חיפוש באינדקס עסקים

גוון פרחי הסיגליות מבית אפריקן ויולט

פורסם מאת: בתאריך: 20 יוני 2013

צבע הלילך שזכה לשם " אפריקן ויולט" על ידי ענקית הצבעים האמריקאיתצבע הלילך שזכה לשם " אפריקן ויולט" על ידי ענקית הצבעים האמריקאית PANTONE מתכונן להשתלטות טוטאלית בתחומי העיצוב, האופנה והביוטי.

גוון פרחי הסיגליות האפריקניות הידועות בשמן  African Violetהידוע בשמו "לילך"  (סגול בהיר) ניצב הקיץ בקדמת הבמה כש- PANTONE חברת הצבעים הבינלאומית הכריזה כי עליו  כאחד מחמשת הצבעים החשובים ביותר השנה. הלילך המסמל את צלילות הדעת והמעשה המחושב, הלהט והאינטליגנציה, האהבה והחוכמה –נחשב לצבע הרוחני ביותר, המעודד את התפתחותם של התהליכים ושל השינויים הפנימיים.

כמו בכל תחום, לאחר הכתרתו של הצבע ע"י ’פנטון’ הוא צפוי להתפשט לכל עבר.  כך לדוגמא לצד האיפור הבוהק והגוונים הקשוחים, הוא בלט בתצוגות אופנת הקיץ של בתי האופנה העילית ובמיוחד בזו של בית האופנה הבריטי ברברי אשר הציג טוויסט של הלילך בדמות פריטי אופנה מטאליים בגוון האמור. התחכום והאלגנטיות של הצבע בא לידי ביטוי גם באביזרים משלימים כמו משקפיים.

ציפי פרזס מנהלת הרכש לרשת אופטיק דורון " הצבע מתאים בעיקר לבעלות גוון עור בהיר או כמו רוב
צבע הלילך שזכה לשם " אפריקן ויולט" על ידי ענקית הצבעים האמריקאיתהישראליות, בעלות גוון עור זית. במשקפי ראייה התאמת הצבע הוא לא רק לגוון העור אלא אף לצבע העיניים. זהו צבע עדין שמשדר אינטליגנציה, חוכמה רוך אך גם קרירות המאפיינת את משפחת הסגולים".

בד בבד מותגי האיפור ויצרניות הלק הרימו את הכפפה והחלו שוטפות אותנו בגל של מוצרי בגוון לילך שיסייעו בהשגת אותו מראה נשי, רך וענוג. "האיפור שאת בוחרת לשים, הוא חלק ממכלול שמשקף מי שאת ואיך את רוצה שיגיבו אלייך". אומרת סימונה אפלבאום, המדריכה ראשית במייבלין ניו יורק.

"במראה איפור בגווני לילך, הצבע מדבר ומשדר רכות ורומנטיות. הלילך הוא צבע עדין, אלגנטי, מתוחכם ומצד שני מתקשר למסתורין ורוחניות". בועז שטיין אמן ומאסטר באיפור מקצועי מוסיף ומדגיש כי " אותו גוון סגלגל מיוחד, חביב בעיקר על מאפרים. הוא אינו מגביל בהתאמתו לגווני  עיניים שונים ויוצר אפקט משתנה על כל עין. לעיניים כחולות או יעניק מראה אלגנטי, נקי והרמוני.

בעיניים כהות הוא ייצור קונטרסט מרשים ובהחלט יכול להעניק אפקט מרהיב וזוהר לאיפור ערב. בעיניים ירוקות  הגוון הסגלגל ישמש כגוון מעצים של הצבע הירוק ויעניק לו נוכחות מקסימאלית". "הלילך הוא צבע מיסטי, קדוש ומקודש, המסוגל לממש את הנעלם ואת הבלתי נתפס,
ומסמל את אלכימיית ההשתנות", אומרת סימון שוויקי מתאמת טרנדים אופנתיים בתחום הנייל-ארט של רשת נייל סטודיו. 

צבע הלילך שזכה לשם " אפריקן ויולט" על ידי ענקית הצבעים האמריקאית" בכל הקשור ללק, יש הבדל בין הסגולים של קיץ לסגולים של חורף. בעוד שאת סגולי הקיץ נשים רבות אוהבות קליל ופסטלי או לחלופין בוהק וניאוני, שהרי מסגולי החורף הן דורשות את הקדרות והאפלוליות שיהלמו את העונה הקרירה והחשוכה. הלילך טומן בחובו  ערך מוסף של תחכום, שיק אלגנטי ואפילו מהודר  – שמתעלה מעבר לכהות הבהירה המובהקת".

ההתייחסות לצבע הלילך בתחום העיצוב היא כמו הוספת תבלינים לאוכל. צריך לדעת איך ובאיזה מינון לתבל את התבשיל. נגיעות קטנות של הצבע בפינות שונות בבית מספיקות כדי ליצור שינוי גדול.

דוד שאול נציג המותג FRESCO מציין כי "הסגול הפך יותר ויותר דומיננטי במוצרי המטבח. אם בעבר נוכחותו הייתה מעטה וכמעט בלתי נראית הרי שכיום הוא בא לידי ביטוי בסירים, מחבתות, קופסאות אחסון ועוד.  התפיסה הצבעונית לכלי המטבח באה בהשפעת הקו המודרני המשלב יותר ויותר צבע וצבעוניות בנישה שהייתה מזוהה עד כה בגוונים שמרניים שהסתכמו ברובם בנירוסטה לבן ושמנת".

צבע הלילך שזכה לשם " אפריקן ויולט" על ידי ענקית הצבעים האמריקאית"מחקרים מוכיחים שאנשים אינם נותרים אדישים לצבע הסגול כמו לשאר הצבעים – שילוב של גווני סגול לילך ליד הלבן הקלאסי – צבעי שמנת, מוקה וגרייז’ בהירים – מתאימים מאוד ליצירת רקע הולם לפריטים דומיננטיים ובעלי נוכחות ויוצרים תחושה מרגיעה, נוחה ושלווה. משום מה הוא מעורר הרבה תגובות רגשיות. בין השאר בגלל האיכויות הרוחניות, הוא משפיע ולכן אנחנו מגיבים אליו.

"צריך לדעת להשתמש בו בחכמה", קובעת רוית ליפשיץ ציון , מנהלת הפרסום בקבוצת ’נגב’. "שילוב של צבע לילך בחדר הרחצה יעניק אלגנטיות ושיק ללא מאמץ", מציין גבי קליין, מנכ"ל ויה ארקדיה וסופר קרמיק."לצד הטרנדים והמגמות הקלאסיות, שימוש בצבע הנ"ל מעניק אלמנט קליל, משוחרר יותר. אלמנט של חופש בלי חוקים ובלי גבולות שמתאפיין ברוך ילדותי ונעים. צורות, צבעים וחומרים המשתלבים זה בזה לכדי תפישת עולם עדכנית, טרנדית ותוססת".
 

צבע הלילך שזכה לשם " אפריקן ויולט" על ידי ענקית הצבעים האמריקאית

צבע הלילך שזכה לשם " אפריקן ויולט" על ידי ענקית הצבעים האמריקאית

גוון פרחי הסיגליות מבית אפריקן ויולט

גוון פרחי הסיגליות מבית אפריקן ויולט

גוון פרחי הסיגליות מבית אפריקן ויולט

 



עמוד זה נצפה: 412 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור