חיפוש באינדקס עסקים

על המסלול – טוטאל לוק ייחודי למראה כולו

פורסם מאת: בתאריך: 11 יוני 2013

על המסלול - טוטאל לוק ייחודי למראה כולועל מסלולי האופנה נראות לצד קולקציות האופנה גם מגמות של תסרוקת, איפור ולק שלא בהכרח תואמות את פריטי הקוטור, שכן תכליתן של האחרונות היא להעניק טוטאל לוק ייחודי למראה כולו. איך מזהים ובונים את הטרנדים הבאים בכתבה הבאה

שאלה מעניינת המעסיקה רבים בתעשיית הלייף סטייל היא איך מקדימים את הזמן , איך מזהים ובונים את הטרנד הבא, את התהליך המרתק המשלב זיהוי טרנד והפיכתו לחזון של מראה שיאומץ על ידי רבים בעולם.

ובכן, הצעדים הראשונים נלקחים לרוב מתוך מורד מסלולי אופנת העל בכל עונה של בתי האופנה העילית. האופנה כידוע הפכפכה מטבעה, לצידה על המסלול  נראות מגמות של תסרוקת, איפור ולק שלא בהכרח תואמות את הקוטור, שכן תכליתן של אלו היא לרוב להעניק טוטאל לוק ייחודי למראה כולו ולכן לעיתים מדובר בירידה לפרטים הקטנים ביותר שבאה לידי ביטוי אפילו בתשומת הלב לארט נייל "שלובשת" כל דוגמנית בתצוגה.

לאחרונה בתצוגה של בית האופנה הבריטי "אלכסנדר מקווין" ניתן היה לראות קולקציה בעיצובה של שרה ברטון העוסקת באריסטוקרט שירד מגדולתו, ששאבה השראתה מלורד ביירון, המשורר האנגלי. בעוד המעצב היידר אקרמן, שקולקציית אביב-קיץ שלו נושאת את הכותרת "רוקבילי לורד ביירון" ייבא מהמלתחה הגברית לנשית, על המסלול - טוטאל לוק ייחודי למראה כולושהרי בקולקציה של מקווין הכיוון הוא הפוך. את הביטוי הנכון לרוח הקולקציה נתנו הדוגמנים הנשיים, והדוגמניות המהודרות שהשתרכו על המסלול בלוק אריסטוקרטי חמצמץ ובמבט אדיש.

הטרנד האריסטוקרטי הושפע מתסרוקות ומעיצוב מגמות שיער כפי שהיו נהוגות במאה ה-18- עם טוויסט ואדפטציה עכשווית הקורצת למאה העשרים ואחת: מראה הגל האריסטוקראטי הוא גרסה קלילה ועדינה יותר של תסרוקות המאה ה-18, וכל הווריאציות שלהן תמיד מתקבלות כמראה על זמני- שנראה לרוב קלאסי. השילוב בתצוגה זאת עם טרנד האלגרה מבית וולה פרופשיונלס הוצג כיוקרה חלומית בדמות פולקלור קיסרי המשולב באסתטיקה אקספרסיבית. הטרנד הושפע מחצר המלוכה הרוסית ומפריטי אמנות והארכיטקטורה שלה, כשעל בסיסם נבנית כאמור האריסטוקרטיה של המחר. 

עיצוב השיער בצורות מובנות בעלות טקסטורה, עם  שילובים של צמות במגוון אין סופי של אפשרויות, פיסול שיער שנעשה על ידי קליעת קבוצות של צמות-  ולאחר מכן פיסולן בצורות מובנות בשיער, בשילוב ניפוח השורשים. הגוונים המובילים- זהב, בלונד חם ואדום נחושתי, בשילובי טקסטורה. פרטי הביגוד משולבים בדים יוקרתיים- משי קטיפה ורקמות עשירות.

מעצבת האופנה הוותיקה, אם כל הפאנק בעולם, ויויאן ווסטווד, הציגה קולקציית קיץ המתמקדת באופנה נגישה יותר וקונספטואלית פחות, ובעלת אוריינטציה מחויטת על המסלול - טוטאל לוק ייחודי למראה כולוהמטושטשת בדרך כלל על המסלול בזכות סטיילינג יצירתי שכלל עפעפיים בגווני ניאון לצד לקים בגוון תואם מבית מותג האיפור גולדן רוז.

שילוב נוסף שהותאם למראה האלגרה מבית וולה נצפה  בתצוגת המסלול של המעצבת הצרפתייה הצעירה ונסה ברונו, בתם של הסופר מודל הדנית ובעל בית האופנה היוקרתי בצרפת, אשר החלה את דרכה כמעצבת אופנה והקימה את בית האופנה שלה בשנת 1996 כשהיא בסך הכול בת 24.

בעלת המותג הצעיר חיפשה לאחד כוחות עם מותג לקים שיתכתב עם ערכי המותג שלה, כך למעשה נוצר הקונקשיין עם מותג הלק האמריקאי אורלי, אשר התאים צבעים פסטלים קלאסיים לצד גוונים אחרים שהשתלבו עם השמלות הארוכות, מכנסי הסיגר וחצאיות העיפרון שעיצבה

בתצוגות של ג’רמי סקוט ומארי קטרנזו המעצבת היווניה הצעירה והמבוקשת בלט שילוב מהדהד בין מופנמות לאקספרסיביות, ובין דרמה לרגשות מורכבים. הטרנד הושפע מאמנות ציורי הדיו המונוכרומאטיים, המייצגים הלך רוח שמעצים את הרגשות הפרטיים- מול ההבנה הקולקטיבית.

על המסלול - טוטאל לוק ייחודי למראה כולוהמראה המתקבל הסופי הוא על בסיס מונוכרום בגווני שחור אפור, עם נגיעות מאופקות ואקספרסיביות של ירוק, כחול וורוד מלח. עיצוב השיער בתצוגות האלה מבוסס על גזירה א-סימטרית המשלבת קצוות שיער ארוכים באורך הכתפיים- עם קצוות שיער קצרים מאוד, תוך שמירה על דיוק ושליטה.

את תחום הנייל ארט בתצוגה זאת הוביל מותג הלק הצעיר מניו- יורק, קולור קלאב. מותג זה בדומה לקטרנזו נודע בנועזותו ובצבעוניותו העזה.

קטרנזו מתמחה בטקסטיל ובהדפסים צבעוניים

אשר מהווים מושא נחשק לחיקוי ואילו למותג הלק הניו-יורקרי פלטת הגוונים הצבעונית ביותר מבין מותגי הלק השונים הפועלים בענף.

לסיום, קולקציית הקיץ של "מיסוני" שעוצבה בהשראה שבטית, לא הייתה אחת המוצלחות שלהן וחטפה לא מעט ביקורות. התצוגה שהוצגה לצלילי המוזיקה מהסרטים "רומן אמיתי" ו"רוצחים מלידה", הייתה כמו הליכה בתוך חלום או ביקור בחדר שינה של נסיכה מודרנית.

האווירה הייתה של תמימות ילדותית שהתבטאה בשמלות שחורות ארוכות, שמלות מבדים נשפכים וסריגים גדולים. את המראה הכולל השלים מותג הלק ההוליוודי צ’יינה גליז, אשר מראש הוגדר לו כי עליו לנסות לשלב לקות בצבעוניות עזה של ורוד, ירוק מנטה, לילך, סגול וצהבהב, התוצאה, כצפוי, מקסימה.

כן, זהו התהליך המרתק המשלב זיהוי טרנד והפיכתו לחזון של מראה שיאומץ על ידי רבים בעולם בחירת הבגד הנכון, התסרוקות וגוון הלק המושלם.
 



עמוד זה נצפה: 395 פעמים

כתבות בניית ציפורניים

אני מאשר/ת קבלת דיוור