חיפוש באינדקס עסקים

החצר הנשית – אירוע אופנה והתרמה

פורסם מאת: barosh בתאריך: 25 מאי 2011

החצר הנשית - אירוע אופנה והתרמהבמסגרת אירוע ההתרמה השנתי לעמותת חצר הנשית – שוקי זיקרי יפו, תתקיים תצוגת אופנה מאת הסטודנטים לעיצוב אופנה בשנקר בנושא רטרוספקטיבה ללבוש – מהמאה ה-14 היום בשם "כשמרי אנטואנט פגשה את דיויד בואי", שעיקרה מצעד אופנתי של תלבושות תקופתיות בראי הזמן.

האירוע הוא שיאו של סמינר מחקר תקופתי שנערך כל שנה, כחלק ממערכת הלימודים האקדמית של הסטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. הסטודנטים משנה ב’ חקרו במהלך סמסטר א’, כל אחד מהם על פי התקופה שהגריל, את האירועים ההיסטוריים, הכלכליים והחברתיים, האבולוציה והרבולוציה שהגדירו סגנון תקופתי מסוים.

במהלך הסמינר הם התוודעו להתפתחותן של הצלליות והגזרות התקופתיות, הסקאלות הצבעוניות הרלוונטיות וכל שאר המאפיינים אשר חברו ויצרו סגנון תקופתי אותנטי. הסמינר שם דגש על שיחזור מדויק של הבגדים התקופתיים של בגדיי נשים וגברים כאחד על פי ספרי גזרות אותנטיים, וכולל גם את כל מערכות ההלבשה התחתונה והאביזרים לרבות הנעליים והכובעים. הסמינר סוקר את התפתחות הבגד המערבי מאמצע המאה הארבע עשרה ועד שלהי המאה העשרים, תוך כדי כך הוא חושף באופן מיוחד את השינוי שחל במעמדה של האישה ברבות השנים ובמיוחד מסוף המאה התשע עשרה ובמאה העשרים.

מהמקום הזה הדן בזכויותיהן של נשים בחברה המודרנית באופן כללי, ובחברה הישראלית באופן אישי, נוצרה נקודת החיבור המיוחדת לאירוע ההתרמה של החצר הנשית של שוקי זיקרי ביפו. התצוגה בבימוי והפקת סמדר גנזי "אקסטרווגנזי" ורונן לוין.

שוקי זיקרי בנדיבותו הרבה והמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בראשותה של הגב’ לאה פרץ, מקיימים מזה שנים רבות דיאלוג אומנותי שעיקרו תמיכה ושיתופיי פעולה בתחום האופנה, עיצוב השיער, היופי והאסתטיקה.

אירוע ההתרמה לחצר הנשית ביפו יתקיים ביום חמישי 26.5.2011 בשעה 20:00 בבית פרס לשלום רחוב קדם 132 יפו. דמי השתתפות באירוע: 200 ש"ח, 300 ש"ח, 500 ש"ח. הצטרפות למעגל הידידים של החצר הנשית: 1000 ש"ח לזוג.
לרכישת כרטיסים: ליאורה ברדוגו 050-9493602.

החצר הנשית הוקמה בשנת 2003 על ידי מירית סידי וליאורה קסל בשיתוף רשת שוקי זיקרי ופועלת כמסגרת נשית ייחודית, רב תרבותית עבור נערות ונשים צעירות תושבות הערים יפו, בת ים ודרום ת"א הנמצאות במצבי מצוקה וסיכון. העמותה עובדת מתוך ערכים של צדק חברתי ושוויון הזדמנויות, מתוך אמונה בזכותה של כל אישה ונערה למימוש עצמי בהתאם לרצונותיה, שאיפותיה וצרכיה ללא תלות במוצאה המעמדי, הלאומי או העדתי.
כיום החצר הנשית הינה משמעותית ומוכרת עבור מאות נערות ונשים צעירות תושבות האזור, כמו גם כתובת רלוונטית וחשובה עבור עובדות סוציאליות, יועצות ומנהלי בתי ספר וגורמים שונים בקהילה ומהווה מרכז למידה והתמחות עבור סטודנטיות ממסדות להשכלה גבוהה. בחצר הנשית פועלת מספרה יוקרתית מרשת שוקי זיקרי, הפועלת אחת לשבוע ומזמינה את הנערות לקבל שירותי שיער ללא תשלום. המספרה מהווה דלת כניסה משמעותית לחצר הנשית, ממקום זה יכולות הנערות לבחור לבקש עזרה פרטנית או להשתלב האחד או יותר מהפרויקטים של החצר.



עמוד זה נצפה: 455 פעמים

כתבות אופנה סטיילינג

אני מאשר/ת קבלת דיוור