חיפוש באינדקס עסקים

חג הניקיונות – תחילתן של הבעיות

פורסם מאת: בתאריך: 10 אפריל 2012

חג הניקיונות – תחילתן של הבעיותזיהום עורי היא בעיה נפוצה מאוד בתעשיית הקוסמטיקה, במיוחד בקרב טכנאיות הציפורניים. ברוב המקרים, קיימת נטייה לפרש את הסממנים כאלרגיה והדבר מתקבל בסערה קשה כגזר דין מוות לקריירה המקצועית בשל חוסר ידיעה. כדי לשפוך מעט אור על הדברים נביא מעט שיעשה עבורך מעט סדר בעובדות. חשיפה מרובה או שימוש ארוך טווח במוצר מסוים, מביא לאובדן ההגנות הטבעיות בעור, השומרות על הרכות והלחות הטבעית שלו. חג הנקיונות – תחילתן של הבעיות ולא רק בציפורניים.

מכאן הדרך קצרה למספר תופעות:
גירוי, דלקת / זיהום (דרמטיטיס), אקזמה (נפוצה מאוד בקרב תינוקות – תפרחת חיתולים).

קיימות סיבות רבות להתדרדרות פתאומית של מצב העור ועפ"י רוב מדובר בשינוי בתנאי לחות, חומרים חדשים, שינויים פיזיולוגיים בעקבות גיל. כדאי לדעת שמים לבד יכולים ליצור גירוי – הרטבה וייבוש תמידי של הידיים פלוס עלייה חדה של שימוש בסולבנטים/דטרגנטים.

אקזמה יכולה להיגרם או להחריף גם, כתוצאה משימוש יתר ב:
סבונים מייבשים ללא שימון מספיק של העור, דבק, סולבנטים כגון טרפנטין, דלק, מדללים, חומרי, הדברה, צבעים, פורמלין, גינון, בישול והכנת אוכל, מזג אוויר קר, הזעת יתר, צמר ובדים סינטטיים, בשמים, דאודורנט ומוצרי קוסמטיקה, זיהום אוויר, אבקת צמחים, קרדית אבק הבית, פרוות חיות ונבגי, עובש, מתכות (תכשיטי ניקל, רוכסנים), חומרי ניקוי (אבקות כביסה, מרככים ועוד), תרופות (אנטיביוטיקה), ועוד.

דוגמא טובה אפשר לראות כאשר סבון או שאריות כימיקלים נלכדים תחת טבעות ביד.
בעקבות כל אחד מהנ"ל, מתפתח מצב דלקתי הגורם לעור להיות אדום ומתקלף, קשקשי ומאוד מגרד בידיים יש גם שלפוחיות קטנות סביב הציפורניים או בכף היד. העור נעשה יבש וכואב עם סדקים וחריצים בכריות האצבעות.
התסמינים הרווחים ביותר, הינם יובש העור, גירוד ועור אדמומי. הגירוד הוא סימן ההיכר הבולט ביותר העלולים להחריף את דלקת העור במיוחד בזמן השינה, כאשר אין שליטה מודעת על רמת הגירוד. יש המפתחים עור עבה וגלדי במיוחד כתוצאה מגירוד ושפשוף יתר.

גירוד יכול להוביל להתבקעות שטח העור והאקזמה תהפוך למזהם ומדבק.
האקזמה מחריפה או מתפרצת שוב עם כל תגובה פנימית של הגוף ללחץ נפשי ומתח וכל אירוע טעון מבחינה רגשית – החל ממעבר דירה ועד להתחלה במקום עבודה חדש, יובש של העור, זיהומים ע"י וירוסים חיידקים ופטריות וכל מחלת עור אחרת המלווה בדלקת (אקנה, סבוריאה ופסוריאזיס). ירידה במצב הרוח, עייפות ולחץ מעודדים אקזמה למצב חמור יותר.

הטיפול הרפואי המומלץ ברוב המקרים ע"י רופאי העור הוא להמעיט בשימוש בדטרגנטים. בזמן הקשה נרשמו משחות קורטיזון או משחות מרשם הכרחיים להרגעה ומשחות אנטיביוטיות. לאחר שהאקזמה נרגעה הופסק השימוש בקורטיזון ויש למרוח הרבה קרם מחדירי לחות. מניסיוני, לפני שרצים לסטרואידים ותרופות דומות כדאי לשלב סבון תינוקות לבנדר יחד עם קרם המבוסס על חמאת שיאה המקלים ולעיתים רבות מעלימים בעיות קשות של אסטמה של העור. בכל מקרה בכל אותה העת יש להשתמש בכפפות כותנה במקום כפפות גומי.

לסיכום, דעי כי לעיתים רחוקות אלרגיה אמיתית לכימיקל בשימוש יכולה לגרום דלקת עור, אבל רוב מקרי דלקות העור אינן קשורות לאלרגיה.



עמוד זה נצפה: 527 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור