חיפוש באינדקס עסקים

טריכוטילומניה – שאלות נפוצות

פורסם מאת: barosh בתאריך: 16 מאי 2010

טריכוטילומניה - תלישת שיערטריכוטילומניה (TTC) מוגדרת כהפרעה נפשית הגורמת ללוקים בה למשוך ולתלוש את שיערם. לא רק שיער הראש אלא גם שיער הגבות, ריסים או חלקים אחרים בגוף. התלישה והמריטה המתרחשים לעיתים קרובות ולאורך זמן נוצרות התקרחויות מקומיות.

  • מהי תופעת הטריכוטילומניה?
    הפרעת טריכוטילומניה מופיעה במספר רמות חומרה, החל במקרים בהם מעט מודעות עצמית יכולה לפתור את הבעיה ולעזור לאדם להימנע ממריטת השיער ועד למקרים בהם הדחף לתלישת השיער הוא בלתי נשלט.
    ברוב המקרים, התלישה והמריטה מתרחשים בהיסח הדעת תוך כדי עשיית פעילויות אחרות, כמו תוך כדי צפיה בטלויזיה, קריאת ספר או עיתון, ברגעים בהם האדם שקוע במחשבות אחרות.
    חלק מהסובלים מטריכוטילומניה נוטים ללעוס ולבלוע את שיערם התלוש או לשחק בו. רוב האנשים הסובלים מטריכוטולוינה משתדלים לכסות את שיער ראשם המרוט והמתקרח באמצעות כובעים, מטפחות, פאות ותוספות שיער.
      
  • מהם הגורמים לתופעת הטריכוטילומניה?
    הסיבה לטריכוטילומניה אינה ידועה. חוקרים מאמינים כי זו הפרעה נוירו-ביולוגית בעלת בסיס גנטי. שילוב בין גורמים רגשיים, גנטיים ואולי גם השפעה סביבתית עלולים לגרום להתפרצות התופעה. טריכוטילומניה - שאלות נפוצות. תמונה באדיבות רבקה זהבי פאות ותוספות שיער.
    במקרים מסוימים ניתן לאבחן כי הטריכוטילומניה מתפרצת בעת תקופות של מתח נפשי, אך ברוב המקרים אין לסברה זו בסיס מספיק כדי לקשר בין מתח נפשי לתלישת השיער.
      
  • באיזה גיל מתחילה טריכוטילומניה?
    טריכוטילומניה יכולה להתחיל בכל גיל, אך אנו נתקלים ביותר מקרים המתחילים בילדות המאוחרת ובגילאי ההתבגרות, בגילאי 11-13.
    יש הטוענים כי ההתפתחות ההורמונלית בגילאים אלה יכולה להיות מעורבת בהתפתחות התופעה.
       
  • כמה זמן סובלים מטריכוטולומניה? האם היא עוברת מתי שהוא?
    אי אפשר לחזות כמה זמן תימשך תופעת הטריכוטילומניה. אצל כל אדם התופעה מתפתחת בדרכים שונות. אצל אנשים מסוימים היא תיעלם מעצמה ללא טיפול ואצל אחרים היא לעולם לא תיעלם ללא טיפול. במקרים רבים הטריכוטילומניה נוטה להיות מצב כרוני אשר עשוי להירגע לתקופות ואז לחזור ולהתפרץ בתקופות אחרות.אחרי התאמת פאה - טריכוטילומניה - שאלות נפוצות. תמונה באדיבות רבקה זהבי פאות ותוספות שיער.
      
  • האם נכון להניח כי אנשים הסובלים מטריכוטילומניה מנסים להזיק לעצמם?
    הדחף אינו נובע מרצון להכאיב לעצמם, מדחף לפגוע בעצמם או יצר הרס עצמי. ברוב המקרים תלישת השערה מעניקה סוג של הקלה בדומה לגרוד בעקבות גירוי בעור.
    מבחינת הסובלים מטריכוטילומניה תלישת השיער דומה לכסיסת ציפורניים. למעשה רבים מהם כועסים על עצמם ומאוד משתדלים להימנע מתלישת השיער. רבים מנסים טיפולים פסיכולוגיים ואחרים כדי להתמודד עם הדחף למרוט את השיער וכמעט כל הסובלים מתופעה זו משתדלים להסתיר את השיער המרוט והקרחות הנוצרות באמצעים שונים.
    מרכזי יופי ובריאות מעניקים מגוון פתרונות שונים לסובלים מבעיית הטריכוטילומניה – פתרונות המאפשרים לסובלים מהתופעה להמשיך לחיות חיים רגילים ונורמטיביים בלי בעיות חזותיות בולטות.

תמונות באדיבות: רבקה זהבי פאות ותוספות שיער בע"מ.



עמוד זה נצפה: 398 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור