חיפוש באינדקס עסקים

וידאל ששון – מותה של אגדה

פורסם מאת: בתאריך: 10 מאי 2012

וידאל ששון - מותה של אגדהוידאל ששון – מעצב השיער האגדי, הלך לעולמו הלילה בביתו בלוס אנג’לס בגיל 84. עפ"י דובר משטרת לוס אנג’לס, כאשר הגיעו השוטרים לאחוזתו בבל אייר ביום רביעי 09.05.2012 בשעה 10:30 בבוקר (שעון קליפורניה), כבר נמצאו במקום בני משפחה שהגיעו להיפרד מהמנוח.

   ♦  וידאל ששון – תחנות בחייו.

וידאל ששון, האיש שהביא את עולם עיצוב השיער לקדמת הבמה, תואר כ"כוכב רוק", "אמן", "האיש ששינה את העולם עם זוג מספריים", נולד בתאריך 17.01.1928 בהאמרסמית’ בלונדון למשפחה יהודית. אביו – נתן, שהיה ממוצא יווני, עזב את בית המשפחה כשוידאל הגיע לגיל 3. לאחר שנה, שלחה אמו בטי אותו ואת אחיו לבית יתומים שם שהה עד גיל 11 ושב לביתו לאחר שאימו נישאה שוב.

וידאל שהיה צעיר מכדי להשתתף במלחמת העולם השנייה, הגיע עם קום המדינה לארץ ונלחם בגיל 20 בקרבות מלחמת העצמאות מול הצבא המצרי בחזית הנגב. באחד הראיונות שהעניק, סיפר וידאל כי התקופה שבה שהה בישראל היתה הטובה ביותר בחייו.

בשנת 1967 התחתן וידאל עם השחקנית הקנדית בוורלי אדמס. בני הזוג הביאו 3 ילדים לעולם ואמצו בן נוסף. בתו קטיה הלכה לעולמה בשנת 2002 אחרי מנת יתר. בשנת 1986 התגרשו בני הזוג לאחר 19 שנות נישואין. וידאל התחתן בשנית עם רוני, מנהלת בפרוקטור אנד גמבל.

וידאל ששון החל את דרכו בעולם עיצוב השיער בהתמחות אצל מעצב השיער ריימונד בסון, עליו אמר בשנת 2010 "הוא באמת לימד אותי לספר, לא הייתי מגיע לאן שהגעתי ללא הדרכתו בתחילת הדרך".

וידאל ששון - מותה של אגדהאת המספרה הראשונה פתח וידאל ששון בשנת 1954 בלונדון והחל לשנות את עולם עיצוב השיער ע"י השמת דגש על נוחות ללקוחותיו באמצעות גזרות וקווי עיצוב שיער בסיסיים, גיאומטריים חדשניים שאפשרו רמת תחזוקה נמוכה. הפילוסופיה שלו היתה לשחרר את הנשים מהעריצות של הסלון.

וידאל ששון היה מעצב השיער הראשון שפנה לתחום העסקי מסחרי הרחב יותר מתחומי המספרה. מוצרי טיפוח לשיער הנושאים את שמו הופצו ברחבי העולם יחד עם הסלוגן "אם את לא נראית טוב, אנחנו לא נראים טוב". מספר מעצבי שיער רכשו זכויות להשתמש בשמו, וכך נפתחה רשת מספרות הנושאת את שמו.

לאחר שעבר לארה"ב, מכר וידאל ששון בשנת 1983 את החברה שהכניסה 113 מיליון דולר בשנה לחברה שנרכשה לאחר מכן ע"י פרוקטור אנד גמבל, אותה הוא תבע בשנת 2003 בגין הפרת חוזה והונאה (ששון טען כי פרוקטור אנד גמבל הזניחה את שיווק מוצרי השיער של המותג וידאל ששון לטובת קידום של המותג פנטן), שני הצדדים יישבו את העניין כעבור שנה מחוץ לכותלי בית המשפט.

וידאל ששון - מותה של אגדהבשנת 2002 נמכרה רשת המספרות של וידאל ששון לתאגיד רג’יס. בשנת 2004 דווח כי וידאל ששון כבר לא היה קשור עם המותג הנושא את שמו. בשנת 2010 יצא הסרט הנושא את שמו ומתאר את חייו של האייקון מספר 1 בעולם השיער. בנוסף, כתב ששון 3 ספרים: "מצטער שהתעכבתי, מדאם" – אוטוביוגרפיה על חייו, "שנה של יופי ובריאות" שכתב יחד עם אשתו בוורלי, ואת הספר "עיצוב שיער בשיטת וידאל ששון".

וידאל ששון נפטר כאמור ביום רביעי 09.05.2012 בביתו בבל אייר, לוס אנג’לס. בני המשפחה פרסמו את ההודעה הבאה: "בצער רב אנו מודיעים כי וידאל ששון, חבר מסדר האימפריה הבריטית, נפטר הבוקר בביתו בלוס אנג’לס כשהוא מוקף ביקיריו. מעצב השיער בן ה-84 אשר נולד בשנת 1928, הפסיד היום בקרב מול מחלת הלוקמיה ממנה סבל. הוא הפך למעצב השיער המופרסם בעולם לאחר שהחל את דרכו כשוליה במהלך מלחמת העולם השנייה, ייצר מהפכות בעולם עיצוב השיער באמצעות התספורות, הגזירות האיקוניות, בתי הספר והאקדמיות לעיצוב שיער וקווי מוצרים הנושאים את שמו. וידאל יחסר מאוד לאשתו רוני, ילדיו, נכדיו, בני משפחה וחברים רבים".

מעצבי שיער ישראלים רבים עברו השתלמויות, קורסים והתמחויות באקדמיות ובסלונים של וידאל ששון. הידע המקצועי הרב שהנחיל ששון לעולם עיצוב השיער נשאר איתנו ומלווה אותנו מידי יום – תספורת הקארה הא-סימטרי, תסרוקתה הקצרה של מיה פארו בסרט "תינוקה של רוזמרי", תספורת חמש הנקודות ועוד.

וידאל ששון - מותה של אגדה
וידאל ששון – מותה של אגדה



עמוד זה נצפה: 503 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור