חיפוש באינדקס עסקים

רואה לך בעיניים

פורסם מאת: בתאריך: 26 ינואר 2015

למרות שהעיניים הן איבר החישה העיקרי בו נעזרים אנשים על מנת לפעול בחיי היומיום, רבים מתפנים לטפל בהן רק כאשר הן מגרדות ואדמומיות כתוצאה מאלרגיה או מדלקת ולא משקיעים בטיפוח וטיפול מונע.

מורלי קרטשנר, מנהלת ההדרכה בד"ר פישר מסבירה עד כמה חשוב להתחיל בטיפוח העיניים ממוקד מה שיותר מהר: "העור שמתחת לעיניים הוא הראשון להתקמט. אנחנו מביעים ומדברים עם העיניים. רבים חושבים שכיוון שאין להם קמטים, אין צורך לטפל בעיניים. אך זוהי טעות- כיוון שיש מחסור בבלטות חלב (בלוטות שומן) בעור העיניים, כבר באמצע גיל 20 אפשר לראות את תחילת קמטוטי היובש – אלה שללא טיפוח הופכים מהר מאד לקמטים".

אם כן, טיפוח העיניים אינו קשור רק לאלרגיות בעונות השנה השונות ובוודאי שאינו קשור רק לגיל: אף פעם לא מוקדם מידי להתחיל למרוח קרם או לחבוש משקפיים ולהימנע משמש, ואף פעם לא מאוחר מידי כי תמיד אפשר לשפר מצב קיים. 
 
הצעד הראשון הוא לצמצם נזקים כיוון שהעור באזור העיניים הוא עדין, יש להקפיד ולצמצם את החשיפה למס גורמים מזיקים:
טיפןח העיניים לחורף
הגנה מקרני UV- העור באזור זה רגיש במיוחד לקרניUV. כדאי להצטייד במשקפיים שמש רחבות מספיק כדי להגן על כל האזור שסביב העיניים. יש לזכור: קרינת השמש בחורף איננה פחות מזיקה, למרות שהיא פחות "מורגשת". גם באזורים מוצלים ישנה קרינת שמש, וגם מבעד לעננים. קרני השמש חודרות גם מבעד לחלונות המכונית, וחלונות המשרד. לכן, יש להשתמש במקדמי הגנה לאורך כל השנה, על כל האזורים החשופים.
 
הימנעו מגירוי העור – גירוי העור ודלקת, שלרוב הולכים ביחד, תורמים מאד להזדקנות העור ע"י יצירת כמויות גדולות של רדיקלים חופשיים. איזור העיניים הוא דק במיוחד, עובי העור באזור זה הוא רק 0.5 מ"מ (בהשוואה ל2 מ"מ באיזורי פנים אחרים). מכך, מוצרים קוסמטים (כמו איפור וקרמים) נספגים מהר יחסית ועלולים לגרום לאלרגיות. נוסף על זה, איזור סביב העיניים הוא היחיד בו בלוטות החלב (בלוטות שומן) הן מעטות במיוחד- זו הסיבה שאזור זה בפנים נוטה ליובש יותר מאחרים.
 
אם מתפתח גירוי קל, כדאי להשתמש בחומר מרגיע, ישנן משחות שונות המכילות מרכיבים המרגיעים את העור וכן גם מגבוני EYE-CARE המועשרים בתמצית קמומילה להרגעה, גליצרין לשמירה על לחות וP.V.P למניעת יובש. המגבונים הללו מתאימים כתוספת לטיפול בדלקות עיניים ועפעפיים.
 
שימוש ביקורתי באיפור.-  מוצרי איפור מכילים לעיתים חומרים המגרים את העור. למען בריאות העור לטווח הארוך, כדאי למעט בשימוש באיפור, במיוחד באזור העיניים. סוג האיפור שמתוכנן להחזיק מעמד לזמן ארוך עלול להיות מזיק במיוחד. זאת כיוון שהוא בד"כ מכיל כימיקלים "קשים" יותר. אם כן מתאפרים, חשוב להקפיד להסיר את האיפור מהעיניים כל ערב עם מסיר איפור מותאם לאזור העיניים. גם כאן מגבוני EYE-CERE מתאימים להסרת איפור לבעלי עיניים רגישות.
 
מצמוצים יוצרים קמטי הבעה- נסו להימנע מהם. אנשים רבים ממצמצים מבלי לדעת על כך. בד"כ אנשים המתקשים בראייה, ממצמצים יותר או כאלה שמשקפי הראייה לא מתאימים להם. המפתח להימנעות ממצמוץ הוא להיות מודע לכך ולהתאים משקפיים.
 
חומרים פעילים ליובש באזור אזור העיניים- מיעוט בלוטות החלב גורם לכך שהעור סביב העיניים אינו מקבל סיכוך מספק של שומן ולכן סובל מיובש מוגבר. היובש גורם לקמטים דקים, המתווספים לקמטי ההבעה, ויחד הם יוצרים רשת של קמטים דקים ועמוקים החורצים את העפעפיים ואת הרקות. גורמים נוספים המאיצים יובש והופעת קמטים הם חשיפה מוגברת לשמש, מחסור קבוע בשינה, דרגות מתח גבוהות, עישון ותזונה לא נכונה. 
 
מומלץ להשתמש בקרם המכיל בתוכו שילוב של מסנני קרינה להגנה גבוהה ורחבה מקרינת השמש. כמו כן יש לבחור קרם המסייע במיצוק העור, מטפל בקמטים ומסייע בהפחתת נפיחות ועיגולים כהים מתחת לעיניים. 
טיפוח העיניים לחורף


עמוד זה נצפה: 475 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור