חיפוש באינדקס עסקים

הגנה על השיער בעונת הקיץ – שומרים על ראש בריא

פורסם מאת: barosh בתאריך: 11 מאי 2010

 

עונת הקיץ הישראלי עם השמש הקופחת והלחות המעיקה, מזיקה גם לשיער ופוגמת בו. השיער נוטה להתייבש, צבע השיער נוטה לדהות, השיער החשוף לשמש, למי הים ולמי הבריכה, עובר חפיפות תכופות וחשוף לזיעה, זקוק לתשומת לב מיוחדת בעונת הקיץ. החשיפה למלח במי הים ולמלח הנובע מזיעה גורמת לייבוש השיער, הגנה על השיער בעונת הקיץ - שומרים על ראש בריאהחשיפה לכלור במי הבריכה צורבת את השיער והחפיפה התכופה מסירה מן השיער שכבות הגנה טבעיות. בשורה התחתונה – השיער עובר חשיפה לחומרים המייבשים ופוגמים בו. השכבה החיצונית של השערה מתייבשת ושכבת הקשקשים הבונה את המעטפת נפתחת ומאפשרת ללחות הטבעית שבתוך השערה להתאדות. התוצאה – השיער מאבד ברק, מתפצל, נשבר ומתפורר.
אז איך שומרים על השיער בקיץ הישראלי? איזו שגרת טיפוח לשיער מומלצת?

  • בקיץ הישראלי בהחלט מומלץ לחפוף את השיער מדי יום, ניקוי הקרקפת מזיעה ועודף שומן.
    אין כל נזק בחפיפה יומיומית אם היא מתבצעת בשמפו מתאים לסוג השיער וקונדישיונר מתאים.
    חשוב בכל מקרה לשטוף היטב את השמפו והקונדישנר שלא יישארו עודפים על הקרקפת ועל השיער עצמו.
    תרומתו של הקונדישנר כשלב סופי בתהליך החפיפה חשובה כיון שהקונדישיונר מרכך, מוסיף לחות ומגמיש את השיער.
  • שימוש במסיכה לשיער היא רעיון טוב בקיץ, המסיכה מעניקה טיפול הזנה עמוק יותר לשיער. בעונת הקיץ מומלץ להשתמש במסיכה לשיער במקום קונדישיונר לפחות פעמיים בחודש. להמתין מספר דקות, לפי הוראות היצרן ולשטוף היטב.
  • לחות לשיער היא מוצר שאין צורך לשטוף אותו מהשיער. זהו בעצם סוג של קונדישיונר שנשאר על השיער. כמות של קרם לחות לשיער הנמרחת על שיער לח תנעל את הלחות בתוך השיער ותשמר את גמישות השיער ורכותו. קרם הלחות שנשאר על השיער משמש גם כשכבת הגנה בין השיער לבין הגורמים המזיקים שאורבים לו בקיץ.
  • מוצרי טיפוח לשיער מותאמים הן לסוג השיער והן לעונת השנה. בחרו את אלה המומלצים לעונת הקיץ (מוצרים המכילים מסנני קרינה).
  • ייבוש השיער צריך להיעשות בזהירות בכל עונה ובמיוחד בעונת הקיץ. אם השיער עבר טיפול כימי, (צביעה, הבהרה, החלקה וכדו’) רמת הפגיעות שלו גבוהה יותר. בין אם השיער שביר או חזק, יש לנגב את עודפי המים מהשיער בעדינות במגבת, לספוג את המים בלי לסחוט ובלי למתוח את השיער הרטוב. שיער רטוב הינו שביר ויש לנהוג בו במשנה זהירות. ייבוש טבעי תמיד עדיף, לתת לשיער להתייבש מעצמו באוויר טבעי עדיף על פני יבוש במייבש שיער אך אם רוצים עדיין לייבש את השיער במייבש, יש לשים לב לכוון אותו לטמפרטורה נמוכה כדי שלא לצרוב את מעטפת השיער.
  • סירוק השיער צריך להיעשות בזהירות ורק לאחר השהיער התייבש מעט. סירוק שיער רטוב עלול לשבור אותו. אם נתקלים בהרבה קשרים עדיף להסתרק כשהקונדישנר או המסיכה עדיין מרוחים על השיער, כך המסרק יחליק על השיער ולא יהיה צורך למתוח ולסכן אותו.
  • קצוות מפוצלים מתחילים בקצות השערה אך עולים ומטפסים מעלה. לכן רצוי לגזור את הקצוות המפוצלים מדי פעם.
  • כשהולכים לים או לבריכה רצוי להרטיב את השיער במים מתוקים לפני שחושפים אותו למי הים או הבריכה. שיער רטוב סופג פחות.
  • גם האוכל והשתייה הם חלק משגרת הטיפוח לשיער וישפיעו על עמידות השיער לנזקי הקיץ. שתיה מספקת של מים, לפחות 8 כוסות ליום יאפשרו שמירה על לחות וגמישות העור והשיער. וכמובן, אכילה לפי תוכנית תזונה מאוזנת תוודא שיש בגוף את כל המרכיבים הדרושים לו לשמירה על שיער בריא, אפילו בקיץ הישראלי האכזרי.


עמוד זה נצפה: 329 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור