חיפוש באינדקס עסקים

טיפוח השיער – אנטי אייג’ינג השיער

פורסם מאת: barosh בתאריך: 1 פברואר 2008

טיפולי מניעת התקרחות טיפולי האנטי אייג’ינג, מומחי הייר קליניק מסבירים.

טיפוח השיער – אנטי אייג’ינג השיער. רוב האוכלוסיה מקשרת את תהליך אובדן השיער עם זקנה, אך הזקנה אינה מופיעה בהכרח בתיאום עם הגיל הכרונולוגי. כיום אנחנו עדים לתופעה מדאיגה שבה זקנה זו נוגעת גםטיפוח השיער - אנטי אייג’ינג השיער באנשים צעירים. הגיל בו מתחילה תופעת ההתקרחות בישראל אף נמוך בכ-15 שנה מגיל ההתקרחות באירופה. העובדה כי בקרב גברים בני אותו הגיל ניתן למצוא דרגות שונות של איבוד שיער מעידה כי אצל המקריחים קיימים גורמים המאיצים את תהליך ההזדקנות של העור וזקיקי השיער, ומובילים למצב של התקרחות מוקדם יחסית בחיים.
באופן טבעי, אצל המבוגרים יותר השיער מאבד מעט מנפחו ומהחיוניות שלו במהלך השנים. דבר זה נובע בעיקר מהאטה של התחלקות תאי ייצור השיער והעור, ומפעילות הרדיקלים החופשיים המתגברים עם הגיל. בנוסף, עשרות שנים של צביעה וחמצון כל חודש על פני הקרקפת נותנות את אותותיהן. עם העלייה בגיל בדרך כלל העור מאבד מהלחות, קשרי הקולגן מתרופפים, העור דק יותר וזקיק השיער מגיב בהתאמה. טיפול מקומי בעזרת נוגדי חמצון טבעיים, בטא קרוטן, שמנים מועשרים בוויטמין E ואומגה 3, בשילוב של המרצה ושיפור זרימת הדם, עשויים להפתיע מאוד מבוגרים ומבוגרות שחשבו ששיערם "מת" או שאין מה לעשות למענו. ההפך הוא הנכון. אם השיער שרד כל השנים האלו זריקת מרץ תשפיע מידית על חיוניותו ובריאותו.
בקרב רוב המתקרחים הצעירים, עור הקרקפת חשוף לכמה תופעות בריאותיות, המביאות במהירות להרס זקיקי השיער. ב-80% מהמקרים ההתקרחות המוקדמת מקושרת להפרשת שומן (סבום) מוגזמת מן הקרקפת. עודף הסבום קטלני לזקיק המייצר את השערה. השומן ממלא את הזקיק, מטביע את התאים המייצרים את השיער, ומפריע לאחיזת השערה בתוך הזקיק. לשיער השומני התנגדות חלשה לתלישה, ואחיזתו בקרקפת רופפת. מצב שבו מופרש שומן המפריע לזקיק השערה נקרא "אלופציה סבוראית". מצב זה הולך ומחמיר בשל שילוב של כמה גורמים נוספים:
1. ההפרשה השומנית (הסבום) בעלת PH (רמת חומציות) חומצי. כאשר ה-PH יורד לערכים חומציים, נגרם שינוי במטען החשמלי בעור, אשר מביא לחמצון יתר על ידי רדיקלים חופשיים. שינויים מהסוג הזה בסביבת שורש השערה, פוגעים בתפקוד התאים המייצרים את השיער וממיתים אותם.
2. הצטברות שומן בזקיק השערה מעלה את ריכוז חומצת השומן האריכודנית בתוכו. חומצת שומן זו אחראית להפעלת מנגנוני דלקת. התוצאה – שינויים בתפקוד המערכת החיסונית ועודף דלקת בסביבת הזקיק.
3. ירידת ה-PH ועודפי השומן גורמים לשינויים במיקרו-פלורה (סביבת האורגניזמים החיים על הקרקפת). שינויים אלה יתבטאו ברוב המקרים בהתפשטות פטרייתית, קשקשים ודלקות עור.
4. עודפי סבום גורמים גם לעודף בחומר בשם סקואלן (Squalene), המהווה כ-12% מהסבום ומשמש חומר בניין לסטרואידים. מצב זה של עודף מגביר את ייצור ההורמון DHT (הורמון מין זכרי) בסביבת השורש ומזרז את הרס התאים.

מכיוון שהשומן כה רעיל לשיער, ומהווה גורם עיקרי בהזדקנות המואצת, הטיפול בהתקרחות חייב לכלול גם התייחסות ספציפית אליו. הטיפולים הטבעיים שניתנים בהייר קליניק עוזרים לשנות את סביבת המחייה של השורש, בראש ובראשונה על ידי פינוי עודפי השומן מעומק הזקיק וויסות הפרשתו מבלוטות החלב. השיפור המתקבל בעקבות הטיפול תלוי בסופו של דבר גם ברמת הנזק ובאורך תקופת ההזנחה.

 



עמוד זה נצפה: 458 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור