חיפוש באינדקס עסקים

הסבון בכה מאד!

פורסם מאת: barosh בתאריך: 7 אפריל 2019

לקראת הפסח, הֲלוֹא הוא חג הניקיונות האולטימטיבי אספנו עבורכם טיפים יעילים לניקיון עור הפנים באמצעים פשוטים. פשוט לשטוף ולשמור:

מטרת ניקוי עור הפנים נועדה כידוע להרחיק מהעור את האיפור והלכלוך שהצטבר עליו במהלך היום.

"כיוון שבמהלך היום עור הפנים חשוף לזיהום האוויר, רדיקלים חופשיים, קרינת השמש ורעלים, יש חשיבות גבוהה לניקיון עמוק של עור הפנים בשעות הערב," קובעת  ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו־קוסמטיקה וישי. "העור הוא איבר חי – ונחשב ברפואה הסינית חלק ממערכת הנשימה. הוא גם מפריש חומרים וגם קולט חומרים. מצטברים עליו חיידקים, תאים מתים והוא סופג רדיקלים חופשיים, זיהום אוויר, תכשירי טיפוח ואיפור. את כל אלה חובה להסיר לפני שהולכים לישון, כדי לאפשר לעור לבנות את התאים ולהשתקם".

עור מטופח הוא קודם כל נקי

עור קורן אפשר להשיג רק אם באמת מקפידים על ניקיון התאים. כאשר עור הפנים נקי, חומרי הטיפוח חודרים אליו טוב יותר ומונעים את האצת הזדקנותו.

הניקוי בערב נועד בעיקר להסרת איפור, לכלוך ושמנוניות, ואילו הניקוי בבוקר נועד להעניק תחושת רעננות וניקיון לקראת היום החדש ולפני הנחת הסרום וקרם היום.

בעולם מערבי, המתקדם והמתועש, עור הגוף בכלל ועור הפנים בפרט עטופים בשכבת זיהום אוויר, לכלוך ושאריות איפור. אלה כידוע מתערבבים, ובהשפעת קרני השמש מייצרים רעלים ורדיקלים חופשיים. הרעלים חודרים לעומק העור, מתפשטים בו ומשתקים את מערכות ההגנה וטיהור הרעלים של העור.

נקי זה יפה

שלא כמו בד, אבן שטיח או חומרים אחרים, שם הלכלוך אינו זקוק למתווכים כדי לדבוק בשכבה החיצונית של המוצר- בעור, שוקע הלכלוך בתוך השכבה השומנית המכסה את כולו. לפיכך, לניקוי העור די לנו בהרחקה או בהמסה של השכבה השומנית הנמצאת עליו. מכאן שחומרי הניקוי צריכים להיות בעלי יכולת להמיס ולהרחיק את השכבה השומנית של העור. המים לבדם נדחים ע"י השכבה השומנית הדקה של העור ומתוך כך אינם בעלי כושר ניקוי יעיל.

לקראת הפסח, הלוא הוא חג הניקיונות אספנו טיפים יעילים לניקיון של עור הפנים באמצעים פשוטים. לשטוף ולשמור:

"ניקוי עור הפנים הוא צעד חיוני בטיפוח העור. ניקוי יומיומי עם מוצרים מתאימים ישפר את המראה הכללי של עור הפנים", אומרת סיגל קדם – המדריכה הראשית בחברת תפוח.

"חשוב להקפיד ולנקות את הפנים, בוקר וערב בעזרת סבון ניקוי המיועד לשטיפה עם מים", מוסיפה יפה בירנפלד, קוסמטיקאית מוסמכת ויבואנית המותג  SOTHYS לישראל. "חשוב שהסבון יסיר את שאריות האיפור, את ההפרשות ואת אבק היומיום, ירגיע ויעניק לעור הזנה והגנה וישאיר את העור רך, חלק וזוהר" היא מוסיפה.

הסבון מוכר לאנושות מקדמת דנ"א, אל השימוש בו וההכרה בתועלתו הגיעו לשיא רק בתקופה הוויקטוריאנית. בתקופה ההיא ייחסו לו, מעבר להרגשה הטובה ולרעננות שהוא מקנה, גם תכונות מרפאות ובעיקר מניעת מחלות זיהומיות. הרחצה בסבון מוסיפה רבות לאיכות העורף ולתחושת הרעננות הכללית. הסבון הוא חומר בעל דרגת חומציות בסיסית, המאפשרת לרוב את הקצפתו על הפנים. הקצף מנתק שאריות לכלוך, איפור, שמנים ושומנים ממקום אחיזתם, ממיס אותם ומאפשר את שטיפתם במים, אך במקביל הוא גם ממיס את שכבת ההגנה השמנונית של העור, ולכן מגביר את היובש. גם המים הקשים המכילים ריכוז גבוה של סידן, הכה אופייניים לישראל מייבשים את עור הפנים, ולמרות זאת הם עדיפים מהשימוש במגבונים, שהם בסופו של דבר דטרגנט המסיר לכלוך אך גם פוגם בשכבת השמנוניות הטבעית החיונית לעור. לכן, גם אם משתמשים במגבוני ניקוי, יש לשטוף אחריהם את הפנים במים.

"בנוסף לסבון קיימים תכשירים שונים שמיועדים לניקוי הפנים כמו מי פנים, חלב פנים, ג'ל, ותכשירי פילינג גרגרים", מציין גל אלטמן – המדריך הראשי בחברת שיק תמרוקים. "התכשירים לניקוי הפנים מכילים ברובם דטרגנט (אחד או תערובת של כמה דטרגנטים), מרכיבים צמחיים להגנה מפני רדיקלים חופשיים ונזקי הסביבה, המעשירים את העור בלחות והרכות (למשל תמציות הממליס, אלוורה ,תה לבן, ג'ינסנג ,פרופוליס ,מלפפון), מינרלים וויטמינים (למשל ,A,C,E,פרו ויטמין B5) ונוגדי חמצון, השומרים על בריאות העור ומעודדים את התחדשות התאים".

מטרת ניקוי הפנים

"כיוון שבמהלך היום עור הפנים שלנו חשוף לזיהום האוויר, לרדיקלים חופשיים, לקרינת השמש ולרעלים, יש חשיבות גבוהה לניקיון עמוק של עור הפנים דווקא בשעות הערב," מציין גורו המייקאפ בועז שטיין."העור הוא איבר חי – ונחשב ברפואה הסינית חלק ממערכת הנשימה. הוא גם מפריש חומרים וגם קולט חומרים. מצטברים עליו חיידקים, תאים מתים והוא סופג רדיקלים חופשיים, זיהום אוויר, תכשירי טיפוח ואיפור. את כל אלה חובה להסיר לפני שהולכים לישון, כדי לאפשר לעור לבנות את התאים ולהשתקם", הוא אומר.

בחירת התכשיר

כל תכשיר ניקוי טוב, שמיוצר בחברה מקצועית ואמינה, יעשה את העבודה. תכשיר נכון הוא זה שאחרי השימוש בו העור מרגיש נקי: לא שמנוני מדי, לא מתוח מדי ולא שורף. החומר הבסיסי ביותר לניקוי הפנים הוא כמובן הסבון, אבל יש להיזהר מסבון אגרסיבי שמכיל חומצות. החומצות יעילות כאשר הן משולבות בתכשירי ההזנה ולא בתכשירי הניקוי, שכן אז הן חודרות אל תוך שכבות העור. יש לקחת בחשבון את דרגת החומציות של הסבון. אין להשתמש בחומרים שדרגת החומציות שלהם גבוהה מ־5.5 עד 6.5 כדי לא לייבש את העור יתר על המידה.

ענת בקר – בעלת "הברבור" – המרכז לקוסמטיקה מדעית בדיזנגוף סנטר מוסיפה: כי "אין כל כך משמעות לגיל מבחינת הניקויים, בבחירת ניקויים מתאימים מאוד חשוב לשים לב לסוג העור: עור שמן – חשוב שיכיל חומרים המווסתים את פעילות בבלוטת החלב, מרכיבים הסופחים עודף סבון – שומניות, מעניקים מראה מט. חומרים אנטי בקטריאליים למניעת זיהומים ודלקות, חומרים לחיטוי העור ולכיווץ נקבוביות. עור יבש – מרכיבים מלחחים ומזינים, חומרים לריכוך החלקה וגמישות העור, כגון: דבש, תמצית שקדים ושמני דגנים ואילו עור רגיל/מעורב – מרכיבים עדינים יותר, מרכיבי לחות זוהר וחיוניות".

ומה לגבי מים מיסלרים? המילה Micelle שאולה מצרפתית, אולם מקורה הוא למעשה לטיני Mica ומשמעותה חלקיקים קטנטנים הנצמדים ללכלוך ו"לוכדים" אותם.  ייחודיות ה"מים מיסלריים" טמונה בעובדה שהשימוש בהם אינו מצריך את שטיפת הפנים במים זורמים לאחר פעולת הניקוי, וזאת בניגוד למסירי איפור אחרים המותירים על הפנים מעטה שמנוני המחייב שטיפה.

אך מסתבר שיש מי שסבור בכל זאת ששלב שטיפת הפנים במים זורמים הוא הכרחי. "את ה"מים מיסלריים" אנחנו מכירים כבר שנים רבות",  מדגישה ד"ר ג`ני שטיימן המדריכה המקצועית בחברת הקוסמטיקה מאג`יריי. "זהו תכשיר קוסמטי עם נוכחות של שומנים קלים המתקפסלים לתוך "מיצלות" תוך כדי לכידת לכלוך, כמו איפור והפרשות עוריות. ה"מים מיסלריים" קיבלו אהדה בקרב נשים בעלות עור מגורה, רגיש ונוטה לדלקות, הודות לתרכובת המזכירה את שומני העור הטבעיים, אך כמו בכל נושא, הניסיון הוא מהותי ועתה יש מי שסבורים כי ה"מים מיסלריים" הם בבחינת תכשיר ניקוי יעיל אך ורק בתנאי שהם נשטפו לחלוטין מהעור.הסיבה, חייבים לסלק את השומנים שלוכדים את הלכלוך דווקא בגלל הדימיון הגדול שלהם לשומני העור, שכן אם אלה לא יסולקו, עור הפנים עשוי לקבל אותם בברכה, לפרק את הקפסולות ולהשתמש בשומנים לצורך תפקודי של העור".

זיהוי סוג העור

"לאנשים הסובלים מפגמים רבים בעור, ניקוי עור הפנים באמצעות מוצרים ייעודיים לסוג העור הוא חשוב ביותר," מסבירה ענת בקר, קוסמטיקאית ובעלת מרכז הטיפולים "הברבור". "עור שמן הנוטה לאקנה יעדיף תכשיר ניקוי נשטף במים, שמסיר את עודפי השומן ומנקה את הנקבוביות ביתר יסודיות" היא מוסיפה.

עור מעורב הוא שמנוני במקצת באזור ה-T (מצח, אף, סנטר) ויבש במקצת באזורים אחרים של הפנים. באזור ה-T עלולים להופיע פצעונים או רק תחושת שמנוניות הכול תלוי בהורמונים, בהרגלי האכילה ולעתים בשינוי מזג האוויר. לכן, חשוב לנקות אותו בתכשירים המכילים חומצת אלפא הידרוקסי הם יעילים להפחית את השומן: החומצה מסירה את התאים המתים בעור באזורים היבשים ומאזנת את בלוטות החלב באזור ה-T. לבדיקת עור מעורב יש לשים ממחטת נייר על הפנים כשעתיים אחרי שניקיתם אותן ולהדק בעדינות על העור. להתבונן על הממחטה מול האור אם יש כתמים שומניים רק במרכז סימן שיש לכם עור מעורב.

ומה עם הגברים?

"גם גברים כמו נשים סובלים מבעיות של עור שמן, פצעונים, קמטים, כתמים, עור יבש וכמובן אקנה. עור הפנים של הגבר אף הוא  חשוף לנזקי השמש, לרדיקלים חופשיים ולתהליכי חמצון אחרים המאיצים את תהליכי ההזדקנות . בעור הגבר יותר נימי דם נראים לעין וצפיפותם גדולה יותר ועורם מתאפיין בבעיות הנובעות כתוצאה מגילוח בכלל ומגילוח לא נכון בפרט: חתכים, גירויים בעור, גרד, עור מדמם, שערות הנשארות תחת העור ועוד", מציין אלטמן, "עם זאת" הוא מוסיף "אין הבדל בתכשירי הניקוי המיועדים לגברים. גבר יכול להשתמש באותם המוצרים בהם משתמשות הנשים, למרות שניתן כמובן להשיג מוצרים שאריזתם וניחוחם "גבריים" יותר. את ניקוי הפנים מומלץ לבצע לאחר הגילוח ורצוי מאד פעם נוספת בערב".

 



עמוד זה נצפה: 649 פעמים

כתבות קוסמטיקה טיפוח

אני מאשר/ת קבלת דיוור