חיפוש באינדקס עסקים

טיפולי בוטוקס – להיראות צעירים ויפים

פורסם מאת: בתאריך: 24 מרץ 2013

טיפולי בוטוקס - להיראות צעירים ויפיםכל אם צעירה יודעת כי במשך השנה הראשונה לחייו, אסור לתינוק שלה לאכול את אחד המאכלים העתיקים ביותר המוכרים לאנושות – דבש. מה בין נושא זה לטיפולי יופי? מיד תבינו הכל.

הסיבה העיקרית לאיסור אכילת דבש על ידי תינוקות הוא רעלן הבוטולניום A הנמצא בדבש, ואשר הגוף האנושי מפתח עמידות כלפיו רק לאחר גיל שנה. רעלן הבוטולניום גורם בדרך כלל לשיתוק של שרירים ובמידה ויפגע בתינוק רך, הוא עלול לשתק את שרירי הנשימה שלו ולהוביל למוות מהיר.

הרעלן התגלה כבר בשנת 1920 ורופאים היו מודעים לנזק שהוא גורם כבר מאז, אולם בשנת 1978 רופא עיניים אמריקני בשם אלן סקוט ביצע לראשונה טיפול בפזילה על ידי שיתוק שריר העין בעזרת הרעלן. מכאן היתה הדרך להבנה כי גם את השרירים הגורמים לקמטים ניתן לשתק וע"י כך למנוע את הקמטים שהם גורמים קצרה מאד.

הבוטולניום פרץ את גבולות המרפאות הרגילות והפך להיות חומר טיפול נפוץ במרפאות לרפואה אסתטית והוא מוכר היום בשמו העממי – בוטוקס. מאז החלו להזריק אותן לצרכים קוסמטיים, נחשבות הזרקות הבוטולניום טוקסין לאחד מהטיפולים הפופולאריים ביותר בתחום.

הזרקת החומר מטשטשת קמטי כעס הממוקמים בין הגבות ומעל גשר האף, קמטי צחוק הממוקמים בזוויות העיניים, קמטים על המצח וקמטים על הצוואר.

אולם הבוטוקס לא בהכרח יעבוד על כל סוגי הקמטים – הוא לא מצליח להעלים קמטים שנגרמו מנזקי השמש, יעיל פחות בקמטוטים סביב הפה, ויעיל פחות בטיפול בקמטים סטאטיים שלא מושפעים מתנועות שרירי הפנים.

בשוק הטיפולים המקומי קיימים שני חומרי טיפול עיקריים: הבוטוקס (Botox), מתוצרת ארה"ב והדיספורט (DYSPORT) המגיע מאנגליה, כאשר ההבדל בין שני החומרים הוא ריכוז הרעלן: יחידה אחת של בוטוקס מקבילה לשלוש יחידות של דיספורט.

יתרונות הטיפול בבוטוקס על פני טיפולים קוסמטיים אחרים הם בעיקר בכך שהפחתת קמטי ההבעה מתבצעת ללא ניתוח וללא הרדמה, הטיפול הוא בשרירים שמתחת לעור ללא פגיעה בעור עצמו, בהתמדה בטיפולים ניכרת ירידה דרסטית בנוכחות הקמטים, והתוצאות הן למשך 3-7 חודשים, ללא תופעות לוואי קבועות וללא צורך בחופשה מהעבודה או כל שינוי שיגרה אחר.

כתבת טיפולי בוטוקס – להיראות צעירים ויפים.
באדיבות ד"ר אירנה סנדלר (MD) – מומחית טיפולי רפואה אסתטית מתקדמת.



עמוד זה נצפה: 407 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור