חיפוש באינדקס עסקים

אקנה – בעיית עור מרגיזה, נפוצה וכואבת הניתנת לפיתרון קל ויעיל

פורסם מאת: barosh בתאריך: 8 ינואר 2009

ד"ר קורן ממדע וחן מסבירה על פצעי הבגרות או אקנה הם תוצאה של דלקת של בלוטת החלב ולפעמים גם זקיקי השערה.

הרבה מבני הנוער ולפעמים גם נשים בגילי 40 סובלים מבעיה מטרידה זאת. לבעיית האקנה דרגות שונות אך באופן כללי ישנם פצעים בגדלים שונים בפנים, קומודונים שחורים ולפעמים גם לבנים קטנים (מיליומים) וכאבים עקב הדלקות הרבות  שנוצרים על פני העור.

הבעיה יכולה להופיע בכל הפנים או רק באזורים מסוימים בעיקר באזור "ה-T" הכולל סנטר, אף ומצח. אך הבעיה עלולה גם להופיע בגב ובמחשוף באזורים בהם ישנם בלוטות חלב או שומן רבות.

מה זה בלוטת החלב או השומן? בלוטת החלב הינה בלוטה קטנה הצמודה לכל זקיק שערה בגוף.

באופן טבעי בלוטת החלב מייצרת "סבום או חלב" במטרה לשמן את השער ואת העור ולמנוע עיבוד נוזלים.

לפעמים כמות הסבום המיוצר גדול מהרגיל, נוצר פקק וניקוז הבלוטה נסתם. במקרה כזה, הסבום שבפנים ביחד עם תאים מתים וחיידקים שונים מתאחדים והתוצאה תהיה פקק קטן  או "קומודון" ("שחורים").

מכוון שבלוטת החלב ממשיכה לייצר חלב, אם לא נפתח ונשחרר את הפקק הוא יגדל ויגרום לדלקת קשה יותר שהינו בעצם הפצע שמופיע באקנה.

חשוב להדגיש שהגוף אינו מסוגל לנקז בעצמו את עודפי השומן ולכן חייבים לעזור ולפתוח את ניקוז הטבעי של הבלוטה, וזאת כדי למנוע הסתבכות ומחלה בבלוטות החלב והעור.

למה זה קורה בעיקר בגיל ההתבגרות? האם יש סוגים שונים של אקנה? בגיל ההתבגרות,

יש פעילות מוגברת של הורמונים בעיקר "אנדרוגנים" או הורמון מין גברי המיוצר בבלוטת יותרת הכליה גם בנשים (אבל פחות), וגורם בין היתר להתרחבות של בלוטת החלב המייצרת כמויות עודפות של חלב. גם הורמון הפרוגסטרון אצל בנות משפיעה על הופעת הבעיה (בזמן המחזור החודשי ולפניו).

חומרת האקנה שונה בין אנשים. הפצעים יכולים להיות קלים וכמעט בלתי נראים עד קשים ביותר.

בין הסוגים השונים של אקנה: "וולגריס" הנפוץ מכולם מופיע בגיל ההתבגרות, "קוסמטי" בגלל שימוש של תכשירים קוסמטיים שלא מתאימים לסוג העור, "תרופתי" בגלל שימוש בתרופות מסוימות לדוגמא קורטיזון. יש גם אקנה "רוזציה" המופיע בגיל המעבר אצל נשים וגברים, ואקנה "תעסוקתי" עקב מגע עם שומנים רבים .

מה הם הגורמים העיקריים האחרים להופעת האקנה? איך מטפלים?
מספר גורמים עלולים לגרום לאקנה או להחמיר אקנה קיים. ביניהם: הורמונים, נטייה גנטית, שימוש בתרופות מסוימות, תכשירים קוסמטיים לא מתאימים, מתח וסטרס, שינויים בתזונה והיגיינה אישית לקויה.

1 . ניקוי עמוק אצל קוסמטיקאית: חובה. במטרה לנקז "את הפקקים" ולמנוע זיהומים והסתבכויות העלולות לגרום סימנים וצלקות לכל החיים.

2 . שימוש בתכשירים קוסמטיים-רפואיים מתאימים כוללים סבון מחטא ומייבש, מי פנים טיפוליים במטרה לחטא ולהרגיע, קרם לחות עם הגנה על בסיס מים, מסכה ותכשיר ליבוש פצעים.

רצוי מאוד להתייעץ עם קוסמטיקאית ולהתאים את התכשירים בדיוק לסוג האקנה שלכם. חבל לקנות סתם! במקרים קשים במיוחד ניתן לקבל מהרופא תרופה הנקראת "ראקוטן".

תוצאות הטיפול מרשמות אך מכוון שגורמת להרבה תופעות לוואי לא מתאימה לכולם.

פעולת הראקוטן והשפעת על הגוף יהיה הנושא של כתבה אחרת. סיכום: מחלת האקנה הינה בעיה מציקה, מרגיזה וכואבת אך ניתנת היום לטיפול יעיל ומהיר.

בשוק הקוסמטיקה המקצועית יש היום מגוון רחב של תכשירים יעילים שבשילוב עם טיפול קוסמטי נכון במכון יפתרו את הבעיה בעילות ובקלות רבה.

לפני שמחליטים לקחת תרופות כלליות תנסעו פיתרונות אלה ותרוויחו זמן, כסף ובריאות. ותיזכרו שהשקעה של היום היא גם הרווח ביופי ובבריאות של מחר… כי עור בריא הוא תמיד אבל תמיד עור יפה.


ד"ר אסתר קורן
"מדע וחן"
קוסמטיקה מתקדמת

אקנה - בעיית עור מרגיזה, נפוצה וכואבת הניתנת לפיתרון קל ויעיל
אקנה – בעיית עור מרגיזה, נפוצה וכואבת הניתנת לפיתרון קל ויעיל 



עמוד זה נצפה: 456 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור