חיפוש באינדקס עסקים

בשורת העיצוב – יניב שושן

פורסם מאת: barosh בתאריך: 13 מאי 2010

 

   בשורת העיצוב - יניב שושן
מנער שעבד במילוי בקבוקים בחברה של אביו הפך יניב שושן לבעלים של אחת החברות המובילות לעיצוב וריהוט מספרות, המביאה את בשורת המספרה המעוצבת לכל הארץ, והשינוי הנצחי מה"ספר" של פעם למעצב השיער כיום. בראיון להדליין הוא מספר על דרכו בענף ואומר: "כל מספרה היא הבייבי שלי וכל אחת מרגשת אותי מחדש".
 
ש: ספר על תחילת דרכך בתחום
  
את צעדי הראשונים בתחום המספרות בארץ אני זוכר מהילדות. לאבי (יואל שושן ז“ל) הייתה מספרה מצליחה בפתח תקווה ובשלהי שנות השמונים הקים את חברת נשיונל מוד בע“מ וייבא לארץ את חברת קארין מבלגיה.
בכל חופש גדול הייתי נוהג לעבוד במפעל במילוי בקבוקים, הדבקת מדבקות על המוצרים, סידור עמדות חפיפה
הסחורה על המדפים ושאר העבודות השחורות. בהמשך, עזרתי בתצוגות, בסמינרים והדרכות לספרים שהחברה הייתה עושה ברחבי הארץ.
לאחר שהשתחררתי מהצבא, בשנת 1995, התחלתי לעבוד בחברת קארין והייתי סוכן מכירות במספר אזורים.
בתקופה הזו התחילה ההיכרות שלי מקרוב עם הענף ועם העוסקים בו. במקביל התחלתי גם לימודי תואר ראשון במנהל עסקים.
בכל אותן שנים שהסתובבתי כסוכן ברחבי הארץ, נסעתי מעבר לים לתערוכות וביקרתי
בהמון מספרות בעולם.
נדהמתי לגלות כמה אנחנו בישראל רחוקים מאירופה בכל מה שקשור למקצועיות ולאסתטיקה של המספרות. בכל המספרות שראיתי בארץ באותם ימים לא היה שום תכנון, שום חשיבה ושום טביעת עין מקצועית וכך עלה הרעיון לפתוח עסק שיביא את השינוי המיוחל.
באותם ימים עדיין עבדתי בחברת קארין ובסך הכול הייתי די מסודר, עם עבודה יציבה, משכורת טובה, רכב ותנאים מצוינים. אבל הרצון לעשות שינוי בארץ בכל מה שקשור לריהוט ועיצוב מספרות בער בי.
כמובן שהיו לי חששות כבדים שמא לא אצליח, בסך הכול הייתי בן 24, ללא ניסיון בניהול ובייבוא, אבל למרות הפחד, האמנתי שאצליח, והרגשתי שזה הייעוד שלי.
היו חברים מעטים שתמכו ברעיון, הרוב היו נגד המהלך אך אמונה ועקשנות הולידו באוגוסט 1999 את העסק העצמאי לייבוא ריהוט וציוד למספרות ע“ש יניב שושן בע"מ.
  
ש: אתה נוגע בכל תחומי השיער: תכשירים, ריהוט, עיצוב וציוד למספרות – איזה תחום הכי מושך אותך ולמה?
  
מאז ומתמיד התחום שמשך אותי באופן אישי הוא עיצוב ואסתטיקה. זה כולל כל תחום: ארכיטקטורה,מספרי מטסוזקי עיצוב מוצרים, גרפיקה וכו’. מטבע הדברים אני אוהב מאוד את התחום של עיצוב מספרות.
כל מספרה שאני מעורב בעיצוב שלה גורמת לי הנאה גדולה וזו הרגשה של סיפוק גדול לראות את אותן מספרות לפני ואחרי השינוי.
ברוב המקרים אני גם נוגע באנשים, כל אותם אנשים נהדרים שסומכים עלי בכל מה שקשור לעיצוב ולתכנון המספרה בסופו של דבר רואים את השינוי לא רק בעיצוב, אלא גם באנרגיות החיוביות בעסק וגם בתחום הפיננסי.    
לא אחת נוצרו חברויות אמת עם הלקוחות שלי ואני מרגיש שהם יודעים להעריך את העובדה שאני לא סתם מוכר להם ציוד, אלא באמת מנסה להתאים להם את הציוד עפ“י הצרכים שלהם.
 
ש: מה הטרנד הלוהט עכשיו בעיצוב וריהוט מספרות?
  
הטרנד הכי לוהט היום הוא ה-Fluid generation זו סדרת מוצרים שעיצב מעצב-העל האיטלקי אנטון קוברניץ ובו ליין של מוצרים בהשראה ’נוזלית’ ובצבעים קרים על רקע לבן. ציוד למספרות - יניב שושן
אנחנו בחברה מחפשים היום את מעצב השיער שיתאים לקו הזה על מנת לעצב מספרת קונספט כזו בישראל.
 
ש: כמי שנמצא בתחום כבר זמן רב, איך אתה רואה את התפתחות תחום השיער והיופי בארץ?
 
בתחום עיצוב השיער אני דווקא חושב שאנחנו מתקדמים מאוד ביחס לשאר העולם.
אני בדעה שלאחוז גבוה מאוד ממעצבי השיער בארץ יש מודעות גבוהה ורמה מקצועית גבוהה.
אני נוסע כל שנה לתערוכות החשובות בעולם ולא נראה לי שבתערוכה בלונדון יש למדינה אחרת ייצוג כה גדול של מעצבי שיער כמו לישראל, וזה אומר הרבה לזכותם של מעצבי השיער שלנו. הם נוסעים המון להשתלמויות בחו“ל ורוצים ללמוד עוד ועוד וזה מבורך בעיני. בעניין הזה אנחנו בהחלט בכיוון הנכון.ריהוט למספרות - יניב שושן
  
ש: כיצד נעשה תהליך הקמת מספרה וכמה זמן הוא לוקח?
  
זה תהליך מורכב מאוד ותלוי מאוד במקום.
יש מקומות שאותם אפשר להקים בשבועיים ויש מקומות שזה לוקח חודשיים ואפילו יותר. אני ממליץ ללקוחות שרוצים לשמור על כספם ולנצל את התקציב על הצד הטוב ביותר לקחת אדריכל שילווה אותם לאורך תהליך הקמת המספרה, משלב בחירת המקום, דרך התכנון ועד הביצוע. בעבר הרחוק מי שפתח מספרה השכיר מקום, צבע אותו, תלה על הקיר מראות, הניח כיסאות עבודה ועמדת חפיפה והתחיל לעבוד. כיום הדברים אינם כך כלל וכלל ואנחנו מתייחסים למספרה בצורה מקצועית ביותר ומתכננים כל פרט ופרט על מנת להפיק מהמקום את מלוא הפוטנציאל שלו.
    ריהוט למספרות - יניב שושן
ש: ספר על תהליך בחירת הציוד והריהוט מול הספקים מחו"ל.
  
אני מגיע לתערוכה בחו"ל או מקבל קטלוגים של מוצרים חדשים. כשאני רואה מוצר חדש שאני אוהב אני קודם כל מביא לארץ דוגמה. מוטי, מנהל התפעול בחברה ואני בודקים את המוצר ואת הטיב שלו.
בדרך כלל אנחנו מפרקים אותו ומרכיבים מחדש על מנת ללמוד את המוצר על יתרונותיו וחסרונותיו. מכיוון שאני נוסע להרבה תערוכות אני רואה מגמות חדשות ומתעדכן לעתים תכופות בנעשה בתחום.
  
האם אתה עובד עם ספקים חיצוניים קבועים, למשל אדריכלים?
  
אי אפשר להגיע לעיצוב מספרה נכון, עכשווי, שיישאר עדכני לאורך זמן ופרקטי, ללא אדריכל שילווה את התהליך. את האדריכל צריך לדעת להתאים ללקוח, מבחינת הסגנון. אני עובד עם האדריכלים המובילים בארץ: דוד רחמים, יענקל‘ה צנקר, אילן אדר, מיכאל אזולאי, רונה לוין ועוד.
 
ש: כמי שמעורב בהקמה של עשרות מספרות בארץ, איך אתה מנסה לתת את הייחוד לכל מספרה?
   עמדת קבלה - יניב שושן
כל מספרה שונה והיא עולם בפני עצמו, כי האדם שהוא הבעלים או האחראי לה שונה. אני מאמין שאת המספרה צריך לבנות לפי האופי של העובדים בה ולפי האופי של הלקוחות. לכן כשאני מגיע למקום חדש אני קודם כל לומד כמה שאפשר על הספר עצמו ועל הלקוחות שלו: מי הם? למה הם מצפים? מה האופי שלהם? מה הטעם שלהם? וכך אני מצליח להתאים בצורה מושלמת את האדריכל הנכון למספרה ולעיצוב הנכון.
כל מספרה היא עולם חדש עבורי וכל מספרה מרגשת מחדש.
 
ש: האם יש דרך לחוש כבר בשלב ההקמה אם זו תהיה מספרה מצליחה?
 
בוודאי. בדרך כלל ככל שיש לנו יד חופשית בנושא העיצוב ותכנון, כך הפרויקט מצליח יותר. אני לא אשכח כשתכננו את אחת המספרות המובילות בארץ, הבעלים אמר לי: "סע, אני סומך עליך, תעשה מה שאתה חושב", וזאת אחת המספרות המצליחות ביותר במדינה כבר מספר שנים. עמדת עבודה - יניב שושן
זה לא אומר שאם התקציב נמוך אי אפשר לעשות דברים יפים, מה שזה כן אומר זה שהלקוח צריך להחליט על תקציב ואנחנו נתנהל על פי התקציב ונוציא ממנו את המיטב.
כמובן שיש גורמים נוספים אשר קובעים את מידת ההצלחה של המספרה, כגון: יכולות מקצועיות ושיווקיות, יוזמה ועוד.
  
ש: אתה מעורב בהמון פרויקטים. ספר על המיוחדים ומה הפרויקט שהכי זכור לך.
  
וואו, יש כל כך הרבה. אני חושב שמשנת 1999 ועד היום הייתי מעורב בהקמתן של למעלה מ-800 מספרות בארץ ולשאול איזה פרויקט הכי זכור לי זו אחת השאלות הקשות.
אני זוכר את הפרויקטים כי כל פרויקט הוא הבייבי שלי ואני מלווה כל פרויקט מהתחלה ועד הסוף. יש כאלה שעד היום מתקשרים מדי פעם ואומרים תודה. בשנים האחרונות הייתי מעורב בבניית מספר לא מבוטל של מספרות בחו"ל, ויש מספר חברות בעולם שמדי פעם קוראות לי על מנת להיעזר בידע ובניסיון שצברתי במהלך השנים על מנת להקים פרויקטים בחו"ל.
  
ש: איזה טיפ היית נותן לספר שמעוניין לפתוח מספרה?
  עמדות חפיפה - יניב שושן
גם אם אתה מעצב שיער טוב ואפילו מצוין, אתה עדיין לא אדריכל. תעשה לעצמך טובה ותתעסק במה שאתה טוב בו, וזה עיצוב שיער. את עיצוב המספרה תשאיר לנו, זאת העבודה שלנו ואנחנו יודעים לעשות אותה הכי טוב שאפשר.
 
ש: ולסיום, מה החזון האישי שלך?
 
החזון שלי הוא שהמספרות בארץ ייראו טוב יותר וישתפרו בכל רמה אפשרית, הן מבחינת הציוד והטכנולוגיה והן מבחינת העיצוב.
אני חסיד של מחשבים והיי-טק והייתי רוצה
לראות יותר מספרות ממוחשבות ויותר אמצעים
טכנולוגיים במספרות.

באדיבות:
מגזין עיצוב השיער הד-ליין.

 

 

 

 

 



עמוד זה נצפה: 459 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור