חיפוש באינדקס עסקים

טיפים לטיפוח עור הפנים חורף 2013

פורסם מאת: בתאריך: 18 אוקטובר 2012

עונת החורף מביאה איתה אתגרים חדשים לעור. הבעיה העיקרית בעונת החורף – האוויר הקר אשר מייבש את העור וחימום חללי המגורים על ידי מזגנים או תנורים, מחריף את התופעה. העור היבש נראה "נבול", מודגשים הקמטים, מופיעים קילופים, לעיתים אף מתפתחות אקזמות (פריחות) שונות והעור היבש מגרד! ולעיתים מגרד מאוד. מותג הטיפוח לוריאל פריז, מנדב טיפים ועצות לשמירה וטיפוח עור הפנים בעונת חורף 2013.

עשו מנוי למגזין הדליין

שפתיים יבשות וסדוקות נפוצות בחורף. מקורה של התופעה בתחושה של יובש והרטבה רפלקסיבית של השפתיים על ידי ליקוקם. הרוק הגורם לתופעה הפוכה: במקום ללחח – מייבש ויוצר מעגל "קסמים", שבו תחושת היובש וליקוק השפתיים בעקבותיו, מחמירים את היובש.

אז מה עושים?

  • לחות – חובה! לא לוותר גם לעור שמן ומעורב יש להתאים את הלחות הנכונה על מנת ליצור איזון – בוקר וערב על גבי פנים נקיות. בחורף קר רוחות, תנורים ומזגנים מייבשים את עורנו ורובינו בחורף זקוקים ללחות מזינה יותר.החליפו את קרם היום הקליל של הקיץ בקרם מועשר יותר ומלחח (מרכיבים מומלצים-ויטמין E, נבט חיטה, חומצה היאלורונית, קולגן וכדומה).
  • עור בוגר יבש ומגורה, נסו להשתמש בקרם בעל מרקם עשיר וסמיך ללא חומרים פעילים דומיננטיים.
  • לא לשכוח גם לעור שמן דרושה לחות – לחות מאזנת, סופחת המעניקה מראה מאט (לא לייבש יתר על מידה).
  • עיניים – איזור דק ועדין, הקפידו על שימוש נכון ועדין באזור, זהו אזור דק בגוף הראשון להתקמט ולכן עלינו לעבוד נכון. יש להניח קרם עיניים כבר מגיל 25 – לפי מצב העור.
  • הקדישו זמן לטיפוח העור בנחת על גבי עור נקי. 5 דק’ מול המראה בוקר וערב ישפר את מראה העור וגם את מצב הרוח.
  • כתמים ופיגמנטציה – פילינג – החורף הוא הזמן המומלץ לטיפולים הדורשים קילוף לטיפול בכתמים ובכלל, בעיקר משום שהעור נעשה פגיע יותר ורגיש לשמש. בכול מקרה לא לשכוח מקדם הגנה. קרני השמש נמצאות גם בחורף למרות שלא ממש מרגישים.
  • הזנה / מסיכה – הקפידו על מסכת הזנה או זוהר פעם בשבוע. טיפולי אקסטרה מומלצים ביותר. במיוחד לפני אירוע. ניתן לקחת את קרם הלחות שלך ולהניח שכבה עבה במשך 10 דק’ ולהסיר.
  • שתייה – הקפידו לשתות גם אם לא מרגישים צמאים 8-12 כוסות מים ביום. גם עור הפנים יראה זוהר יותר.
  • עיסוי – המרצה ועיסוי חיונית להשבת זוהר לפנים ולמראה עייף. אם אינך סובלת מעור רגיש עם קופרוז או סבוריאה, קחי מעט קרם לחות והניחי בתנועות סיבוביות נמרצות על הפנים בתנועות עיסוי נמרצות. מיד תרגישי איך עור פניך קורן ומלא אור.

בחורף העור יבש יותר, לעיתים מגורה ואדמדם חוסר הנוחות בעור והיובש מצריכים טיפול שונה בעור הפנים מאשר בקיץ (בו העדפנו לחויות קלילות על בסיס מים וניקוי תכוף יותר), לכן מומלץ:

  1. קרם לחות לפנים – אותו העיקרון. למרוח תמיד על עור לח מעט כדאי ללכוד את הלחות לגרום לספיגתה. יתכן ובחורף תחושי שעורך זקוק לתכשיר מעט שומני ומזין יותר. היי קשובה לעורך!
  2. קרם לחות – חשוב להשתמש בתכשירי לחות מייד לאחר המקלחת או האמבטיה כשעור הגוף עדיין רטוב מעט. מריחת התכשירים על עור יבש יעילה פחות.
  3. לא לשכוח את השפתיים! שפתון עם לחות. לגברים שבינינו יש מבחר תכשירי לחות לשפתיים (שפתונים) ללא צבע. מטרתם רק לשמן את העור.

לחורף, גם מספר יתרונות לעור:

  • בדרך כלל בחורף העור נתון פחות להשפעותיהן המזיקות של קרני השמש. אך לכל היוצאים לחופשת סקי- נא לא לשכוח! בגלל ההחזר (רפלקציה) של קרני השמש ממשטחי השלג, מידת החשיפה של העור לשמש בחופשת סקי היא מהגבוהות. ולכך חשוב עד מאוד להתמגן על ידי מסנן קרינה גבוה. 
  • החורף הוא הזמן הנכון לחידוש העור וטיפוחו. טיפולים כמו קרמים על בסיס רטין A שחלקנו נמנעים מהשימוש בהם בעונת הקיץ, מומלצים מאוד לשימוש בחורף. רופא העור שלך ישמח לעזור בבחירת התכשיר המתאים לעורך.
  • קילופי עור – החורף הוא "עונה בוערת" לקילופי עור רפואיים. זה הזמן לטפל בכתמים שהופיעו במהלך קיץ שטוף השמש ובקמטוטים החדשים שצצו פה ושם. אם הנך בגילאי השלושים ניתן להתחיל בקילופי עור קלים על בסיס חומצות אלפא ובטא הידרוכסיות או ליטוש העור על ידי קריסטלים (microdermabrasion), שירעננו ויחדשו את העור. בגילאי ארבעים כדאי לחשוב על קילוף בעומק בינוני להסרת התאים המתים וטיפול בכתמים ופיגמנטציה. בגילאים מתקדמים יותר, כשהבעיה העיקרית היא קמטוטים וקמטים, ניתן לחשוב על קילוף עור עמוק. מה נעים יותר מלהתחיל את הקיץ הבא עם עור חדש – יפה וצעיר יותר.

טיפים לעור בחורף:

  • מומלץ להרבות בשתייה, למרות שמרגישים פחות צימאון מאשר בקיץ.
  • כשמחממים את הבית לדאוג לכניסת אויר מבחוץ, או לשים קערה עם מים.
  • רחצה – יש לזכור כי מים וסבונים מייבשים את העור ולכן בחורף, יש להמעיט בשימוש בסבונים והכי חשוב- לשמן וללחח את העור,  באמצעות הוספת תכשירים למי אמבטיה (שמנים כמו בלנאום, אמול, אדרמה. אם מוסיפים למי האמבט ילחחו את העור במקום לייבשו), שימוש בתוספת של גרגירי שיבולת השועל למי אמבט (גם ילחחו את העור וגם יתנו תחושה של פילינג עור טבעי), קרם ידיים (לשים ליד כיור רחצה. למרוח מייד לאחר שמנגבים קלות את הידיים).


עמוד זה נצפה: 408 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור