חיפוש באינדקס עסקים

אופנת גברים – קיץ 2011

פורסם מאת: barosh בתאריך: 11 אפריל 2011

את החלל הקטן יחסית ששימש עד עתה את חנות הגברים אמור בכיכר המדינה החליף בימים אלה חלל תצוגה גדול ומרווח יותר במתחם הכיכר. מגמת ההתרחבות היא תוצאה של חיפוש מתמיד של הבעלים דנה בר דיין ומירי חבס אחר המלה האחרונה, גם באופנת הגברים. הן היו הראשונות להציע לגבר הישראלי מותגי על שאינם קלאסיים בהכרח אלא משקפים את אופנת הגברים האחרונה כפי שהיא מוצגת בבירות האופנה העולמיות.

בשנים האחרונות הן הציגו קולקציות גברים אופנתיות ומעודכנות, ובחנות החדשה המאגדת בצד מותגים ותיקים של אמור – בהם דולצ’ה וגבאנה, זנגה, פול סמית, אטרו וקוסטום נשיונל – גם חדשים יותר בארץ, לרבות מותגי הגברים של ברונלו קוצ’ינלי ומרק ג’ייקובס, היצע המותגים וגם המוצרים רחב הרבה יותר. ולראשונה חבס ובר דיין קיבלו את הזיכיון לשיווק מותג הפרימיום היוקרתי-כריסטיאן דיור.

מלבד בגדים ליום-יום במראה קז’ואל וחליפות לעסקים ולאירועים אפשר למצוא בחנות גם פריטים משלימים כמו חגורות, תיקים, צעיפים, ארנקים, נעליים וגם תחתונים וגופיות לקבלת מראה שלם ומעוצב.

לדברי בר דיין, שיעור הגברים בעלי מודעות אופנתית עולה והקהל מגוון. קולקציות הגברים לקיץ 2011 מאופיינות בזיקה לפנאי, זיקה שתורגמה עלי ידי המעצבים השונים בדרכים שונות ומגוונות. אף שהחליפות הן מרכיב יסודי במלתחה הגברית, ממסלולי התצוגות עלה משב רוח של נינוחות. קולקציית הקיץ שתוצג בבוטיק החל מהשבועות הקרובים משקפת מגוון אקלקטי ומבחר מותגים אופנתיים ולצדם גם קווים קלאסיים יותר.

כריסטיאן דיור | מארק ג’ייקובס | ברונלו קוצ’ינלי | דולצ’ה וגבאנה | מרטין מרג’יאלה | ויקטור ורולף | קוסטום נשיונל | אטרו | דירק ביקמברגס | פול סמית | מריטה + פרנסואה ז’ירבו

כריסטיאן דיור    
בקולקציית הקיץ המיוחדת של דיור, ניתן למצוא כי החליפה תמיד אוורירית רכות ונשפכות. הז’קטים בעלי נוכחות המייצגת מסורת שורשית או המזוהה עם שיא היצירתיות.

חליפת שלושת החלקים לעולם עדכנית ומציעה מודרניות באמצעות קוים א סימטריים או צווארון וי ייחודי ומפתיע. צבעים מעורבבים בעדינות.
התפרים הפנימיים רקומים מפשתן ומטפחות מגולגלות סביב צווארון הז’קט שולי המעיל מעוטרים בלבן. צמר ומשי כרוכים זה בזה, קשמיר רך בתנועה משחור לירוק דרך אפור וכחול עמוק.
סיפור הצבעים מראה על ההקפדה המעורבת ויוצר מעמד של קולקציה מאוסף טהור, בעל רגש המובע ע"י יוקרתיות פשוטה. פרטי הקולקציה משדרים עוצמה ועידון לצד אלגנטיות ושמרנות.

מארק ג’ייקובס   
הוא נחשב לאחד המעצבים המובילים בעולם כיום. זה יותר מעשור הוא משמש המנהל הקריאטיבי של מותג היוקרה לואי ויטון ובצד זה מעצב למותג הנושא את שמו, מרק ג’ייקובס, קו לנשים, לגברים ולילדים.
סגנון הגראנג’ הזוהר שלו שואב השראה מעולם המוסיקה, רטרו ואורבניות ניו יורקית ובעשור האחרון חל גידול ניכר במספר חנויות המותג שלו: מניו יורק ולוס אנג’לס, לונדון ובירות אירופיות אחרות, יפן וקוריאה, ערב הסעודית וכוויית, ועד מוסקבה ושנחאי.
כתב ידו המובהק ניכר גם בקו הגברים שלו לקיץ הקרוב המאופיין במראה צעיר בסגנון רטרו, בצללית צרה וארוכה.
נראה ששאב השראה מנערים שנהפכו לגברים, נערי מועדונים בלילה שהולכים לעבודה ביום. הם הולכים בסנדלים או בסניקרס, אפילו כשהם לובשים חליפה.
בקולקציה אפשר למצוא מכנסיים מחויטים בגזרה גבוהה, ג’ינסים בעלי מכפלת מקופלת עבה או כאלה במראה צר בחלקם התחתון, חולצות טי מפוספסות, מכנסי ברמודה רחבים בגזרת פנסים וז’קטים במראה בטלדרס או כאלה קצרים הנרכסים ברוכסן.

ברונלו קוצ’ינלי   
באזור פרוג’ה, באחוזה מימי הביניים ששוחזרה ושופצה, יוצר מעצב האופנה האיטלקי ברונלו קוצ’ינלי קולקציות לגברים (וגם לנשים) המאופיינות בתחכום ואיכות, יופי ועבודת יד.
הוא נודע בסריגי קשמיר מעולים אבל מעצב גם חליפות טוקסידו המשלבות אלמנטים מעולם הספורט.
התרגום שלו לאופנת קז’ואל ספורטיבית משלב את הרשמי והלא רשמי, וקוצ’ינלי מוסיף מגע של איכות וקסם איטלקיים לבגדי הקז’ואל מזה ותחושת נינוחות ללבוש רשמי יותר מזה.

דולצ’ה וגבאנה   
השילוב המנצח בין יכולות החייטות המרשימות של דולצ’ה וכישורי הסטיילינג של גבאנה ניכר גם הפעם, בקולקציה נוצצת כהגדרת צמד המעצבים.
כך גם החיכוך בין ניגודים, האופייני לבית האופנה המצליח הזה,  בין גברי לנשי, בין רך לנוקשה בין תמים למושחת.
הקולקציה עתירה בבדים מבריקים, ז’קטים מעוטרים הנרכסים בכפתור אחד, טקסטורות, מכנסיים מעוטרים באבנים נוצצות ובצדם מכנסיים מחויטים בעלי סיומת של קפל באורך הקרסול וג’ינסים קרועים שנלבשים מעל פיג’מות סאטן ומסתיימים אף הם בקפל.
פלטת הצבעים נעה בין אפור לשחור ללבן.
בחנות בכיכר המדינה מקפידות בר דיין וחבס על תמהיל מאוזן ומייבאות את כל הקווים של המותג: הקו הקלאסי המכונה Luxury, הקו הקלאסי-אופנתי המכונה Martini, והקו האופנתי המובהק Gold.

מרטין מרג’יאלה    
המעצב יליד בלגיה, שפרש לא מכבר מתפקידו כמעצב בית האופנה הנושא את שמו, נודע במשך השנים בסגנונו היוצא דופן והשובר מוסכמות. הוא נחשב ל"מעצב של המעצבים", אך מעולם לא הצטלם, עלה על המסלול בתום תצוגה, או התראיין בראיון אישי. אפילו התווית שעל הבגדים ריקה: תווית בד לבנה בצורת מלבן, שמחוברת לבגד בארבעה תפרים לבנים. על המלבן הלבן, המוצמד לפנים הבגד, כתוב בספרות שחורות מספר הקולקציה, השנה והדגם.
רנצו רוסו, הבעלים של דיזל ונשיא הקבוצה, ומי שהחזיק באחוז ניכר ממניות בית העיצוב של מרג’יאלה מאז 2002, בחר שלא למנות לו מחליף, וכיום הוא מתבסס על צוות אמנותי המונה כ-28 מעצבים שעבדו עם מרג’יאלה לאורך השנים.
קולקציית הגברים של המותג לקיץ הקרוב עוצבה על ידם. הצבע השולט בקולקציה הוא לבן.
פה ושם יש מעט נקודות צבע של בז’ וחום בהיר. אין אמרות פרומות או פריטים במראה שחוק שאפיינו את מרג’יאלה לאורך השנים.
המראה נינוח וצעיר. ז’קטים נינוחים, ארוכים, מכנסיים ישרים, סריגים ומעילי טרנץ’ רחבים יוצרים מראה לכאורה מרושל, אך בה בעת ניכרת בו ההקפדה על כל פרט ופרט.

ויקטור ורולף      
צמד המעצבים ההולנדי היצירתי ויקטור הורסטינג ורולף סנורף החלו את שיתוף הפעולה ביניהם מי ב-1992, עם סיום לימודיהם באקדמיה לאמנות ארנהם שבהולנד. הצמד נודע באוספי לבוש ותצוגות קונצפטואליות ובגישה אקסצנטרית לחייטות קלאסית אם כי במשך השנים נהפכו הקולקציות שלהם לבישות יותר.
"האשליה שבפעם הבאה זה יהיה מושלם – היא שמניעה אותנו", אמרו פעם בראיון. קולקציית הקיץ לגברים של המותג היא דווקא לא רשמית, מה שבא לידי ביטוי בעובדה שרבים מן הפריטים אינם מחויטים מדי ונוקשים אלא מאופיינים בקווים נינוחים ובבדים מיוחדים, וניכרת בהם השפעה חזקה מעולם הספורט האמריקאי, למשל בז’קט בייסבול קצר, נעלי סניקרס ועוד.

קוסטום נשיונל    
מאז צעירותו הושפע המעצב האיטלקי אניו קאפאסה מהתרבות האוריינטלית ואף טייל ביפאן לפני שהחל ללמוד קורס פיסול באקדמיה במילאנו. בסיום לימודיו הוזמן לעבוד ביפאן אצל יוז’י ימאמוטו ונשאר שם שלוש שנים. כשחזר משם ב-1986 הקים במילאנו את המותג קוסטום נשיונל (ב-1991 הושק קו הגברים).
קאפאסה בחר בעונה הקרובה בגבר הרפתקן שוחר מסעות, לאו דווקא בסגנון ספארי. 
בקולקציית הקיץ שלו למותג ניכרות השפעות מאופנת רחוב ומאפיינים אותה מכנסיים רפויים בחלק העליון וצרים בחלקם התחתון, נעליים בסגנון צבאי, ז’קטים וסריגים גדולים. את המראה המחוספס לכאורה מאזנים הבדים והאריגים המיוחדים, העדינים יותר, מקצתם בעלי ברק, מקצתם רקומים.

אטרו   
בית האופנה האיטלקי שנודע באוספי לבוש ציוריים המאופיינים באינטרפרטציות אתניות משיק קולקציות גברים בעיצובו של קין אטרו מאז 1990. גם העונה הקולקציה הגברית מאופיינת בצבעוניות ואקלקטיות. משבצות ופסים, הדפסים פרחוניים מטושטשים בסגנון הוואי והדפסי פייזלי וקליידוסקופ, ז’קט משבצות הנלבש עם מכנסי פסים ונעלי סניקרס – בקיץ הנוכחי שוב עושה אטרו שילובים של מוטיבים ופרטים שעל פי הכללים לא אמורים להיות יחד אבל בעצם יוצרים עניין ודיאלוג גראפי שונה ומיוחד. תכלת, כחול, לבן, ורוד פוקסיה וצהוב, סגול וירוק, משמשים בערבוביה בבגדים, אבל גם בחגורות חרוזים בסגנון אינדיאני למשל.

דירק ביקמברגס     
קולקציית הקיץ של המעצב יליד גרמניה, יוצא שישיית אנטוורפן, נושאת את חתימת ידו המובהקת. עיצוביו הם עכשוויים, ספורטיוויים, אנרגטיים. ואכן, לא פעם הכריז כי הוא שואב השראה לקולקציות שלו מנעורים, ספורט (עולם הכדורגל במיוחד) ואנרגיה, וזו גם ההשראה לקולקציה הנוכחית שלו. הקולקציה נעה בין חליפות מחויטות במראה צר לחולצות טי, ז’קטים של אופנוענים וג’ינסים בצבעוניות של אדום בהיר ושחור – והכול בשילוב הקודים והניואנסים של עולם הספורט.

פול סמית    
למעצב הבריטי פול סמית יש חזון ברור וייחודי מאד בכל הנוגע לאלגנטיות גברית. מה שמעניין אותו יותר מכל, הכריז לא פעם, הוא המשכיות, לאו דווקא הצעקה האחרונה. ואכן מה שמאפיין את הקולקציות שלו לאורך השנים הוא צבעוניות מהדהדת, טקסטורות עשירות וכמה הדפסים שהוא עושה בהם שימוש בקו הגברים. הקולקציה שעיצב לקיץ הקרוב מאופיינת דווקא בצבעוניות רגועה יותר, אם כי היא עדיין נאמנה לנקודת המבט הייחודית שלו. נעלי אספדריל, הדפסי וינטג’ בסגנון הוואי ומוטיב חוזר של עננים משרים תחושה של חופש. בדרך כלל סמית שואב השראה מספורט ג’נטלמני אבל העונה דומה שזו באה מעולם האתלטיקה העכשווי. התוצאה היא קולקציה מודרנית, המשלבת בדים מבריקים צדודית צרה אך נינוחה וצבעוניות מעניינת.

מריטה + פרנסואה ז’ירבו    
מריטה ופרנסואה נולדו בשנות ה-40 של המאה הקודמת, הכירו ב-1960 וארבע שנים אחר כך החלו לייבא בגדים אמריקאיים בסגנון בוקרים לפאריס. התרבות האמריקאית כפי שהיא משתקפת בעיני האירופאים ריתקה אותם. ב-1986 הם הציגו בראשונה בשבוע האופנה בפאריס קולקציה למותג הנושא את שמם. זה אינו פונה לקהל האופנתי העוקב אחר טרנדים עונתיים, אלא לקהל בעל סגנון אישי מובהק, סגנון חיים. ג’ינס ודנים הם מוטיב מרכזי בעיצוביהם – זה הקנבס שלהם, כדבריהם – אבל כיום הקולקציות שלהם עשויות גם בדים אחרים והדפסים למיניהם וכוללות גם נעליים ואביזרים. בקולקציית הגברים לקיץ הקרוב אפשר למצוא מכנסיים רחבים הנקשרים בשרוך, ג’ינסים וז’קטים א-סימטריים מיוחדים ושאר פריטים להופעה בעלת אמירה.



עמוד זה נצפה: 174 פעמים

כתבות

אני מאשר/ת קבלת דיוור