חיפוש באינדקס עסקים

קציצות מגל- ניר ברקת ואבי לוי מבשלים

פורסם מאת: barosh בתאריך: 4 אוקטובר 2011

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, וה"מאסטר שף" החדש של ישראל, אבי לוי, בישלו יחד עם חניכי מג"ל צעיר, מרכז הגמילה לבני נוער וצעירים בליפתא, למען הצלת המרכז מסגירה קרובה. יחד הם בישלו את מתכונו המנצח של לוי בשלבים המכריעים של התכנית, קציצות הפתעה, שכונו בידי השניים "קציצות מג"ל".

אבי לוי, ירושלמי בן 35, הוא מכור לשעבר ומדריך נגמלים כיום. בין היתר מתנדב לוי גם במג"ל צעיר, ותורם מניסיונו האישי לבני הנוער בהתמודדות עם ההתמכרות. לאחרונה, הוכתר לוי כ"מאסטר שף" הבא של ישראל בתכנית הריאליטי המצליחה בערוץ 2, לאחר שהצליח להרשים את השופטים שבוע אחרי שבוע עם אינספור מתכונים יצירתיים. תוך כדי הבישול סיפר לוי לראש העיר: "מה שאתה רואה פה זה נערים ונערות שניכר בהם הרצון לחיות. קיומו של מקום כמו מג"ל צעיר מאוד חיוני ומשמעותי עבורם. לשמוע מאתנו, המדריכים שעברו את אותה חוויית ההתמכרות, כמה רחוק ניתן להגיע אינו דבר של מה בכך ואסור לשים לזה סוף!".
לאחרונה קיבל משרד הבריאות החלטה על הפסקת המימון למג"ל צעיר, דבר אשר יביא להפסקת פעילותו. ראש העיר ברקת רואה חשיבות רבה בהמשך פעילותו של המרכז, וקורא לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, למנוע את סגירתו. לצורך כך, גייס ברקת אתלוי. בזמן הבישול ציין ברקת כי "מג"ל צעיר הוא מקום נהדר שמבצע מלאכת קודש כבר כמעט 20 שנה. אסור בשום אופן שיהיה בסכנת סגירה. אני מסתכל על חניכי המקום ורואה ניצוץ של תקווה בעיניהם. אני רוצה להאמין שמשרד הבריאות יבין זאת ויסייע לנו להשאיר את המקום בפעילות. המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא ואם נצליח בכך אשרינו".
מג"ל הוקם ב 1992  על ידי עיריית ירושלים, משרד הבריאות והרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, ומופעל מאז על ידי האיגוד הירושלמי למאבק בסמים ובאלכוהול. בשנת 2000 הוסב המרכז לטיפול גמילה בסיסיבבני נוער וצעירים מכל רחבי הארץ, והיה הראשון מסוגו בארץ. מאז הוא נקרא מג"ל צעיר. כיום במקום יש 16 מיטות לנערים ונערות (מתוך 23 מיטות בכל הארץ),המקבלים מענה ראשוני הנמשך עד ל-3 חודשים הכולל גמילה פיזית, עבודה בקבוצות והקניית סדר יום קבוע. בתום התקופה מופנים החניכים להמשך טיפול בקהילות שיקומיות. המרכז סייע עד כה לאלפי בני נוער בשלבי הגמילה הראשוניים ושילוב בקהילה. 
 

ראש עיריית ירושלים ואבי לוי מבשלים יחד

ראש עיריית ירושלים ואבי לוי מבשלים יחד



עמוד זה נצפה: 493 פעמים

פפארצי

אני מאשר/ת קבלת דיוור