חיפוש באינדקס עסקים

קיץ 2009 – הכיני את גופך לקיץ

פורסם מאת: barosh בתאריך: 2 אפריל 2009

 

דקה לפני בחירת בגד הים שאיתו נתפוס קווי שיזוף בקיץ הקרוב, הגיע הזמן להתחיל להתאמן ולעצב את גופינו. לשם כך קיבצנו את מיטב המומחים שיתנו את כל הטיפים שיעזרו לנו להתכונן לקיץ, בעזרת תזונה נכונה, אימונים נכונים והתאמת הגזרה הנכונה של בגד הים לגופך.
לרשת מועדוני הכושר ’גו אקטיב’ תכנית אימונים אישית באורך 6 שבועות להרזיה ולעיצוב הגוף.
אחת לשבוע מקבלת המתאמנת אימון אישי שאורך כשעה ממדריך כושר מנוסה, והיא מגיעה פעמיים נוספות בשבוע לאימונים עצמאיים בחדר הכושר או לחוגים השונים שמציע המועדון (ספינינג/קיקבוקסינג/פילאטיס וכדומה). לדברי צחי נחום מומחה לפיזיולוגיה של המאמץ ברשת גו אקטיב 6 שבועות הוא זמן סביר להורדת הקילוגרמים העודפים שהצטברו לנו במהלך החורף, ממוצע של כ-4 ק"ג ,להיכנס לכושר ולחטב את הגוף.
מספר תרגילים ביתיים המיועדים לחיטוב לקראת הקיץ, יעשו פלאים אם תתמידי בהם, מסר צחי ונתן לנו דוגמאות לתרגילים כאלו:
חיטוב שרירי הרגליים והישבן – הניחי את כף הרגל על כיסא בצורה משוחררת, כשהרגל השנייה מונחת לפנים בפישוק נוח, ובמרחק גדול ככל האפשר. הורידי את הברך האחורית לכיוון הרצפה. שמרי על גב זקוף בלי להתכופף לפנים והקפידי על זווית של 90 מעלות בין הירך לשוק ובין הברך לקרסול. לאחר 15 חזרות החליפי בין הרגליים המתאמנות.
חיזוק שריר מרחיקי הירך, העכוז הקטן ומקרבי הירך – שכבי על הגב, כרכי גומיית אימון סביב רגלייך והרימי אותן למעלה. הרחיקי את הרגליים זו מזו תוך יצירת התנגדות ממושכת של הגומייה (על הגומייה להישאר מתוחה כל הזמן). לאחר עשרים חזרות השאירי את רגלייך בפישוק גדול לכמה שניות.
תרגילי בטן – זמן המנוחה בכל התרגילים הבאים זהה: 60-40 שניות בין סט לסט. שכבי על הרצפה, פלג גוף עליון באוויר וראש מעט מורם, סנטר מכונס, המותנית והגב התחתון צמודים לרצפה. מניחים ידיים מוצלבות על החזה, רגליים מקופלות, ברכיים לכיוון החזה וכפות הרגליים בפלקס. ישרי רגליים למצב של 45 מעלות מהרצפה, החזיקי 20 שניות והחזירי ברכיים לכיוון החזה. הקפידי לשאוף אוויר כשאת מקפלת רגליים ולנשוף כשאת מיישרת אותן. אין לעצור נשימה בזמן שמחזיקים את הבטן. יש לחזור על התרגיל ארבע פעמים. אם אתם כבר מאומנים, תוכלו להעלות את משך השהייה במצב "החזק" ליותר מ-20 שניות.
שרירי האלכסונים – שכבי על הגב, רגליים ב-90 מעלות לגוף, ברכיים כפופות, ידיים שלובות מאחורי הראש. שימי לב שהמותנית והגב התחתון יהיו צמודים לרצפה. העלי את פלג הגוף העליון ונסי להגיע עם מרפק ימין לברך שמאל. תוך כדי יישור הרגל השנייה החליפי צד ונסי להגיע עם מרפק שמאל לברך ימין, ואז שוב החליפי צד. התרגיל מתבצע בתנועות מהירות, ויש לנשום במהלכו נשימות מהירות. יש לבצע 4-3 סטים. בכל סט יש לבצע 40-30 חזרות לשני הצדדים יחד, כאשר זמן מנוחה בין הסטים עומד על 40 שניות.
רדי לשכיבת אמות על הבטן, מרפקים מתחת לכתפיים, צמודים לגוף, פלג גוף עליון מורם, עורף בהמשך לעמוד השדרה, מבט אל הרצפה. תוך כדי נשיפה כווצי את שרירי רצפת האגן והכניסי את הבטן פנימה עד לניתוק מהרצפה. הקפידי שהברכיים יישארו על הרצפה והחזיקי במצב זה 20-10 שניות (אל תעצרי נשימה במהלך התרגיל). יש לבצע את התרגיל 10-4 פעמים, לפי היכולת. אם זה תרגיל הבטן היחיד שאתם עושים, השתדלו להגיע ל-10 פעמים.
אחד הדברים המציקים ביותר לקראת קיץ 2009 זה הצלוליטיס, כולנו היינו רוצות שהוא ייעלם. הצלוליטיס הוא קימוט הנגרם מהתעבות הדרגתית של דפנות תאי השומן התת-עוריים, הצוברים קולגן סיבי שלוכד בתוכו נוזלים ורעלים. המרקם הגבשושי שנוצר על פני העור, מכונה "קליפת התפוז" והוא תוקף נשים בלבד (ליתר דיוק 90% מהן), רזות כמלאות, צעירות ומבוגרות.
הסיבות להופעת הצלוליט רבות; החל מהפרת האיזון ההורמונאלי וכלה בגנטיקה, עליה במשקל, תזונה לא נכונה ועוד.
בעקבות הופעת ה’אורח’ הזה בחלק החיצוני של הירכיים, השוקיים, על המותניים ועל הישבן, שאינו עוזב מהרגע שהופיע, פיתחו חברות קוסמטיקה רבות מוצרים לטיפול בצלוליט משום שהבעיה שכיחה וגורמת לתחושה לא נעימה הגוררת חוסר בטחון והסתגרות.
אורלי עוז שמואל, מנהלת הדרכות בחברת ’קלרינס’ המתמחה באיפור וטיפוח עור הגוף, מסבירה כי מוצרי הטיפוח לאזור הישבן צריכים להתמקד בצרכיו שהם: טיפול בצלוליט, טיפול בחוסר מוצקות, טיפול בסימני מתיחה וטיפול בפצעונים. "לחברת קלרינס מוצרים לטיפול באזור הישבן הבעייתי, אבל חשוב לציין שאנחנו לא מבטיחים ניסים, אלא תוצאות נראות לעין המוכחות בניסויים קפדניים. כדי לקבל תוצאה מרבית, יש ליישם את משולש ההצלחה של קלרינס: שילוב מוצרי הטיפוח עם פעילות גופנית ותזונה נכונה".
בצלוליט יש לטפל על ידי – התעמלות, עיסויים ומוצרי טיפוח לגוף שנועדו לטפל בצלוליט – שלושתם יחדיו יעבדו על המרצה של האזור הדם, ובכך יפזרו את תאי השומן ויסיעו בחילוף החומרים.

 



עמוד זה נצפה: 430 פעמים

כתבות כלליות

אני מאשר/ת קבלת דיוור