף. היא מצויה כמעט בכל תא: בסחוסים, בעצמות, במפרקים, בעיניים ובחניכיים. העור הוא המאגר הגדול ביותר שלה, ומכיל 50% מכל החומצה ההיאלורונית הקיימת בגוף. חומצה היאלורונית בעור, מסייעת לשמור על התכונות הביו-מכניות שלו- כלומר עוזרת למראה רך, גמיש ואלסטי.

החומצה ההיאלורונית עוזרת לשמור על מים בעור כיוון שהיא סופחת מים בכמות מאד גדולה. היא מסונתזת הן באפידרמיס והן בדרמיס. בשכבת הדרמיס, חומצה היאלורונית מעניקה נפח למרווח שבין התאים- כלומר משמשת כמו חומר ריפוד במזרון או כמו הבלוקים בין קורות הבטון בבניין ולכן, בסופו של דבר חשובה מאד במבנה הפנים.

 

בשכבת האפידרמיס החומצה ההיאלורונית שומרת על המים הקיימים בעור. ומבטיחה לחות טובה, ומחליקה קמטוטים וקמטים. עם הגיל, השנים ובהשפעת תהליך ההזדקנות- מופר המאזן הנכון כך שהרבה יותר חומצה היאלורונית מתפרקת מאשר נוצרת ולכן, בשורה התחתונה יש ירידה משמעותית בכמות החומצה  ההיאלורונית בעור- דבר המוביל לעור יבש, חסר ברק, נפול ולא גמיש. כאשר, חומצה היאלורונית קיימת בכמות מספקת, העור חלק, אלסטי ומלא. במהלך ההזדקנות, מאגרי החומצה ההיאלורונית יורדים, דבר אשר מוביל להופעת קמטים.

 

כיצד משתמשים בחומצה היאלורונית לטיפול ושמירה נכונים בעור:

 

השוק כיום, מוצף בתכשירים קוסמטיים למריחה המכילים חומצה היאלורונית וכמובן בחומרי מילוי. ההבדל בין חומצה היאלורונית במזרק לחומצה בתכשירים קוסמטיים הוא שהחומצה במזרק מכילה מולקולות גדולות ובעלות קשרי צילוב- מה שמצד אחד מאפשר להן להחזיק מעמד בעומק העור לזמן רב אולם הן לא יכולות לחדור לעור. חומצה היאלורונית בהזרקה לרוב משמשת לשחזור נפח שירד ולמילוי קמטים.

 

בניגוד לכך- חומצה היאלורונית בתכשירים קוסמטיים, מזינה באופן שוטף את השכבות החיצוניות של העור- משפרת קמטוטים ומאפשרת לעור לשמור יותר על מים ופחות להתייבש. מכיוון שהעור הינו איבר חי- יש צורך בטיפול ובהזנה שלו מידי יום לאורך השנים על מנת למזער את נזקי ההזדקנות מהסביבה. תכשיר טוב, עם אחוז גבוה של חומצה היאלורונית יספק לעור את אבני הבניין שהוא צריך ויסייע בשמירה על מראה בריא וצעיר.

 

בימים אלה, משיק המותג וישי , סרום חדשני ופורץ דרך ליפטאקטיב חומצה היאלורונית אפידרמיק פילר הסרום ייחודי בכך שהוא מכיל 1.5% של חומצה היאלורונית טהורה. זהו ריכוז גבוה מאד וייחודי.

 

הפורמולה הייחודית משלבת את המים הוולקניים של מעיינות וישי בצרפת, יחד עם מרכיבים פעילים דרמטולוגיים הידועים ביעילותם נגד קמטים: כגון חומצה היאלורונית, ויטמין C גלוקוז בריכוזים גבוהים ופעילים וכל זה ללא חומרים משמרים וללא בישום- כך שזה מתאים לכל סוגי העור ולכל הגילאים- ומשלב בריאות וטיפוח גם יחד.  השילוב הייחודי הזה יעזור לעור לשחזר את החומצה ההיאלורונית האובדת לו עם הזמן, וויטמין C שנמצא עוזר להילחם בגורמים הסביבתיים כיוון שהוא נוגד חמצון ועוזר להפחית את פירוק החומצה היאלורונית בעור.

חומצה היאלורונית

מותג הדרמו קוסמטיקה וישי משיק סרום חומצה הילארונית בריכוז גבוה אפידרמיק פילר מסדרת ליפטאקטיב צילום ייחצ



עמוד זה נצפה: 875 פעמים