חיפוש באינדקס עסקים

מי צריך קרם לחות?

פורסם מאת: barosh בתאריך: 18 אפריל 2010

 

   מי צריך קרם לחות?
לחות העור משמעותו כמות המים שבו. לעורנו מנגנון משלו ששומר על לחותו באופן יעיל: מבנה השכבות של העור, שכבת הקרטין העליונה ונוכחות חומרים שיש באופן טבעי על שיכבה זאת ומונעים איבוד מים. כמות הלחות בעור קובעת את מראה וגמישות העור ואת יכולת ההגנה שלו מול גורמים חיצוניים.
  
עור לח יראה צעיר זוהר, בריא ואחיד יותר. בעור לח יש פחות קמטים וקמטוטים ביחס לעור יבש שיראה מחוספס, מקומט ועייף יותר. עור לח ובריא ימנע איבוד מוגזם של מים, ישמור על שלמותו וימנע כניסה של חיידקים וגורמי זיהום אחרים. יש לציין יש יותר סיכוי לזיהומים חיצוניים ולמחלות עור בעור ויבש דק וסדוק.
 
האם מים מבחוץ עוזרים?
מסיבות ביולוגיות מורכבות, מים לא יצליחו לחדור לעור ולכן יש צורך בפיתרון אחר כדי לשמור על לחות עורנו. הרטבת העור עם מים חיצוניים אינה פעולה שמוסיפה לחות לעור אלא מייבשת אותו. הסיבה לכך, היא שהמים מתאדים במהירות ויסחפו עמם גם חומרים מסיסי מים הקיימים באופן טבעי בשכבות העור העליונות. כתוצאה מכך, העור יהיה יבש עוד יותר. נושא זה מוכר היטב לאנשים עם עור יבש שסובלים עוד יותר ביציאה מהמקלחת.
  
מי צריך קרם לחות?
תכשיר לחות הינם תכשירים קוסמטיים שמורחים על העור בכוונה לשמור על הלחות הקיימת בו. תכשירים אלה לא מוסיפים לחות ולא מזינים את העור, רק שומרים על הלחות הקיימת באופן טבעי. חשוב להשתמש בתכשיר לחות בעיקר בעור החשוף לסביבה כמו הפנים, צוואר וידיים כי שם המנגנון הטבעי לא מספיק ויש צורך בלהוסיף לחות בכל סוגי העור, בכל עונות השנה, כל יום.מי צריך קרם לחות?
  
האם יש סוגים שונים של תכשירי לחות?
בוודאי, וחשוב להבין זאת. יש סוגים שונים של תכשירים המיועדים לצרכים של סוגי העור השונים. הרכב המוצרים שונה לפי סוג העור המיועד. בנוסף, יש חומרים שיוצרים שיכבה אטומה על העור, המונעת התאדות יתר של המים. אחרים מכילים סוגים של שומניים טבעיים הקיימים בעור לאותה מטרה, ויש תכשירים אחרים שקושרים אליהם מים מהסביבה או מקטינים את ההתאדות לסביבה עקב יכולתם להיקשר למים "ולא לאפשר למים לברוח". בקבוצה הזאת נמצאת הקולגן שהיא מולקולה גדולה שלא יכולה לחדור לעור אך קושרת אליה מים ושומרת בכך על לחות העור ביעילות.
  
כפי שאתם מבינים עכשיו לעור תפקידים שונים, ביניהם שמירה על איזון המים בגופינו. בכל זאת, העור אינו אטום לחלוטין וכמויות זעירות של מים עוברות דרך העור לסביבה בעיקר לצורך וויסות טמפרטורת הגוף.
  
לסיכום, תפקידו של תכשירי הלחות הינו הגנה על הלחות הקיימת ומניעת יבוש העור. לכל אחד מאיתנו חייב להיות תכשיר לחות מתאים בכל עונות השנה לפי סוג עור. תכשיר הלחות לא חייב להיות יקר אלא יעיל. רצוי להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת לגבי סוג הקרם המתאים לסוג העור שלכם ולהבטיח בכך שהטיפול יהיה יעיל ולא יזיק לכם, כי תתפלאו לשמוע, הרבה בעיות עור נובעות משימוש בתכשירים קוסמטיים לא מתאימים לסוג העור.
וזכרו – שמירה על העור זה לא רק יופי זה גם בריאות.

 

מי צריך קרם לחות?
באדיבות: דוקטור אסתר קורן, הבעלים של רשת מכוני הטיפוח והקוסמטיקה –
מדע וחן.



עמוד זה נצפה: 471 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור